Sensa Romagna Sport 2015 gehaald :D
Verschil in de groepen zit hem niet alleen in de hoeveelheid tandwieltjes en in het gewicht. Een duurdere groep (105) schakelt over het algemeen soepeler dan een goedkopere (Sora) en het gebruikte materiaal is duurzamer, waardoor de onderdelen langer mee gaan. Als iemand 1x in de week een ritje van 40 kilometer maakt dan is dat laatste punt uiteraard minder belangrijk dan wanneer iemand 400 km in de week rijdt (ik noem maar 2 uitersten).
Ik veronderstel dat dit een reactie op mijn vraag is waarom TS een triple wil. Ik vroeg het vooral omdat TS door voor een triple te kiezen bij voorbaat zijn keuze al beperkt, terwijl dat niet nodig is gezien het beoogde gebruik. Verder niets mis met een triple, heb ik zelf ook. Vond de 30x23 zelfs wel lekker afgelopen weken in de Alpen/Ventoux. Anderzijds is een 30x23 equivalent gemakkelijk met een compact te halen...klimski schreef:joh, laat je niet gekmaken, een fiets met Tiagra triple is prima voor wat jij wil. voor de macho's op dit forum is een triple 'fout' maar die fietsen naar eigen zeggen met 53*11 de Cauberg op...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Dat kan ook komen door het aantal tandjes op het grootste tandwieltje achter.debutler schreef: Nou ik merkte op de fiets van mijn collega dat ik met 2 tandwielen voor de lichtste versnelling soms nog wat zwaar vond op een kleine klim. Wellicht dat dat nog aan mijn weinige ervaring licht.
De poster na jou (Spokes jij ook bedankt voor je antwoord) zei ook al dat 11 tandwielen achter een heel verschil is met 9.
Daar heb ik natuurlijk nog geen kijk op, dus vind dat al heel fijn om te lezen.
( om maar even niet flauw te doen en je fietsconditie hierbij te betrekken )
De cassette achter (die 9,10 of 11 tandwielen) kan je laten vervangen, dit geldt ook voor de tandwielen voor trouwens, die verhouding in het aantal tandjes op je tandwielen maakt enorm veel verschil of je zwaar of licht trapt. Vandaar ook die discussie over de tandwielen 2 of 3 voor.
Als beginner moet het allemaal niet te groot en te zwaar, dat weet de fietsenmaker ook echt wel, ik zou me hier geen zorgen om maken. De fietsenmaker kan het je laten zien, vraag gewoon om uitleg. Overigens heeft het bij mij een jaar of 5 geduurt voor ik al die dingen met verzet belangrijk genoeg vond om mij er in te verdiepen, ik wilde eerst gewoon een fiets waar ik op kon fietsen. En ik weet inmiddels nog niet de helft van wat andere je hier kunnen vertellen..
Ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje als de TS. Ik ben ook een beginner en op zoek naar een fiets voor rond de €600/800.
Ik ben vorige week bij Mantel geweest, waar ze een aantal fietsen hebben staan. Op dit forum wordt vooral aangeraden om een fiets uit te proberen en de fiets te kiezen die het lekkerst zit. Maar dit lijkt vrijwel onmogelijk voor mij als beginner, het voelde allemaal wel goed.
Ik heb bij Mantel twee fietsen gezien die me wel aanspreken. Dat zijn:
Bulls Vulture 2 €599,-
www.mantel.com/bulls-vulture-2
Deze is Sora afmontage, is iets zwaarder en heeft een redelijk comfortabele zit (je zit meer rechtop).
Gian TCR 2 €799,-
http://www.mantel.com/giant-tcr-2
De Giant heeft Tiagra afmontage, is iets lichter en heeft een sportievere zit.
Ik ben ook bij een andere FM geweest, die raadde een Specialized Allez 2015 aan. Die is Sora afgemonteerd, maar zou een beter frame hebben.
Ondertussen weet ik het dus ook niet zo goed meer. Binnenkort ga ik maar weer eens bij beide winkels langs om nogmaals te kijken en er even op te rijden.
Ik ben vorige week bij Mantel geweest, waar ze een aantal fietsen hebben staan. Op dit forum wordt vooral aangeraden om een fiets uit te proberen en de fiets te kiezen die het lekkerst zit. Maar dit lijkt vrijwel onmogelijk voor mij als beginner, het voelde allemaal wel goed.
Ik heb bij Mantel twee fietsen gezien die me wel aanspreken. Dat zijn:
Bulls Vulture 2 €599,-
www.mantel.com/bulls-vulture-2
Deze is Sora afmontage, is iets zwaarder en heeft een redelijk comfortabele zit (je zit meer rechtop).
Gian TCR 2 €799,-
http://www.mantel.com/giant-tcr-2
De Giant heeft Tiagra afmontage, is iets lichter en heeft een sportievere zit.
Ik ben ook bij een andere FM geweest, die raadde een Specialized Allez 2015 aan. Die is Sora afgemonteerd, maar zou een beter frame hebben.
Ondertussen weet ik het dus ook niet zo goed meer. Binnenkort ga ik maar weer eens bij beide winkels langs om nogmaals te kijken en er even op te rijden.
He Muurtegel, leuk he dat zelfde schuitje...
