Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merida

Clico
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2014 22:16

Clico 06 jul 2014 20:44

Ernie C. schreef:
Clico schreef:Afbeelding

Benieuwd of dit gelukt is..
Mooie fiets!

Staat het stuur nu wat naar voren gekanteld? Zo ja dan fietst het een stuk prettiger als je shifters/bovenkant stuur horizontaal staat.
Ik heb geen idee of het stuur naar voren is gekanteld. Op deze wijze heb ik hem meegekregen bij de FM.

Gebruikersavatar
LightPhoenix
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:09

Gebruikersavatar LightPhoenix 11 jul 2014 09:22

Dit is mijn schatje:

Afbeelding

Merida Reacto 905 CF

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 jul 2014 10:17

Clico schreef:
Ernie C. schreef:
Clico schreef:Afbeelding

Benieuwd of dit gelukt is..
Mooie fiets!

Staat het stuur nu wat naar voren gekanteld? Zo ja dan fietst het een stuk prettiger als je shifters/bovenkant stuur horizontaal staat.
Ik heb geen idee of het stuur naar voren is gekanteld. Op deze wijze heb ik hem meegekregen bij de FM.
LOL: dus als je zadel achterstevoren staat laat je het maar zo, de fietsenmaker heeft hem zo afgeleverd en die zal het wel weten 8-)
(@Clico, is niet persoonlijk bedoeld hoor, ik zou het stuur een stuk naar boven kantelen inderdaad)

Clico
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2014 22:16

Clico 11 jul 2014 10:50

Grapjas. Daarbij ga ik er vanuit dat de FM het wel weet. Heb 4 keer op de fiets gezeten. Geen idee hoe de instellingen moeten zijn. Ga hem straks even kantelen, eens zien hoe dat fietst. Bedankt voor de tip.

murphsy
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2014 18:48

murphsy 09 aug 2014 12:20

Het valt me op dat ik weinig, tot geen, reviews kan vinden van de Meride Ride fietsen. Bijvoorbeeld deze http://www.12gobiking.nl/racefietsen/me ... ampre_2014 - terwijl ik het toch een aantrekkelijke fiets vind om te zien, en de afmontage volgens mij uitstekend is. Heeft iemand ervaring met deze fiets?

Ruben86
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2014 11:17

Ruben86 10 aug 2014 11:23

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en ik ben op zoek naar een racefiets. Nu kwam ik deze Merida tegen de RACEFIETS ROAD BIKE RIDE 91-27 2014. Dit is een geel zwarte racefiets. Is dit iets om mee te beginnen? Je hebt zoveel fietsen en zoveel merken.

gr ruben

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 aug 2014 13:51

murphsy schreef:Het valt me op dat ik weinig, tot geen, reviews kan vinden van de Meride Ride fietsen. Bijvoorbeeld deze http://www.12gobiking.nl/racefietsen/me ... ampre_2014 - terwijl ik het toch een aantrekkelijke fiets vind om te zien, en de afmontage volgens mij uitstekend is. Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Niets mis met Merida.... Als je hem mooi vind dan zou ik hem gewoon kopen... 2.5 jaar geleden heb ik bij 12Go ook een Merida gekocht (Race Lite 905). Ook een aluminium fiets, maar iets sportiever qua geometrie dan een Ride... Volgens heeft Merida de Race Lite inmiddels niet meer, maar de Ride Lites zijn nu de Rides geworden... De alu frames zijn bij Merida gewoon in orde, maar het is bijna onmogelijk om van elke fiets reviews/ervaringen te vinden...

Wellicht kun je de fiets zelf eens aan de tand voelen mocht je in de buurt van Apeldoorn komen... http://2014.merida-bikes.com/nl_nl/experience-242.html

Prijs/kwaliteit is gewoon prima bij Merida, zeker bij 12Go...

murphsy
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2014 18:48

murphsy 11 aug 2014 21:16

Suntoro schreef:
murphsy schreef:Het valt me op dat ik weinig, tot geen, reviews kan vinden van de Meride Ride fietsen. Bijvoorbeeld deze http://www.12gobiking.nl/racefietsen/me ... ampre_2014 - terwijl ik het toch een aantrekkelijke fiets vind om te zien, en de afmontage volgens mij uitstekend is. Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Niets mis met Merida.... Als je hem mooi vind dan zou ik hem gewoon kopen... 2.5 jaar geleden heb ik bij 12Go ook een Merida gekocht (Race Lite 905). Ook een aluminium fiets, maar iets sportiever qua geometrie dan een Ride... Volgens heeft Merida de Race Lite inmiddels niet meer, maar de Ride Lites zijn nu de Rides geworden... De alu frames zijn bij Merida gewoon in orde, maar het is bijna onmogelijk om van elke fiets reviews/ervaringen te vinden...

Wellicht kun je de fiets zelf eens aan de tand voelen mocht je in de buurt van Apeldoorn komen... http://2014.merida-bikes.com/nl_nl/experience-242.html

Prijs/kwaliteit is gewoon prima bij Merida, zeker bij 12Go...
Na wat mailcontact bleek mijn maat helaas niet meer op voorraad en ook niet meer te bestellen. Balen, want vond juist de kleuren en vorm erg mooi. De zoektocht gaat door :) gelukkig gewoon een Cube voor de tochten nu, dus hoef geen rondjes over te slaan!

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 13 aug 2014 08:45

Dat is vaker bij 12go maar vaak krijg je wel een gunstig geprijsd alternatief aangeboden.

murphsy
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2014 18:48

murphsy 15 aug 2014 08:22

Kreeg inderdaad wel een tweetal aanbiedingen voorgesteld, beide scherp maar beide namelijk ook een loopje met mijn budget. Dat krijg ik er bij de vrouw niet door, haha. Ik mag graag online reviews lezen van fietsen, voordat ik ga kijken in een winkel. Van Merida is echter bij de grote reviewsites erg weinig te vinden. Misschien moeten ze eens wat meer reviewers gaan benaderen!

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 18 aug 2014 12:09

Ja, ook ik heb toen 100,- euro meer betaald voor een ander model dat ik wilde hebben bij 12Go omdat wat ik besteld had niet meer leverbaar was. Hetzelfde model maar het model van het jaar op dat moment...

Verder moet je "reviewers" met een korreltje zout nemen. Helemaal als ze door fabrikanten zijn benaderd om een "positieve" review te maken en plaatsen. Een vergelijkende test met concurrerende modellen van andere merken zul je niet snel vinden van alle fietsen...

Met een beetje logisch nadenken en geometrie vergelijkingen zul je de grote merken, dus ook Merida bijna nooit een verkeerde koop doen boven een bepaald bedrag... Merida heeft misschien niet de status van sommige andere bekende merken, maar ze maken geen rommel...

giantjan
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:39

giantjan 28 okt 2014 15:13

hallo, ik hoop dat ik dit zo mag doen of dat het in een ander topic moet.
Ik ben van plan om een nieuwe fiets te kopen. Nu viel mij op dat het gewicht van de merida vrij zwaar is in mijn prijs klasse (tot €1500) het scheelt niet veel maar toch wat. Waarom hebben jullie dan toch een merida gekozen? Of klopt het niet dat een merida vrij zwaar is

Plaats reactie