Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)

Svinckx
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:37

Svinckx 06 aug 2014 13:17

snowkrash schreef:Via e-mail zullen ze het niet opsturen. Dat gebeurt per pakketpost. :lol: :P

Als je naar een wielbouwer gaat zul je in gesprek gaan over eigenschappen en wensen. Dat kan ook telefonisch. Je gaat eigenlijk naar de bouwer zelf als je voorbeelden wilt bekijken van sets of onderdelen ... wat leuk genoeg is. ;)
Een ritje naar Niemandsland is niet bij de deur.
Gewoon een e-mailtje sturen met de gewenste eigenschappen dus. Net even op die site van Frieke geweest, je kan daar ook een setje zelf al samenstellen. Voor 590€ echt al een mooie set. Als deze dan ook nog eens presteert is het 'goodbye' tegen fabriekswielen.
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 aug 2014 13:46

Maar nogmaals, wat wil je precies?

Svinckx
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:37

Svinckx 07 aug 2014 15:11

japiecarbon schreef:Maar nogmaals, wat wil je precies?
Zou graag met hoge velgen rijden, maar de fabriekswielen kosten ongeveer evenveel, en als ik rond hoor hebben ze soms problemen met spaakspanning en spaakbreuken.
Het is zeker niet de bedoeling dat ik hiermee ga klimmen, noch over kasseien ga dokkeren.
Gewoon voor in de polders hard te gaan.
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 07 aug 2014 15:18

Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.

Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …

Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 07 aug 2014 15:41

Voor alleen de velgen al vrees ik, komt de rest er nog bij.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6216
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 aug 2014 16:21

snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.

Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …

Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen: http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)

Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 07 aug 2014 20:53

Ik heb goede ervaringen met Hopmans, alleen nog geen ervaring met het laten spaken van wielen bij hen.
Dat doe ik nl. zelf.
Als je bij Hopmans aan Patrick vraagt wat de mogelijkheden zijn en je kunt uit de voeten met de materialen die zij willen gebruiken, ik gok dat dit voornamelijk de materialen zijn die ze op voorraad hebben, dan kun je rekenen op een eerlijk antwoord.
Als je echt fancy wielen wil laten spaken is mijn vermoeden dat Hopmans snel nee zal zeggen.
Voor standaard met de hand gespaakte wielen, bijv Ultegra naven met een standaard DT Swiss of Sapim spaak en Mavic Open Pro velgen, verwacht ik niet dat je je snel een buil zult vallen bij Hopmans.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Svinckx
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:37

Svinckx 08 aug 2014 09:38

MarkVeenstra schreef:
snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.

Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …

Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen: http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)

Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).

De looks is natuurlijk mooi meegenomen, maar het is echt voor het aero gedeelte.
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb. Had op de site van Frieke een setje samengesteld voor €600?
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

Svinckx
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:37

Svinckx 08 aug 2014 09:40

campasuper schreef:Ik heb goede ervaringen met Hopmans, alleen nog geen ervaring met het laten spaken van wielen bij hen.
Dat doe ik nl. zelf.
Als je bij Hopmans aan Patrick vraagt wat de mogelijkheden zijn en je kunt uit de voeten met de materialen die zij willen gebruiken, ik gok dat dit voornamelijk de materialen zijn die ze op voorraad hebben, dan kun je rekenen op een eerlijk antwoord.
Als je echt fancy wielen wil laten spaken is mijn vermoeden dat Hopmans snel nee zal zeggen.
Voor standaard met de hand gespaakte wielen, bijv Ultegra naven met een standaard DT Swiss of Sapim spaak en Mavic Open Pro velgen, verwacht ik niet dat je je snel een buil zult vallen bij Hopmans.
Daar was ik al bang voor, voornamelijke lage velgen. Ik zal een keertje langst gaan als ze uit vakantie zijn. Ben benieuwd. Anders zal het toch een "echte" wielbouwer worden.
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 aug 2014 10:25

Denk dat je beter wat meer kan trainen, want echt veel maken hoge velgen niet uit hoor.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27991
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 aug 2014 10:27

€ 600 bij Frieke lijkt me niet, want die is idioot duur.

De goedkoopste optie die kwalitatief goed is, is een setje bij Farsport bestellen (ca. 550 euro) en dat laten nalopen door bijvoorbeeld Zoran. Dan ben je voor 600-650 euro all-in klaar.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9034
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 aug 2014 10:33

Svinckx schreef:
MarkVeenstra schreef:
snowkrash schreef:Vwb hoge velgen vind je aërodynamica dus belangrijk. Dit wordt pas echt een voordeel als je boven de 35km/u gaat. Gewicht is minder belangrijk? Indien beide moet je de onderdelen hier mee op afstemmen … en je portemonnee.

Carbon is duur, dus hoge velgen worden snel prijzig. Als je dan ook lichte naven wilt …

Voor hoge velgen zul je snel op budgetten van boven de €800 kome, gok ik.
Hoge velgen kan ook gekozen worden voor de looks.
En als dat de reden is, kan je bijv ook al voor een 400 euro klaar zijn. (als voorbeeld een set fabriekswielen: http://www.snellewielen.nl/racewielen/z ... ed-al.html)

Is niet carbon.., dus is tikje zwaar, maar als het vooral om de looks gaat is dat niet erg. Is natuurlijk niet handgespaakt bij een spaakbouwer. (maar naar het schijnt worden deze wielen handgespaakt in de fabriek in Duitsland.., volgens de stickers op de velg althans).

De looks is natuurlijk mooi meegenomen, maar het is echt voor het aero gedeelte.
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb. Had op de site van Frieke een setje samengesteld voor €600?
Hoeveel snelheid verlies jij dan vanaf 37,5km/u?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie