Na 10 jaar besloten om het fietsen weer op te pakken. Mijn fiets had ik nog staan, maar ik heb wel een beetje rondgeneusd naar wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is. Leuk is dan om te merken dat er nog steeds rijders zijn die stalen frames waarderen. Vandaar dat ik hem maar even show.
Het is een Duell Warrior, door mij in 2004 op maat en eigen kleurdesign nieuw gekocht via Van Herwerden. Ik reed daarvoor op een 2e hands Gazelle Champion Mondial (die overigens ook nog rond rijdt weet ik uit betrouwbare bron
). Omdat in 2004 carbon nog flink duur was en ik aluminium te oncomfortabel vind ben ik voor staal gegaan. Ik had toen ook het plan om weer te gaan fietsen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Vervolgens heeft de fiets dus ruim 10 jaar binnen gestaan, heb er denk toen nog geen 500 km op gereden. De fiets is dus eigenlijk nog splinternieuw. Maar ik heb hem nooit van de hand willen doen omdat ik het nog steeds een prachtige en heerlijke fiets vindt. Ik toer er dus nog wel een tijdje op rond.
Hij is geheel Campagnolo Centaur Triple 9 speed (52, 42, 30) afgemonteerd en Van Herwerden handgespaakte aluminium wielset. Ik heb er wel een nieuw zadel (Selle SMP Lite 209), banden en stuurlint opgezet. Het is natuurlijk niet de lichtste fiets met 10,4 kilo, maar dat is voor mij niet belangrijk. Comfort en duurzaamheid is mij meer waard. Ik ben er nog niet mee naar buiten geweest, alleen nog maar op de Tacx om in shape te komen, maar ik kan me nog goed herinneren dat het heerlijk fietste die paar ritjes die ik toen maakte. Nu nog even die temperatuur buiten omhoog en dan gaan we weer!