Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07 jul 2013 19:14
Je zadel staat wel fel naar voor gekanteld, schuif je zo niet de ganse tijd naar voor ?
Ik heb net de montage instructies van de FSA Fulcrum cranks doorgenomen, blijkt het eigenlijk een campa crankset te zijn. Ze leken inderdaad veel op elkaar. Ik word nog niet heel enthousiast van alle speciale campa tools die in nodig heb voor installatie. Ik heb immers het gereedschap van shimano. Ik vind de zwarte fulcrum wel mooi, maar inclusief gereedschap wordt het wel wat begrotelijk. Misschien toch maar gewoon een nieuw shimano d.a.-blad kopen. Ik kan er nog een paar weken over denken, de ketting doet het nog wel even.
Wat de wielen betreft ga ik wel binnenkort actie ondernemen. Ik zou wellicht kiezen voor een tubeless versie.
Dat zadel staat inderdaad voorover. Ik zit heerlijk op de zitbotjes zonder dat het op vervelende delen drukt. Naar voren glijden is geen issue. Ik heb eens een fiets van een collega geprobeerd die het zadel iets achterover heeft. Man wat zit dat rot. Horizontaal gaat wel, maar vind ik minder comfortabel. Ik heb ook behoorlijke drop van het zadel naar het stuur dus ik denk dat er veel kracht via de armen gaat wat het naar voren glijden helpt voorkomen.
Wat de wielen betreft ga ik wel binnenkort actie ondernemen. Ik zou wellicht kiezen voor een tubeless versie.
Dat zadel staat inderdaad voorover. Ik zit heerlijk op de zitbotjes zonder dat het op vervelende delen drukt. Naar voren glijden is geen issue. Ik heb eens een fiets van een collega geprobeerd die het zadel iets achterover heeft. Man wat zit dat rot. Horizontaal gaat wel, maar vind ik minder comfortabel. Ik heb ook behoorlijke drop van het zadel naar het stuur dus ik denk dat er veel kracht via de armen gaat wat het naar voren glijden helpt voorkomen.
Laatst gewijzigd door apt80 op 01 aug 2014 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fly Merlin
Je weet dat FSA en Fulcrum verschillende merken zijn?
Ik gebruik op de MTB specialized cranks welke ook een hirth joint passing gebruiken maar daar nooit problemen mee gehad. Daarop draai ik ze vast met een lang recht stuk inbus en een momentsleutel. Hetzelfde als bij die Fulcrum, enkel heb ik een facom inbussleutel afgezaagd om het juiste gereedschap te bekomen (die specialized tools waren ook iets van 180€, koekoek dan doe ik het zelf wel).
Ik gebruik op de MTB specialized cranks welke ook een hirth joint passing gebruiken maar daar nooit problemen mee gehad. Daarop draai ik ze vast met een lang recht stuk inbus en een momentsleutel. Hetzelfde als bij die Fulcrum, enkel heb ik een facom inbussleutel afgezaagd om het juiste gereedschap te bekomen (die specialized tools waren ook iets van 180€, koekoek dan doe ik het zelf wel).
Wel overwogen maar dan had ik flink tijd moeten steken in het opnieuw polijsten van de achterbrug met dan nog het risico dat de overgang tussen verf en kaal titanium een kwetsbare rand oplevert waar de lak kan gaan bladderen.indecs schreef:Goeie kleur hoor!
Had je eventueel een kale achterbrug overwogen? Zo spuit Tom Kellogg ze tegenwoordig vaak
Ik weet niet wat jij vaak vindt: oorspronkelijk voor Rooks als Festina "Rossin" (1993), daarna voor hem als TVM "Gazelle" (1994), daarna heeft het frame van zijn lak ontdaan jaren bij Lohman gehangen tot ik het in 2007 oppikte en zwart liet spuiten. Na een valpartij en flinke lakschade liet ik hem in 2012 wit spuiten maar dit was geen succes (de matte lak bladderde al af als je ernaar keek) dus nu dan in 2014 wijnrood en daar moet hij het minimaal de komende vijf jaar mee doen. Dus twee keer voor Rooks en drie keer voor mij. Dan kom je denk ik al snel aan het vaakst voor een Merlin, al weet ik niet welke profs destijds nog meer op een Merlin rondreden en hoe vaak die frames wegens sponsorbelangen werden overgelakt.apexrider schreef:Zou dit het vaakst gelakte Merlin frame zijn? Ik wacht het eindresultaat nog even af.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof