Sensa Romagna Sport 2015 gehaald :D
Heren beginners,
Hoeveel versnellingen een fiets heeft zegt helemaal niets, mits ze maar passen bij hoe je de fiets wil gebruiken. Ik denk dat het daarvoor handig is je eerst te verdiepen in het verschil tussen triple, compact en dubbel. Volgens mij is daar ergens een 'sticky' topic voor op dit forum.
Succes!
Hoeveel versnellingen een fiets heeft zegt helemaal niets, mits ze maar passen bij hoe je de fiets wil gebruiken. Ik denk dat het daarvoor handig is je eerst te verdiepen in het verschil tussen triple, compact en dubbel. Volgens mij is daar ergens een 'sticky' topic voor op dit forum.
Succes!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
In dat kader heeft TS al aangegeven niet als doel de bergen te hebben. Maar ook dat een trip op een leenfiets met "2 bladen" voor hem nog wat te zwaar verzet opleverde op een lokale helling. Meest waarschijnlijke is dan dat die leenfiets een normale dubbel heeft gehad, want met een compact heb je zelfs met een 12-23 cassette al voldoende lichte verzetten (in de meeste gevallen).buddo schreef:Heren beginners,
Hoeveel versnellingen een fiets heeft zegt helemaal niets, mits ze maar passen bij hoe je de fiets wil gebruiken. Ik denk dat het daarvoor handig is je eerst te verdiepen in het verschil tussen triple, compact en dubbel. Volgens mij is daar ergens een 'sticky' topic voor op dit forum.
Succes!
Als de dubbel hierdoor afvalt, kom je uit op een compact of een tripple. Die elkaar volgens mij niet ontlopen / keuze bepalend hoeven te zijn. Waarschijnlijk zal een tripple gemonteerde fiets een meer gesloten cassette standaard meegeleverd krijgen. Maar als je een compact krijgt met een 12-25 (of 12-27 of 12-28) cassette, heb je nog altijd niet veel hinder van een grote gatenkaas achter. (Als ze er een 11-32 opzetten, dan wel).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
@MarkVeenstra: ja, dat begrijp ik wel en ik had het ook al gelezen, maar volgens mij zijn de beide beginners daar nog niet achter, zie deze quote in een recente post:
Muurtegel lijkt de relatie te leggen dat je voor de bergen meer versnellingen nodig hebt, en daarvan geef ik dus aan dat dat niet nodig is, maar dat ze zich eerst moeten verdiepen in dubbel, compact en triple.Muurtegel schreef: Ik heb zelf overigens geen idee of ik 20 of 30 versnellingen nodig heb. Ik denk dat ik voorlopig wel vooruit kan met 20 versnellingen. Tegen de tijd dat ik zo enthousiast ben om de bergen in wil gaan, wil ik vast wel wat meer geld investeren in mijn fiets.
Ik had het niet op jou voorzien RMB, zeker niet. Maar er is een stroming op dit forum die aan elke TS adviseert om minstens 1200 euro uit te geven, 105 is dan een must, met compact.Ik veronderstel dat dit een reactie op mijn vraag is waarom TS een triple wil. Ik vroeg het vooral omdat TS door voor een triple te kiezen bij voorbaat zijn keuze al beperkt, terwijl dat niet nodig is gezien het beoogde gebruik. Verder niets mis met een triple, heb ik zelf ook. Vond de 30x23 zelfs wel lekker afgelopen weken in de Alpen/Ventoux. Anderzijds is een 30x23 equivalent gemakkelijk met een compact te halen...
Ikzelf ben van mening dat een beginner prima afkan met Campa Mirage/Sram Rival/Shim Tiagra, met triple of compact...of mits geen cols een ouderwetse 53/39. In het geval van deze TS is de keuze het best voor triple of compact.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Dank voor het compliment! Wellicht is dit iets?materialist schreef:Klimski verrast elke keer met goede fietsen van 400 euro op marktplaats. Prima als het je eerste fiets is.
Vraag hem om mee te kijken? Is dat een idee?
Canyon geeft goede service , fiets wordt bij je huis afgehaald, 30 dagen ruilen, service punt in utrecht is heel goed, enz. Het nadeel van internet is achterhaald.
Elke FM kan het zelfde trouwens
http://m.speurders.nl/overzicht/fietsen ... ce_value=0
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Ik heb ook Campa Mirage (8spd, dus wat ouder) het is te vergelijken qua kwaliteit en verfijning met Shimano Tiagra. Althans dat is de consensus. Mirage wordt niet meer gemaakt, Veloce is nu de betaalbaarste groep van Campa en is van 105 niveau.debutler schreef:
Ik kan nog vertellen dat ik de laatste paar rondjes heb gefietst met (2x)9speed campagnolo mirage Bianchi fiets van 10 kilo precies. (leeftijd niet bekend gok jaar of 7) Dus dat is mijn basis geweest voor de zoektocht.
Iemand een oordeel over die fiets waarmee ik nu gefietst heb? Hoe ligt de groep tov. Shimano.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Daar heb je gelijk in, ik wist gisteren nog niet wat het verschil was. Soms moet je ook gewoon domme dingen zeggen, zodat anderen je verbeteren en je de juiste weg in sturen .buddo schreef:@MarkVeenstra: ja, dat begrijp ik wel en ik had het ook al gelezen, maar volgens mij zijn de beide beginners daar nog niet achter, zie deze quote in een recente post:
Muurtegel lijkt de relatie te leggen dat je voor de bergen meer versnellingen nodig hebt, en daarvan geef ik dus aan dat dat niet nodig is, maar dat ze zich eerst moeten verdiepen in dubbel, compact en triple.Muurtegel schreef: Ik heb zelf overigens geen idee of ik 20 of 30 versnellingen nodig heb. Ik denk dat ik voorlopig wel vooruit kan met 20 versnellingen. Tegen de tijd dat ik zo enthousiast ben om de bergen in wil gaan, wil ik vast wel wat meer geld investeren in mijn fiets.
Ik heb het topic op dit forum gevonden en ook wat verder gekeken op het internet, maar ik denk niet dat dit iets is waar ik me nu zorgen over zou moeten maken. Ik kan vrij stevig doortrappen en denk dat ik, voor de fietsen die ik op het oog heb, met beide Cranks wel uit de voeten kan. (35-50 / 30-39-50).
Enige andere nadeel zou de 'q-waarde' kunnen zijn, maar ik heb lange benen dus ik denk dat dit wel mee zal vallen. Maar ik zal er eens op letten als ik de fietsen weer eens probeer.
@Muurtegel en Butler
Het afgelopen jaar heb ik verschillende vrienden aan een fiets geholpen tussen de 500 en 1500 euro. Daarbij zelf een nieuwe gekocht waar ik 5 of meer jaar mee vooruit wil. Veel onderzoek gedaan en gelezen
Wat ik bij beginners tegen kom na proberen is het volgende: " Alles rijd goed... want het is nieuw. " Daarbij weet je niet goed waar je op moet letten. Dat gevoel ontbreekt nog. Op een rondje van 5-10KM ga je weinig merken. Natuurlijk schakelt Sora minder makkelijk, maar je weet niet wat je ervan gaat merken tijdens je rondjes. Moet je 200 euro meer betalen voor Tiagra of nog 200 meer voor 105?
Natuurlijk voel je iets in houding. Comfortabel of agressief racend.
Fietsenmakers zijn vaak vakidioten, met veel kennis en passie voor een merk. Fanatieke rijders kunnen je uitleggen dat gewicht erg belangrijk is, maar als beginner merk je van die 1-3 kilo meer of minder weinig.
Voordat we over prijs gaan beginnen laten we eerst bekijken wat je fiets moet kunnen en wat je gaat verwachten.
Waar moet je op letten:
1. Wat wil je met je fiets?
ik ken 3 soorten:
- Vlak, af en toe een brug over
- Heuvelachtig, klimmetjes van 300meter tot 2KM met stijgingen van 3% tot 14%
- Bergen
Gewicht is vooral van belang in de bergen, wanneer je echt serieus gaan vlammen. Met 2 bidons, 1 zadeltasje, een lampje en jou erop ga je weinig merken van 2 kilo lichtere fietsen.
Wel ga je veel betalen voor minder gewicht. Vuistregel die ik ken is 1000 euro per 500 gram.
1500 euro naar 2500, naar 3500, naar 4500.
2. Hoe ga je deze fiets gebruiken?
- Gewoon proberen, kijken of je het leuk vind en als je het wat vind koop je volgend jaar of het jaar erop iets echt goed.
- Lekker wekelijks een rondje of 2 van 40 of meer en af en toe een tocht van 100km
- Fanatiek, meer dan 200 KM per week en zo steeds jezelf willen verbeteren.
3. De groep
Een Sora groep slijt wat sneller en loopt wat minder mooi, schakelt iets minder. Tiagra zit daar weer boven, 105 wordt gezien als goed. Ultegra is erg goed. En dura Ace is profmateriaal
Campagnolo is ook goed. Schakelt iets anders en je hebt ander gereedschap nodig. Daarbij is vervangen vaak wat duurder. Groepsopbouw is redelijk gelijk aan Shimano.
SRAM, ook prima. Zelfde verhaal.
Kies wat je leuk vind. 80% van de mensen in dit land rijd met Shimano.
Bedenk wel een goedkopere groep is ook goedkoper in onderhoud. Een cassette voor Sora kost 20-30 euro. Ultegra 50-60 euro.
4. Bedenk dat bij de aanschaf van een fiets van alles nog komt kijken. De fiets is 1 maar daarna beginnen andere uitgaven. Wat komt er her en der nog bij, ik som wat op niet alles is nodig:
- Pedalen (30-70 euro)
- Schoenen (60-120 euro)
- Shirtje (25-60 euro)
- Broek (40-70 euro)
- Handschoentjes (15-30 euro)
- Bril (20-40 euro)
- Helm ( 40-100 euro)
- Bidons en houders ( 20 euro)
- Zadeltasje, met binnenband, multitool, slotje etc ( 40 euro)
- Lampjes, zeker nu het weer eerder schemert ( 20-50 euro)
- Fietscomputer, (km-teller) (20-150 euro)
- Zadel, (30-100 euro)
- Armstukken, beenstukken, regenjasje ( 20-20- 30euro )
- Schoonmaakspullen en wat gereedschap (30 euro)
- Standaard voor je fiets (20-30 euro)
- Pomp voor je banden (20-40 euro)
- Bel (5-10 euro)
Bij de aanschaf komt snel nog 350 euro bij vaak eerder 500 of meer.
5. Onderhoud, service en garantie
Is je fiets kapot en moet je 80 kilometer verderop je fiets afleveren en 2 weken op de garantie wachten dan is dat klote. Kost dat ook geld en plezier. ( in mijn geval ruim 8 weken bij Canyon)
Kan je diezelfde middag langs bij de fietsenmaker die het even omwisselt en opstuurt dan ben je erg blij. Kan jij snel weer verder en is dat ook wat waard. (zoals mijn vriendin merkt met haar fiets)
Hoe handig ben je of wil je zijn?
Via internet is de aanschafprijs lager,maar doe je alles zelf dan heb je gereedschap nodig. Servicebeurt is snel 30 tot 80 euro.
Koop je bij een lokale fietsenmaker, dan kan je een zadel ruilen, zitten er 2 beurten bij, heb je vragen kom je even langs. Dat is gemak waar een beginner zeker veel aan kan hebben.
6. Koop alles in 1x
Wanneer je alles in 1x koopt, bij een fietsenmaker in de buurt dan kan er wat gedaan worden met de prijs. 700 euro fiets en 500 accessoires scheelt dan een hoop.
Wil je alles zelf bij elkaar scharrelen dan kan dan ook. Scheelt in de aanschafprijs maar kost ook tijd en moeite. Voor niks gaat de zon op.
Kan je niet meer betalen of wil je niet meer betalen?
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang, dan kan je een keer geluk hebben.
Kan je niet meer betalen, neem dan een shimano groep waar je zelf eea aan gaat doen. Koop wat gereedschap en leer wat bij als je handig bent. (Sora is dan prima, het kost weinig op de korte termijn en wat 10tjes hier en daar kan je lang plezier hebben)
Wil je niet meer betalen, want je vind het al duur zat.
Denk dan aan de bijkomende kosten. Denk vooraf goed na of je het wel wil en waarom je het wilt. Meestal als je ergens geen geld aan uit wilt geven, wil je het ook niet graag en is de lol er zo vanaf.
Exit strategie:
Wanneer je het niet leuk vind of de fiets in de schuur beland om een andere reden is een "merkloze" fiets met een Sora groep minder makkelijk te verkopen dan een Specialized/Giant/Bianchi fiets met een 105 groep.
Voor een Volkswagen is de 2e handsmarkt ook beter dan voor een Dacia.
Conclusie:
Koop een fiets in je maat, die bij jou verwachtingen past. Ik geef liever 1x mijn geld goed uit, waarna ik er plezier van heb, dan dat ik later toch iets anders wil en dan 2x geld uitgeef.
Wil je een goedkoper kwaliteitsfiets, kijk dan bij Canyon en Rose.
Wil je service en een totaalpakket, ga dan naar een lokale fietsenmaker en haal daar alles en maak een deal. (wellicht met terugkoop als hij ook 2e hands doet)
Wil je zo min mogelijk geld investeren, hou het in je zak. Je kans is groter op een miskoop die gaat verstoffen dan dat je die gelukkige bent die voor een dubbeltje op de 1e rang zit.
Bedenk of je hard wil fietsen of " comfortabel" wil fietsen.
Vlak of gloeiend. (aantal versnellingen is niet zo belangrijk het bereik wel. Met 30 of versnellingen heb je veel dubbele of bijna gelijke, zoek maar eens op verzettentabel)
Je totale investering gaat het komende jaar ergens tussen de 1000 en 1500 euro liggen. 100 of 200 euro verschil op de nieuwe fiets maken daarop niet het verschil.
De vraag is alleen, geef je het in 1x uit of doe je dat stapsgewijs.
Het afgelopen jaar heb ik verschillende vrienden aan een fiets geholpen tussen de 500 en 1500 euro. Daarbij zelf een nieuwe gekocht waar ik 5 of meer jaar mee vooruit wil. Veel onderzoek gedaan en gelezen
Wat ik bij beginners tegen kom na proberen is het volgende: " Alles rijd goed... want het is nieuw. " Daarbij weet je niet goed waar je op moet letten. Dat gevoel ontbreekt nog. Op een rondje van 5-10KM ga je weinig merken. Natuurlijk schakelt Sora minder makkelijk, maar je weet niet wat je ervan gaat merken tijdens je rondjes. Moet je 200 euro meer betalen voor Tiagra of nog 200 meer voor 105?
Natuurlijk voel je iets in houding. Comfortabel of agressief racend.
Fietsenmakers zijn vaak vakidioten, met veel kennis en passie voor een merk. Fanatieke rijders kunnen je uitleggen dat gewicht erg belangrijk is, maar als beginner merk je van die 1-3 kilo meer of minder weinig.
Voordat we over prijs gaan beginnen laten we eerst bekijken wat je fiets moet kunnen en wat je gaat verwachten.
Waar moet je op letten:
1. Wat wil je met je fiets?
ik ken 3 soorten:
- Vlak, af en toe een brug over
- Heuvelachtig, klimmetjes van 300meter tot 2KM met stijgingen van 3% tot 14%
- Bergen
Gewicht is vooral van belang in de bergen, wanneer je echt serieus gaan vlammen. Met 2 bidons, 1 zadeltasje, een lampje en jou erop ga je weinig merken van 2 kilo lichtere fietsen.
Wel ga je veel betalen voor minder gewicht. Vuistregel die ik ken is 1000 euro per 500 gram.
1500 euro naar 2500, naar 3500, naar 4500.
2. Hoe ga je deze fiets gebruiken?
- Gewoon proberen, kijken of je het leuk vind en als je het wat vind koop je volgend jaar of het jaar erop iets echt goed.
- Lekker wekelijks een rondje of 2 van 40 of meer en af en toe een tocht van 100km
- Fanatiek, meer dan 200 KM per week en zo steeds jezelf willen verbeteren.
3. De groep
Een Sora groep slijt wat sneller en loopt wat minder mooi, schakelt iets minder. Tiagra zit daar weer boven, 105 wordt gezien als goed. Ultegra is erg goed. En dura Ace is profmateriaal
Campagnolo is ook goed. Schakelt iets anders en je hebt ander gereedschap nodig. Daarbij is vervangen vaak wat duurder. Groepsopbouw is redelijk gelijk aan Shimano.
SRAM, ook prima. Zelfde verhaal.
Kies wat je leuk vind. 80% van de mensen in dit land rijd met Shimano.
Bedenk wel een goedkopere groep is ook goedkoper in onderhoud. Een cassette voor Sora kost 20-30 euro. Ultegra 50-60 euro.
4. Bedenk dat bij de aanschaf van een fiets van alles nog komt kijken. De fiets is 1 maar daarna beginnen andere uitgaven. Wat komt er her en der nog bij, ik som wat op niet alles is nodig:
- Pedalen (30-70 euro)
- Schoenen (60-120 euro)
- Shirtje (25-60 euro)
- Broek (40-70 euro)
- Handschoentjes (15-30 euro)
- Bril (20-40 euro)
- Helm ( 40-100 euro)
- Bidons en houders ( 20 euro)
- Zadeltasje, met binnenband, multitool, slotje etc ( 40 euro)
- Lampjes, zeker nu het weer eerder schemert ( 20-50 euro)
- Fietscomputer, (km-teller) (20-150 euro)
- Zadel, (30-100 euro)
- Armstukken, beenstukken, regenjasje ( 20-20- 30euro )
- Schoonmaakspullen en wat gereedschap (30 euro)
- Standaard voor je fiets (20-30 euro)
- Pomp voor je banden (20-40 euro)
- Bel (5-10 euro)
Bij de aanschaf komt snel nog 350 euro bij vaak eerder 500 of meer.
5. Onderhoud, service en garantie
Is je fiets kapot en moet je 80 kilometer verderop je fiets afleveren en 2 weken op de garantie wachten dan is dat klote. Kost dat ook geld en plezier. ( in mijn geval ruim 8 weken bij Canyon)
Kan je diezelfde middag langs bij de fietsenmaker die het even omwisselt en opstuurt dan ben je erg blij. Kan jij snel weer verder en is dat ook wat waard. (zoals mijn vriendin merkt met haar fiets)
Hoe handig ben je of wil je zijn?
Via internet is de aanschafprijs lager,maar doe je alles zelf dan heb je gereedschap nodig. Servicebeurt is snel 30 tot 80 euro.
Koop je bij een lokale fietsenmaker, dan kan je een zadel ruilen, zitten er 2 beurten bij, heb je vragen kom je even langs. Dat is gemak waar een beginner zeker veel aan kan hebben.
6. Koop alles in 1x
Wanneer je alles in 1x koopt, bij een fietsenmaker in de buurt dan kan er wat gedaan worden met de prijs. 700 euro fiets en 500 accessoires scheelt dan een hoop.
Wil je alles zelf bij elkaar scharrelen dan kan dan ook. Scheelt in de aanschafprijs maar kost ook tijd en moeite. Voor niks gaat de zon op.
Kan je niet meer betalen of wil je niet meer betalen?
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang, dan kan je een keer geluk hebben.
Kan je niet meer betalen, neem dan een shimano groep waar je zelf eea aan gaat doen. Koop wat gereedschap en leer wat bij als je handig bent. (Sora is dan prima, het kost weinig op de korte termijn en wat 10tjes hier en daar kan je lang plezier hebben)
Wil je niet meer betalen, want je vind het al duur zat.
Denk dan aan de bijkomende kosten. Denk vooraf goed na of je het wel wil en waarom je het wilt. Meestal als je ergens geen geld aan uit wilt geven, wil je het ook niet graag en is de lol er zo vanaf.
Exit strategie:
Wanneer je het niet leuk vind of de fiets in de schuur beland om een andere reden is een "merkloze" fiets met een Sora groep minder makkelijk te verkopen dan een Specialized/Giant/Bianchi fiets met een 105 groep.
Voor een Volkswagen is de 2e handsmarkt ook beter dan voor een Dacia.
Conclusie:
Koop een fiets in je maat, die bij jou verwachtingen past. Ik geef liever 1x mijn geld goed uit, waarna ik er plezier van heb, dan dat ik later toch iets anders wil en dan 2x geld uitgeef.
Wil je een goedkoper kwaliteitsfiets, kijk dan bij Canyon en Rose.
Wil je service en een totaalpakket, ga dan naar een lokale fietsenmaker en haal daar alles en maak een deal. (wellicht met terugkoop als hij ook 2e hands doet)
Wil je zo min mogelijk geld investeren, hou het in je zak. Je kans is groter op een miskoop die gaat verstoffen dan dat je die gelukkige bent die voor een dubbeltje op de 1e rang zit.
Bedenk of je hard wil fietsen of " comfortabel" wil fietsen.
Vlak of gloeiend. (aantal versnellingen is niet zo belangrijk het bereik wel. Met 30 of versnellingen heb je veel dubbele of bijna gelijke, zoek maar eens op verzettentabel)
Je totale investering gaat het komende jaar ergens tussen de 1000 en 1500 euro liggen. 100 of 200 euro verschil op de nieuwe fiets maken daarop niet het verschil.
De vraag is alleen, geef je het in 1x uit of doe je dat stapsgewijs.
Wat een duidelijk verhaal Frank. Ik kan me erg vinden in de ''type'' 1 a 2 rondjes van 40-60 per week en af en toe een tocht . Bedankt!
Vandaag heb ik, gelukkig voor de dikke bui, nog een ronde van 65 km gefietst samen met m'n collega.
Hij kon me melden dat ik zijn fiets, waarop ik nu een paar honderd km op gemaakt heb, kon overnemen.
Dus even de nodige info gevraagd, zover ik dat niet kon zien.
Het betreft een Bianchi ML3 met Bianchi carbon voorvork.
De groep is compleet Campa Mirage 9-speed (2 tandwielen voor)
Verder zitten er pedalen met een riempje op dus voor gewone schoenen.
De prijs is 450,-
Zou het wijs zijn deze fiets te kopen?
Heb gelezen dat Mirage niet meer leverbaar is.
Ik heb voor die prijs geen andere nieuwe fiets, maar misschien als ik 300 meer uitgeef wel een betere groep, en iig een nieuwere fiets.
Vandaag heb ik, gelukkig voor de dikke bui, nog een ronde van 65 km gefietst samen met m'n collega.
Hij kon me melden dat ik zijn fiets, waarop ik nu een paar honderd km op gemaakt heb, kon overnemen.
Dus even de nodige info gevraagd, zover ik dat niet kon zien.
Het betreft een Bianchi ML3 met Bianchi carbon voorvork.
De groep is compleet Campa Mirage 9-speed (2 tandwielen voor)
Verder zitten er pedalen met een riempje op dus voor gewone schoenen.
De prijs is 450,-
Zou het wijs zijn deze fiets te kopen?
Heb gelezen dat Mirage niet meer leverbaar is.
Ik heb voor die prijs geen andere nieuwe fiets, maar misschien als ik 300 meer uitgeef wel een betere groep, en iig een nieuwere fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
debutler, de Bianchi is nog stevig aan de prijs.
Ik zou tot max E350,- gaan, het model is al een jaar of 8 oud en Mirage was na de Xenon de instapgroep.