De Bulls Vulture 2 is een erg mooie fiets om te zien, en heeft een erg goede prijs.
Alleen wel het gewicht boven de 10kg (10.2 )
Ook keek ik naar de Cube Peloton, ook een mooie prijs, maar wat ik wel zag bij beide fietsen is de ''goedkopere'' Sora groep. Wel heeft de Cube een carbon vork en de Bulls niet.
De Giant dan, die heeft de Tiagra groep, weegt het minste maar heeft daarintegen weer 'maar' 20 versnellingen.
Echt ik snap niet dat mensen hier een keuze in kunnen maken
Vind overigens dit wel een forum waarop je snel en redelijk duidelijk antwoorden krijgt die ook voor de fiets-leek te snappen zijn.
(Tevens titel aangepast, budget er even bij vermeld)
De Bulls Vulture 2 is een erg mooie fiets om te zien, en heeft een erg goede prijs.
Ook keek ik naar de Cube Peloton, ook een mooie prijs, maar wat ik wel zag bij beide fietsen is de ''goedkopere'' Sora groep. Wel heeft de Cube een carbon vork en de Bulls niet.
De Giant dan, die heeft de Tiagra groep, weegt het minste maar heeft daarintegen weer 'maar' 20 versnellingen.
Vind overigens dit wel een forum waarop je snel en redelijk duidelijk antwoorden krijgt die ook voor de fiets-leek te snappen zijn.
-
- Forum-lid
Lastig verhaal die budget fietsen. De maat der dingen is de canyon roadlite 8,3kg, voor 999 euronen, compleet 105 ,test winnaar overal, in alles.
Nu nog een keer zoeken
Nu nog een keer zoeken
-
- Forum-lid
Maar wel tig euro meer waarde
Ja en als ik dan aan de 1000,- zit, kan die laatste 200 er ook nog wel bij, en zo kom je nooit tot een einde. Daarom stel ik mezelf de grens om tot 850,- te kijken maar liever nog minder.
Als ik er straks na 20x niks aan vind, staat er zo'n duur ding in de schuur.
Ik kan nog vertellen dat ik de laatste paar rondjes heb gefietst met (2x)9speed campagnolo mirage Bianchi fiets van 10 kilo precies. (leeftijd niet bekend gok jaar of 7) Dus dat is mijn basis geweest voor de zoektocht.
Iemand een oordeel over die fiets waarmee ik nu gefietst heb? Hoe ligt de groep tov. Shimano.
Als ik er straks na 20x niks aan vind, staat er zo'n duur ding in de schuur.
Ik kan nog vertellen dat ik de laatste paar rondjes heb gefietst met (2x)9speed campagnolo mirage Bianchi fiets van 10 kilo precies. (leeftijd niet bekend gok jaar of 7) Dus dat is mijn basis geweest voor de zoektocht.
Iemand een oordeel over die fiets waarmee ik nu gefietst heb? Hoe ligt de groep tov. Shimano.
Laatst gewijzigd door debutler op 06 aug 2014 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is zeker een interessant forum met veel informatie, maar pas op, door alles informatie lees ik nu al 3 maanden zonder iets te kopen .debutler schreef:He Muurtegel, leuk he dat zelfde schuitje...
Ik neig zelf richting de Giant TCR 2, mede om de Tiagra afmontage en omdat de FM dicht bij mij in de buurt zit. Ik wil liever geen fiets via internet bestellen, maar heb liever dat hij precies op mij afgesteld wordt.
De Cube Peloton Pro die je eerder postte heeft overigens wel Tiagra afmontage en 30 versnellingen. Het is dat 12Gobiking niet bij mij in de buurt is, anders had ik hem graag eens uitgeprobeerd. http://www.12gobiking.nl/racefietsen/cu ... n_pro_2013
Ik heb zelf overigens geen idee of ik 20 of 30 versnellingen nodig heb. Ik denk dat ik voorlopig wel vooruit kan met 20 versnellingen. Tegen de tijd dat ik zo enthousiast ben om de bergen in wil gaan, wil ik vast wel wat meer geld investeren in mijn fiets.
Precies. Zo ga ik ook steeds hoger met mijn budget, maar de grens is toch wel bereikt.Ja en als ik dan aan de 1000,- zit, kan die laatste 200 er ook nog wel bij, en zo kom je nooit tot een einde. Daarom stel ik mezelf de grens om tot 850,- te kijken maar liever nog minder.
Edit: Ik zie nu ook de Giant Defy 2 op de website van Mantel staan voor €799,-. Die ga ik binnenkort ook maar eens proberen. http://www.mantel.com/giant-defy-2
-
- Forum-lid
Klimski verrast elke keer met goede fietsen van 400 euro op marktplaats. Prima als het je eerste fiets is.
Vraag hem om mee te kijken? Is dat een idee?
Canyon geeft goede service , fiets wordt bij je huis afgehaald, 30 dagen ruilen, service punt in utrecht is heel goed, enz. Het nadeel van internet is achterhaald.
Elke FM kan het zelfde trouwens
Vraag hem om mee te kijken? Is dat een idee?
Canyon geeft goede service , fiets wordt bij je huis afgehaald, 30 dagen ruilen, service punt in utrecht is heel goed, enz. Het nadeel van internet is achterhaald.
Elke FM kan het zelfde trouwens