Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
-
- Forum-lid HC
Punt is dat exalith hun meerwaarde bewijzen in regen / slechte omstandigheden. Ze bewijzen dan hun voordeel maar gebruik je ze onder die omstandigheden dan slijten ze best hard en zijn de remranden binnen het jaar echt niet meer zwart (wat op zich geen kwaad kan).
Dit soort wielen trekken twee soorten klanten. De eerste zet ze enkel in voor de looks en wil ze zo lang mogelijk mooi houden. De andere groep koop ze met het doel ze te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en neemt het verslechteren van de looks door gebruik op de koop toe.
Persoonlijk (in heb meerdere setjes gehad) neig ik naar het tweede (natte ritten dus).
Voor droog vindt in de bijgeluiden ronduit irritant en voor de looks neem ik wel een setje carbon velgen die bij droog het vrijwel even goed doen (en een stuk lichter zijn).
Dit soort wielen trekken twee soorten klanten. De eerste zet ze enkel in voor de looks en wil ze zo lang mogelijk mooi houden. De andere groep koop ze met het doel ze te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en neemt het verslechteren van de looks door gebruik op de koop toe.
Persoonlijk (in heb meerdere setjes gehad) neig ik naar het tweede (natte ritten dus).
Voor droog vindt in de bijgeluiden ronduit irritant en voor de looks neem ik wel een setje carbon velgen die bij droog het vrijwel even goed doen (en een stuk lichter zijn).
Ik kocht ze voor de looks, maar ze beweerden dat ze zwart bleven anders zou ik ze niet hebben aangeschaft. Mijn fietsboer ging verdeler contacteren en horen wat zij hierop te zeggen hadden. Zowieso heb ik me al ander set wielen aangeschaft want wil niet rondrijden met iets wat in mijn ogen beschadigd is en niet aankan waar ik ze voor gebruik. Dus hoe dan ook zet ik oftewel deze of een garantieset te koop.
-
- Forum-lid HC
Mavic zegt wel meer maar een beetje gezond verstand help al om zelf tot een andere conclusie te komen. Alles slijt en zeker remvlakken (want zonder wrijving wordt remmen vrij lastig).
Betwijfel of dit garantie is of slijtage door gebruik (ik neig naar het laatste). Aan de functionaliteit doet het weinig af (en je kunt ze nog wel enige tijd gebruiken) maar echt fraai is het niet.
Feit is dat een flink aantal Mavic wielen gewoon te duur zijn voor wat ze bieden, een set met exalith zou max. 100/150 Euro duurder mogen zijn dan vergelijkbare wielen van de concurrentie en dat is helaas niet het geval.
Moet zeggen dan de 40c velgen het beter doen (maar ook die zijn gewoon te duur).
Betwijfel of dit garantie is of slijtage door gebruik (ik neig naar het laatste). Aan de functionaliteit doet het weinig af (en je kunt ze nog wel enige tijd gebruiken) maar echt fraai is het niet.
Feit is dat een flink aantal Mavic wielen gewoon te duur zijn voor wat ze bieden, een set met exalith zou max. 100/150 Euro duurder mogen zijn dan vergelijkbare wielen van de concurrentie en dat is helaas niet het geval.
Moet zeggen dan de 40c velgen het beter doen (maar ook die zijn gewoon te duur).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik werd paar weken geleden hier op het forum nog hard uitgelachen toen ik kritsch was over die zwarte laag ivm slijtage....
Lijkt erop dat ik (helaas!) toch gelijk heb
Lijkt erop dat ik (helaas!) toch gelijk heb
Less is bore
Heeft een van jullie die deze strepen heeft ook wielen gewisseld en gereden met de mavic blokken. Misschien dat de combi mavic blokken met andere wielen slijpsel achter laat op de blokken. Als je dan weer je mavic wielen insteekt ben je ze aan het schuren met aluminium slijpsel.
Ik heb ook na een regen rit dezelfde strepen. Weliswaar hard remmen in slecht weer in afdalingen maar daar koop je ze toch voor.
Ik heb ook na een regen rit dezelfde strepen. Weliswaar hard remmen in slecht weer in afdalingen maar daar koop je ze toch voor.
-
- Forum-lid
Ik heb de carbon sle's van Mavic, en inderdaad, ik heb ook strepen.
Ik heb slechts één keer in de regen gereden maar heb wel vaak in de Ardennen en heuvelachtige cyclo's gereden zoals de Klim Classic. Je gebruikt remmen om te remmen. De looks kunnen me eigenlijk gestolen worden, dat neem ik erbij.
Voor de Mon Ventoux heb ik besloten om toch geen risico's te nemen en alluminium velgen gestoken met ook bijpassende remblokjes.