De fiets heeft nieuw ong. E900,- tot E1000,- gekost, met het oog op evt vervanging van bv cassette en ketting is E350,- goed betaald.
Om te beginnen is de Bianchi een goede fiets, na een jaar kun je dan naar een betere, nieuwere en duurdere fiets kijken wanneer de sport je bevalt.
Op deze fiets zal je dan niet veel verliezen, die blijft 2e hands nog wel een paar honderd euro waard.
Ik zou tot max E350,- gaan, het model is al een jaar of 8 oud en Mirage was na de Xenon de instapgroep.
De fiets heeft nieuw ong. E900,- tot E1000,- gekost, met het oog op evt vervanging van bv cassette en ketting is E350,- goed betaald.
Om te beginnen is de Bianchi een goede fiets, na een jaar kun je dan naar een betere, nieuwere en duurdere fiets kijken wanneer de sport je bevalt.
Op deze fiets zal je dan niet veel verliezen, die blijft 2e hands nog wel een paar honderd euro waard.
Vanmorgen maar eens in een weinkel wezen kijken naar Sensa modellen. En me wat laten informeren.
Helaas was natuurlijk net het model dat ik voor ogen had niet in de winkel aanwezig.
Na wat rekenen kwam de Umbria Tiagra (825,- losse fiets) op zegmaar 1000,- met pedalen, schoenen, tasje met band en pomp, bel. (levertijd 3 weken)
Nu zie ik op fietsenwinkel.nl de luxere Romagna 105 triple voor 849,-. Tel ik daarbij eenzelfde bedrag op aan dezelfde accessoires als vanmorgen uitgekozen kom ik dus amper hoger uit.
Het is enigszins begrijpelijk dat internetprijzen soms anders liggen maar hoe zit het NA de koop.
Hoe werkt dit met afstellen, meten, afleveren enz. Iemand daar ervaring mee, of kan me dit uitleggen?
Spec's:
Jaar 2014
Merk Sensa
Frametype Herenfiets
Type remmen Race remhoef
Aantal versnellingen 30
Type versnellingen Derailleur
Type voorvork Vast
Voorvork Supra Carbon STR8
Stuurpen Supra Comp Line
Omschrijving Frame Alu 7005 Hydroformed Double Butted
Gewicht (kg) 9.4
Versnellingssysteem Shimano 105 triple
Shifters Shimano 105
Voorderailleur Shimano 105
Achterderailleur Shimano 105
Banden Schwalbe Lugano
Zadel Supra comp line
Wielen Supra RA Comp Basic
Sorry voor het maar blijven vragen stellen maargoed daar is een forum toch voor
Helaas was natuurlijk net het model dat ik voor ogen had niet in de winkel aanwezig.
Na wat rekenen kwam de Umbria Tiagra (825,- losse fiets) op zegmaar 1000,- met pedalen, schoenen, tasje met band en pomp, bel. (levertijd 3 weken)
Nu zie ik op fietsenwinkel.nl de luxere Romagna 105 triple voor 849,-. Tel ik daarbij eenzelfde bedrag op aan dezelfde accessoires als vanmorgen uitgekozen kom ik dus amper hoger uit.
Het is enigszins begrijpelijk dat internetprijzen soms anders liggen maar hoe zit het NA de koop.
Hoe werkt dit met afstellen, meten, afleveren enz. Iemand daar ervaring mee, of kan me dit uitleggen?
Spec's:
Jaar 2014
Merk Sensa
Frametype Herenfiets
Type remmen Race remhoef
Aantal versnellingen 30
Type versnellingen Derailleur
Type voorvork Vast
Voorvork Supra Carbon STR8
Stuurpen Supra Comp Line
Omschrijving Frame Alu 7005 Hydroformed Double Butted
Gewicht (kg) 9.4
Versnellingssysteem Shimano 105 triple
Shifters Shimano 105
Voorderailleur Shimano 105
Achterderailleur Shimano 105
Banden Schwalbe Lugano
Zadel Supra comp line
Wielen Supra RA Comp Basic
Sorry voor het maar blijven vragen stellen maargoed daar is een forum toch voor