Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets kopen in het Noorden

Michy
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:52

Michy 09 aug 2014 19:21

Bedankt voor alle tips, zal zeker eens kijken bij Belga en ook Bikelife ligt wel op een handige locatie voor me.

Theo D.
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2014 16:22

Theo D. 10 aug 2014 19:36

3x bij Belga geweest, 3x met lege handen naar huis.. Zou toch niet mogen bij een dozen schuiver?

Cycletrend erg goede ervaring, niet bizar veel keus, wel veel aandacht en goed advies.
Bikelife Roden idem, fijne zaak.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 aug 2014 00:01

Zo zie je maar hoe het kan verschillen haha.

Ik ben bij Cycletrend door de eigenaar zelf gewoon eens uitgelachen toen ik aangaf dat ik 2000 euro wilde uitgeven aan een tijdritfiets. Sindsdien kom ik daar niet meer. Hoewel ik ook wel vaak goed ben geholpen viel me dat erg tegen.

mtb-trek
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:47

mtb-trek 11 aug 2014 10:00

tommeke14 schreef:Zo zie je maar hoe het kan verschillen haha.

Ik ben bij Cycletrend door de eigenaar zelf gewoon eens uitgelachen toen ik aangaf dat ik 2000 euro wilde uitgeven aan een tijdritfiets. Sindsdien kom ik daar niet meer. Hoewel ik ook wel vaak goed ben geholpen viel me dat erg tegen.
Dat is niet echt klantvriendelijk van Florian. :o
Zelf kom ik regelmatig bij Haico Bouma in Oudehaske. De kennis en service is daar top :!:
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 aug 2014 11:49

Het personeel is daar over het algemeen wel erg aardig moet ik zeggen en vaak in voor een praatje ed.
Maar ik heb wel vaker meegemaakt dat juist Florian gewoon nors doet (ben niet de enige met die ervaring) dus ik kom er niet meer.

Michy
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:52

Michy 12 aug 2014 11:45

Fietsenmakers zijn vaak praktijkmensen die heel handig zijn met fietsen en commercieel iets minder onderlegd, maar een klant uitlachen is wel het allerdomste wat je kan doen als je iets wil verkopen..

Heb inmiddels een rondje gemaakt langs de meeste genoemde fietsenzaken, maar ik heb een aanbieding op internet niet kunnen weerstaan. Ik weet inmiddels zeker dat ik een maat 58 moet hebben, dus ga vandaag of morgen bij 12gobiking.nl een Sensa Milano LTD 2015 bestellen. Die voldoet aan al mijn eisen en meer en ziet er ook nog eens erg goed uit. Ik durf het wel aan omdat 12gobiking een gerenommeerde winkel is en als er iets mee is kan ik er altijd nog mee heen. Bovendien zijn er wel Sensa dealers in de buurt, alleen niet met die aanbieding. Maar ze hebben er dus wel verstand van..

http://www.12gobiking.nl/racefietsen/se ... o_ltd_2015

Fee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2014 19:41

Fee 12 aug 2014 22:13

Hoi Michy,

Ik ga komend weekend mijn rondje langs de fietsenzaken doen in de omgeving van Groningen. Welke hebben op jou de beste en de slechtste indruk gemaakt? En wie nam jouw wensen het meest serieus zonder je tot de uitgave van een paar honded euro meer te verleiden!

Mooie fiets heb je uitgekozen. Hopelijk kun je er snel op fietsen!!

Gr. Fee

Michy
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:52

Michy 13 aug 2014 18:10

Bikelife Roden beviel me goed. Sowieso is mijn ervaring dat je beter langs kunt gaan, ook al zien de site en/of het pand er nog zo amateuristisch uit. Zoals ik zei bij Bikelife luisterden ze goed naar mijn wensen en benodigheden en kwamen ze met realistische opties. Bij Belga was het druk dus daar werd ik niet echt uitgebreid geholpen.

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 15 aug 2014 10:44

In Ter Apel zit Theo Bruning fietsen (Joost) erg goede monteur. Daarnaast zit er in Emmen Bikes4you (tegenwoordig ook carbon-reperaties) en niet vergeten Reinders Wielersport in Ruinerwold (persoonlijk hele goede ervaringen mee)

Fee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2014 19:41

Fee 15 aug 2014 20:36

Heb je al een fiets besteld Michy? Ik was vandaag bij Klamer in Hoogezand en hij gaat mogelijk volgende week zaterdag zijn hele voorraad met 40% korting verkopen. Als dat zo is dan heb je kans een mooie fiets tegen een leuke prijs te kopen. Hij heeft er behoorlijke wat staan. Mocht deze actie doorgaan dan komt het dit weekend op RTV Noord en komende week in de h-a-h bladen. Vrijdag kijkdag en zaterdag zou je dan om 7 uur voor de deur moeten gaan zitten om aan de run voor de mooiste koopjes mee te doen:)

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 15 aug 2014 22:57

Heb dan alleen niet de illusie dat alles wat er nu stond er dan ook staat. ;-)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Fee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2014 19:41

Fee 16 aug 2014 09:30

Alle fietsen die hij me heeft aangeprezen heeft ie dan voor me, zei hij en hij zou mogelijk nog een partij Kuota's erbij krijgen. Zijn actie valt of staat met die partij vertelde hij. Maar ik denk niet dat ik het zelf ga doen. 40% korting is mooi, maar uren wachten om wat te kopen met te weinig advies zie ik niet zitten. Via het bedrijfsfietsplan heb ik ook voordeel en kan ik er rustig de tijd voor nemen.

Plaats reactie