Persoonlijk zou ik de remblokjes niet verwisselen. Hou exalith bij de carbon velgen en de andere remblokken bij alluminium velgen.
Ik heb slechts één keer in de regen gereden maar heb wel vaak in de Ardennen en heuvelachtige cyclo's gereden zoals de Klim Classic. Je gebruikt remmen om te remmen. De looks kunnen me eigenlijk gestolen worden, dat neem ik erbij.
Voor de Mon Ventoux heb ik besloten om toch geen risico's te nemen en alluminium velgen gestoken met ook bijpassende remblokjes.
Persoonlijk zou ik de remblokjes niet verwisselen. Hou exalith bij de carbon velgen en de andere remblokken bij alluminium velgen.
heb de r-sys slr c met exalith 2 sinds februari van dit jaar, zeker 1200km mee gereden en ook goed gebruikt (woon in Zuid-Limburg), maar nergens krassen of strepen te zien, de remlaag blijft gewoon gaaf (en zwart)
-
- Forum-lid HC
Zuid limburg bestaat voornamelijk uit leem en mergel en dat is ook met regen relatief vriendelijk voor je velgen. Een gebied met veel zand (veluwe) zorgt na enkele regenbuien gegarandeerd voor slr's met mooie zilveren strepen.
Ik doel meer op de remmen flink dichtknijpen bij het afdalen
-
- Forum-lid
Ik heb me een Canyon aangeschaft. De Ultimate CF SL 9.0 Aero.
Velgen: Mavic cosmic carbone sle met exalith 2.
Nu een 3 maanden later, zijn de hele velgraden bijna van zwart naar alluminium.
Oké, ik heb misschien enkele regenritjes gehad, maar dit kan toch niet normaal zijn?
De reactie bij Canyon:
Beste
Er is 2 jaar garantie op de wielen. Wij kunnen ze naar Mavic opsturen voor een reparatie onder garantie. Hou er rekening mee dat dit een 2-tal weken kan duren.
Bedankt voor uw email en interesse in Canyon Bicycles.
Indien u nog vragen heeft horen wij het graag.
Ben je op zoek naar accesoires? Kijk gerust in onze Accesoire Shop voor jouw pedalen en vergeet ook niet onze Outletshop voor de speciale aanbiedingen.
Met vriendelijke groet,
Service Team
Canyon Belgium
De Vunt 10
3220, Holsbeek - Leuven
Belgium
0032 016 49 02 05
http://www.canyon.com
Naar mijn mening; vrij gelaten.
Pff, maar ondertussen zit ik er wel mee.
Andere reactie:
Beste
Vermoedelijk zullen ze de velg vervangen of hebben ze een methode om het remvlak te herstellen. Dat is aan Mavic om die keuze te maken.
Wij hebben een soortgelijk probleem nog maar één keer tegengekomen, dus frequent valt het zeker niet voor.
Of het aan de remmen of de wielen ligt kunnen wij moeilijk bepalen aangezien het beide over Mavic producten gaat.
Ben je op zoek naar accesoires? Kijk gerust in onze Accesoire Shop voor jouw pedalen en vergeet ook niet onze Outletshop voor de speciale aanbiedingen.
Met vriendelijke groet,
Service Team
Canyon Belgium
De Vunt 10
3220, Holsbeek - Leuven
Belgium
0032 016 49 02 05
Velgen: Mavic cosmic carbone sle met exalith 2.
Nu een 3 maanden later, zijn de hele velgraden bijna van zwart naar alluminium.
Oké, ik heb misschien enkele regenritjes gehad, maar dit kan toch niet normaal zijn?
De reactie bij Canyon:
Beste
Er is 2 jaar garantie op de wielen. Wij kunnen ze naar Mavic opsturen voor een reparatie onder garantie. Hou er rekening mee dat dit een 2-tal weken kan duren.
Met vriendelijke groet,
Service Team
Canyon Belgium
De Vunt 10
3220, Holsbeek - Leuven
Belgium
0032 016 49 02 05
Naar mijn mening; vrij gelaten.
Pff, maar ondertussen zit ik er wel mee.
Andere reactie:
Beste
Vermoedelijk zullen ze de velg vervangen of hebben ze een methode om het remvlak te herstellen. Dat is aan Mavic om die keuze te maken.
Wij hebben een soortgelijk probleem nog maar één keer tegengekomen, dus frequent valt het zeker niet voor.
Of het aan de remmen of de wielen ligt kunnen wij moeilijk bepalen aangezien het beide over Mavic producten gaat.
Met vriendelijke groet,
Service Team
Canyon Belgium
De Vunt 10
3220, Holsbeek - Leuven
Belgium
0032 016 49 02 05