Simpeler dan dit kan het niet worden. Goed advies binnen de context van de vraag van de TSer!jeroenkuiper schreef:gewoon rolletje BBB van paar euro halen bij je fietsenmaker zeker als het een 2e hands fietsje is.
ik weet niet wat je wilt uitgeven en wat je uiteindelijke verwachting er van is, daarom ook altijd zo mooi dat er direct advies gegeven wordt voor een stuurlintje van 30 euro.
mocht je op budget staan, en het allemaal niet zo spannend vinden dan zou ik een goedkoop lintje halen bij je fietsenmaker. als ie na een jaar af is of niet mooi meer dan rol je er zo een nieuwe op.
mocht je niet op budget staan dan geloof ik dat een lizard skin lintje wel goed zal zijn, nevertheless vind ik het van de zotte om een stuurlintje van 30 euro te rollen maar goed dat is dan mijn mening.
Stuurlint
Die BBB lintjes vind ik dan weer wel heel lastig schoon te krijgen (bij een zwarte niet relevant, daar zie je het vuil toch niet op), ik vind ze ook erg "plakkerig"/niet prettig vasthouden. Zelf vind ik Fizik lintjes altijd erg fijn. Kost een tientje, die 3-4 euro extra t.o.v. een BBB lintje vind ik het wel waard
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zeker heb een rolletje op een fiets zitten en blijft lang mooi en kost geen drol.swbr schreef:Als je in de buurt van een Decathlon woont, kun je daar ook eens gaan kijken. Ook prima spul voor een leuke prijs.
-
- Forum-lid HC
Gewoon goedkoop zwart op basis van kurk en zo dik mogelijk. Zo eentje wat vaker vervangen in plaats van hele dure kopen. Ik heb nu de duurste Lizard Skins 3.2mm maar vind het eigenlijk prettiger om (in de zomer) met een kurkachtig lint te fietsen en die kosten maar 1/3 van Lizard skins. Het eeuwige leven hebben ze allemaal niet want vies worden ze allemaal (je ziet het soms niet) en na een paar keer met heel veel zweet en/of regen rijden en wat kleine reparaties moet je ze gewoon vernieuwen naar mijn mening.
Qua grip vind ik het ook top, comfort vind ik wat minder.Italia_david schreef:Ik heb zelf ook lizard skins.. top spul wat ook met natte omstandigheden comfortable en stroef blijft..carel schreef:Heb nu Lizard Skins (wit) maar krijg ze NIET goed schoon. Het vergeelt ook na een jaar en slijt snel op de plaatsen waar je pols op het stuur rust in de remgreep houding. Voor mij geen tweede keer.
ik maak het trouwens schoon met Dasty van de wibra.. gele ontvetter en het werkt top!
Is er iets soortgelijks in de handel?
-
- Forum-lid
Ik zoek nog een bruin stuurlint voor mijn single speed. Maar het erop doen kan ik zelf niet. Zit dat bij een fietsenmaker er standaard bij als je er eentje koopt of betaal je daar ook nog extra voor?
Zit er niet bij, behalve misschien als je zo'n bruin leren Brooks lint koopt a 50,-, maar zelfs dan denk ik dat een FM nog wel wat rekent.
Dit klusje is voor een geoefend persoon toch nog steeds wel 10 min schat ik in. Werkplaatstarief van 60,-/uur maakt dus 10 euro. Zul je er niet snel 'gratis' bij krijgen wanneer je een lintje van 9.95 koopt... (of de FM heeft het niet druk en vindt het belangrijk om goede klantenbinding te onderhouden)
Dit klusje is voor een geoefend persoon toch nog steeds wel 10 min schat ik in. Werkplaatstarief van 60,-/uur maakt dus 10 euro. Zul je er niet snel 'gratis' bij krijgen wanneer je een lintje van 9.95 koopt... (of de FM heeft het niet druk en vindt het belangrijk om goede klantenbinding te onderhouden)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Lizard Skins heeft toch 1.8, 2.5 en 3.2mm voor dat DSP lint... Volgens mij is de dikste het comfortabelst. Ik zou die ook wel willen proberen, maar twijfel of ik niet voor de 2.5mm moet gaan omdat 3.2mm misschien wel erg dik is voor mijn kleine handen.Soap schreef:Qua grip vind ik het ook top, comfort vind ik wat minder.Italia_david schreef:Ik heb zelf ook lizard skins.. top spul wat ook met natte omstandigheden comfortable en stroef blijft..carel schreef:Heb nu Lizard Skins (wit) maar krijg ze NIET goed schoon. Het vergeelt ook na een jaar en slijt snel op de plaatsen waar je pols op het stuur rust in de remgreep houding. Voor mij geen tweede keer.
ik maak het trouwens schoon met Dasty van de wibra.. gele ontvetter en het werkt top!
Heb nu ook van stuurlint van Pro, wat volgens mij erg lijkt op dat van BBB en nog wat merken. Met natte mijn blote handen vind ik het soms wat glad (met zweethanden of regen).
Dat wist ik niet, my bad......niet expliciet gevraagd bij de FM toen hij deze er op heeft gedraaid.Suntoro schreef:Lizard Skins heeft toch 1.8, 2.5 en 3.2mm voor dat DSP lint... Volgens mij is de dikste het comfortabelst. Ik zou die ook wel willen proberen, maar twijfel of ik niet voor de 2.5mm moet gaan omdat 3.2mm misschien wel erg dik is voor mijn kleine handen.Soap schreef: Qua grip vind ik het ook top, comfort vind ik wat minder.
Heb nu ook van stuurlint van Pro, wat volgens mij erg lijkt op dat van BBB en nog wat merken. Met natte mijn blote handen vind ik het soms wat glad (met zweethanden of regen).