Geluid bij ronddraaien van het achterwiel
-
- Forum-lid HC
Er heeft hier tenminste ook nog een draadje gelopen met de vraag welke wielset het mooiste en hardste geluid produceert. Ik heb ook nog niet gelezen welke wielset (of beter nog achternaaf) er in zijn fiets zit.
Ik heb van de week een Bianchi Intenso met 105 groep gekocht. De eerste week helemaal geen geluid en getik. Absoluut geruisloos. Sinds gister hoor ik getik als ik niet trap of achteruit trap. Ik weet dat zo goed als alle fietsen dit geluid maken, maar is het niet raar dat dit na een week opeens begint? Iemand een verklaring?
Ja dat zal het waarschijnlijk zijn. Af fabriek zitten er vaak ladingen vet in dat freewheel. Al naar gelang het gebruik zoekt dat vet zijn plek en gaat het tussen de tanden en de palletjes uit en komt er een ratel. Niks mis mee. Wordt de ratel over een jaar of wat veel luider dan moet er nieuw vet in.Intenso85 schreef:Het geluid komt uit de wielnaaf achter. Iets met een freewheel ofzo?
Soms kom ik andere wielertoeristen tegen waarvan de naaf ook tikt tijdens het trappen. Vraag mij af wat voor fietsen dat zijn...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;