V.w.b de spiegeling. Ik heb er een beschermfolie op het scherm geplakt. Dat scheelt en houdt je originele scherm schoon en krasvrij.krivas schreef:Sinds kort ook de trotse bezitter van een Garmin 800. De slechte afleesbaarheid valt mij toch ook wel op. Eigenlijk iets wat niet kan voor een outdoor-toestel. Ik heb ook nog een bijna 10 jaar oude Garmin Quest die ik hiervoor op de fiets gebruikte. Deze heeft geen touchscreen en de afleesbaarheid is perfect. Helaas is hij wat traag geworden en kan de OSM kaart amper aan. De slechte afleesbaarheid zit hem vooral in de spiegeling denk ik, dus ik ga nog wat rommelen met de positie van het toestel op het stuur.
Echter, na een eerste training (interval), die ik in het toestel had gezet als workout, zie ik na het uitlezen geen weergave van de calorieën. Ik meen toch alles ingesteld te hebben, dus mijn geslacht en zo. Wat doe ik fout? Of geeft hij enkel de calorieën weer bij een normale rit en geen workout? Dat lijkt mij bijzonder vreemd.
Garmin Edge 800 topic deel 2
Ja, ik zal dan wss iets verkeerd hebben gedaan. Alleen kan ik me totaal niet herinneren dat ik de timer heb gestopt oid op het moment dat de logfile is gestopt. Verder zijn de rest van de kilometers wel geregistreerd bij history/activities.Suntoro schreef:Als in de fit-file niet hele rit staat heb je toch waarschijnlijk toch een verkeerde knop gedrukt... Heb je na 45km een pauze gehad en je Garmin uitgezet?
Na een pauze vergeet ik weleens weer op start te drukken (wanneer ik mijn Edge 800 uit zet). Dit is mij regelmatig overkomen in het verleden. Je kan dit ook op automatisch zetten, maar dan moet je Edge 800 wel aan blijven staan tijdens een pauze...
PIPOOO schreef:V.w.b de spiegeling. Ik heb er een beschermfolie op het scherm geplakt. Dat scheelt en houdt je originele scherm schoon en krasvrij.krivas schreef:Sinds kort ook de trotse bezitter van een Garmin 800. De slechte afleesbaarheid valt mij toch ook wel op. Eigenlijk iets wat niet kan voor een outdoor-toestel. Ik heb ook nog een bijna 10 jaar oude Garmin Quest die ik hiervoor op de fiets gebruikte. Deze heeft geen touchscreen en de afleesbaarheid is perfect. Helaas is hij wat traag geworden en kan de OSM kaart amper aan. De slechte afleesbaarheid zit hem vooral in de spiegeling denk ik, dus ik ga nog wat rommelen met de positie van het toestel op het stuur.
Echter, na een eerste training (interval), die ik in het toestel had gezet als workout, zie ik na het uitlezen geen weergave van de calorieën. Ik meen toch alles ingesteld te hebben, dus mijn geslacht en zo. Wat doe ik fout? Of geeft hij enkel de calorieën weer bij een normale rit en geen workout? Dat lijkt mij bijzonder vreemd.
Dank voor de tip. Wat voor folie is dat en waar haal je dat? Ik veronderstel bij een GSM-winkel of zo?
Vorige week 3 dingen aangeschaft voor Edge 800. Een silic. hoesje ter bescherming in geval hij tegen de grond gaat, een screenprotector (helpt ook een beetje tegen lichtreflectie) en een front mount. Ik draai het schroefje net niet te vast zodat ik front mount steeds in de juiste hoek kan verdraaien onderweg.
-
- Forum-lid
Beste,
ik ben van windows8 overgeschakeld naar mac. Mijn Garmin edge 800 word nu niet meer herkend door mijn mac computer/basecamp.
- Garmin communicator is geïnstalleerd maar deze herkend de garmin niet.
- wanneer ik de usb in de computer stop, komt het icoon van de garmin of de sd-kaart zelfs niet op mijn bureaublad tevoorschijn.s
- op windows verliep alles goed. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met mijn format van de gps of sd kaart, maar ik kan deze dus niet openen of formatteren.
iemand ?
ik ben van windows8 overgeschakeld naar mac. Mijn Garmin edge 800 word nu niet meer herkend door mijn mac computer/basecamp.
- wanneer ik de usb in de computer stop, komt het icoon van de garmin of de sd-kaart zelfs niet op mijn bureaublad tevoorschijn.s
- op windows verliep alles goed. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met mijn format van de gps of sd kaart, maar ik kan deze dus niet openen of formatteren.
iemand ?
Heb je wel het activiteitsniveau ingesteld? Toen ik onlangs constateerde dat er geen weergave van calorieën was, bleek dat op 0 te staan. Na het instellen van een correcte waarde werden er ook weer calorieën aangegeven.PIPOOO schreef:krivas schreef: Echter, na een eerste training (interval), die ik in het toestel had gezet als workout, zie ik na het uitlezen geen weergave van de calorieën. Ik meen toch alles ingesteld te hebben, dus mijn geslacht en zo. Wat doe ik fout? Of geeft hij enkel de calorieën weer bij een normale rit en geen workout? Dat lijkt mij bijzonder vreemd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Gewoon op e-bay.krivas schreef:PIPOOO schreef: V.w.b de spiegeling. Ik heb er een beschermfolie op het scherm geplakt. Dat scheelt en houdt je originele scherm schoon en krasvrij.
