Sram Red kettingbladen vraag.
- boswielrenner
- Forum-lid
Werken de Sram Red 10 speed kettingbladen met Sram 11 speed groep en ketting of moet je de kettingbladen ook vervangen als je van 10 speed op 11 speed overgaat?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Goede vraag, ik zit met nagenoeg dezelfde vraag... Kan je een 10 speed kettingblad gebruiken icm een 11 speed Force groep?
Aangezien mantel.com geen 11 speed bladen verkoopt (?) en de verkoper zei dat ik ook een 10 speed kon gebruiken, ga ik die morgen proberen te monteren. Voor zover ik weet is de interne breedte van een 11 speed ketting gelijk aan die van een 10 speed, maar van de 11 speed zijn de plaatjes aan de zijkant dunner, zou dus wel op een 10 speed moeten passen dus... Voor nu nog een vraag.
[edit] hier een antwoord: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=70496
Aangezien mantel.com geen 11 speed bladen verkoopt (?) en de verkoper zei dat ik ook een 10 speed kon gebruiken, ga ik die morgen proberen te monteren. Voor zover ik weet is de interne breedte van een 11 speed ketting gelijk aan die van een 10 speed, maar van de 11 speed zijn de plaatjes aan de zijkant dunner, zou dus wel op een 10 speed moeten passen dus... Voor nu nog een vraag.
[edit] hier een antwoord: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=70496
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik heb begrepen dat het kan dus inderdaad gewoon proberen. Als je kettingbladen aan vervanging toe zijn dan 11 speed bladen monteren. In Duitse webshops zijn de 11 speed Sram Red en Force kettingbladen al los te koop.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
ik heb op mijn red 22 gewoon een 38t binnenblad 10 speed gemonteerd werkt prima. (wel van sram)
Een 10 speed cassette werkt ook gewoon. De ketting is alleen aan de buitenkan iets smaller, maar zelfs een smalle 10speed ketting werkt op 11 speed.
Een 10 speed cassette werkt ook gewoon. De ketting is alleen aan de buitenkan iets smaller, maar zelfs een smalle 10speed ketting werkt op 11 speed.