Dank voor de tip. Wat voor folie is dat en waar haal je dat? Ik veronderstel bij een GSM-winkel of zo?
"screen protector Garmin Edge 800" intikken.
Kost een paar euro's.
Enkele merken:
- Golebo
- Vikuiti
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
In OSX Mavericks is niet alles direct zichtbaar (zoals Icoontjes van USB drives en of een link onder Devices) terwijl dat in Lion en Mountain Lion wel zo was.driesmuylle schreef:Beste,
iemand ?
Als je in de finder via het menu GO en dan Computer kiest zie je ze dan ook niet? De "Garmin" disk moet je sowieso zien, die kan alleen maar goed geformatteerd zijn.
Wat wel al eens gezien heb is dat de Edge zelf niet USB drive mode gaat staan maar ofwel echt inschakelt bij het insteken van de USB kabel of helemaal uit blijft staan en alleen maar oplaadt. Je moet dus het Icoontje met de computer op het scherm van je Edge zien.
Daarnaast raad ik je aan om Garmin Express te gebruiken in plaats van de Garmin Communicator.
Dat zal het zijn. De waarde stond op 0. Vreemd genoeg had ik die waarde wel ingesteld?frahoe schreef:Heb je wel het activiteitsniveau ingesteld? Toen ik onlangs constateerde dat er geen weergave van calorieën was, bleek dat op 0 te staan. Na het instellen van een correcte waarde werden er ook weer calorieën aangegeven.PIPOOO schreef:krivas schreef: Echter, na een eerste training (interval), die ik in het toestel had gezet als workout, zie ik na het uitlezen geen weergave van de calorieën. Ik meen toch alles ingesteld te hebben, dus mijn geslacht en zo. Wat doe ik fout? Of geeft hij enkel de calorieën weer bij een normale rit en geen workout? Dat lijkt mij bijzonder vreemd.
Ja, dat klopt... Ik heb ook altijd maar 2 streepjes aan staan. Maar als ik een uur of langer pauze neem, zet ik hem toch altijd uit. Dit jaar heb ik al een keertje 245km gefietst in 10 uur op de racefiets met toch 2 uur pauze tussen de middag bij familiebezoek. Vervolgens weer naar huis gefietst en dus opnieuw aangezet. Bij elkaar 10uur, maar bij thuiskomst begon hij toch te piepen... Denk aan 8 uurtjes op de fiets gezeten, met af en toe de navigatie aan omdat ik de weg niet uit mijn hoofd wist...PIPOOO schreef:Ik zet de 800 ook op automatisch en laat hem aan staan tijdens een pauze. Als je het scherm kwa helderheid op zijn laagst zet gaat de batterij van de 800 erg lang meer. Bij mij ongeveer 11 uur. Je kan dan tijdens het fietsen nog goed aflezen in deze lage stand.Suntoro schreef:Als in de fit-file niet hele rit staat heb je toch waarschijnlijk toch een verkeerde knop gedrukt... Heb je na 45km een pauze gehad en je Garmin uitgezet?
Na een pauze vergeet ik weleens weer op start te drukken (wanneer ik mijn Edge 800 uit zet). Dit is mij regelmatig overkomen in het verleden. Je kan dit ook op automatisch zetten, maar dan moet je Edge 800 wel aan blijven staan tijdens een pauze...
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groet, Bert.
15u redt je volgens mij als je niet navigeert. Met intensief navigeren ga je geen 15u redden is mijn ervaring. Op de mountainbike in de Alpen mag ik blij zijn als ik 7u red, want dan zit teveel aan het apparaat van scherm te wisselen. Navigeren, hoogteprofiel bekijken en het normale scherm, in en uitzoomen. Maar daarom is het van een automatisme geworden de GPS gewoon uit te zetten tijdens een pauze.
Eigenlijk ga ik er sinds mijn eerste Alpenvakantie in 2011 al zo mee om en dat werkt op zich prima...
-
- Forum-lid
Net terug van een week bourg st. maurice. Heerlijk weekje gehad alleen mijn garmin ligt waarschijnlijk nog ergens in Frankrijk.
Fietsvriend van me had wegens omstandigheden mijn fiets gepakt waar ik mijn garmin op had laten zitten. Hij heeft hem verwijderd toen hij hem op de fietsendrager had gezet. Echter geen idee waar dat hij deze gelaten heeft.
Mocht hij er dit weekend niet uit komen ga ik maar eens een nieuwe bestellen. Ik heb 2 vragen.
1. Volgens mij is een 16gig sd kaart de max, klopt dat?
2. Ik heb CN europe op de computer staan. Volgens mij kan ik de kaarten zo over zetten op een andere garmin (weet dat niet zeker).
Uiteraard kan ik ook gewoon open street monteren. Echter werk ik al een paar jaar met CN en dat vind ik prima werken.
Fietsvriend van me had wegens omstandigheden mijn fiets gepakt waar ik mijn garmin op had laten zitten. Hij heeft hem verwijderd toen hij hem op de fietsendrager had gezet. Echter geen idee waar dat hij deze gelaten heeft.
Mocht hij er dit weekend niet uit komen ga ik maar eens een nieuwe bestellen. Ik heb 2 vragen.
1. Volgens mij is een 16gig sd kaart de max, klopt dat?
2. Ik heb CN europe op de computer staan. Volgens mij kan ik de kaarten zo over zetten op een andere garmin (weet dat niet zeker).
Uiteraard kan ik ook gewoon open street monteren. Echter werk ik al een paar jaar met CN en dat vind ik prima werken.