Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hybride/ fitnessfiets vervangen voor racefiets

Velu
Forum-lid

Velu 13 aug 2014 00:12

Hallo ik ben nieuw hier op het forum, omdat ik graag meer wil weten over racefietsen.
Dit begint bij het aanschaffen van een racefiets.
Momenteel fiets ik op een trek fx 7.5 (hybride/ fitnessfiets). Ik gebruik de fiets voornamelijk om naar en van mijn werk te fietsen (ca 25 km heen en dus ook terug ;) ).
Zoals het onderwerp al aangeeft, wil ik mijn huidige fiets graag vervangen voor een racefiets.
Het is de bedoeling om ook wat langere ritjes in mijn vrije tijd te gaan maken.
De markt is groot en daarom graag advies van de kenners ;) .
Hier wat info over mijn persoon:
Ik ben een vrouw (36)
Omgeving Haarlem/ Amsterdam
1.63 m
budget 1000-1500 euro.
Uiteraard heb ik zelf al wat rond gelezen hier en daar en in een paar fietsen verdiept:

Bianchi Nirone 7 Shimano 105 10 sp triple
Cube Agree GTC pro
Cannodale CAAD10 105

Wat zeggen de kenners van deze fietsen en hebben jullie nog andere opties/ ideeën.

Alvast bedankt voor de reacties en adviezen!!

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 13 aug 2014 04:22

Alle drie zijn prima fietsen. Gezien je lengte is het belangrijk een merk te kiezen dat met een korte geometrie werkt en dat is in dit geval Cube. Korte geometrie = horizontaal gemeten bovenbuis ca. 52cm. Cube bouwt kort, Cannondale bouwt lang en Bianchi ertussenin. Er zijn veel Cube dealers

BartNL
Forum-lid

BartNL 13 aug 2014 12:56

Cannondale maakt vrouwen versie van frames die korter zijn en persoonlijk vind ik de aluminium frames van Cannondale erg mooi. Alle drie fietsen zijn prima, zorg dat je een fiets koopt die op jou is afgesteld. Juiste frame is daarbij de basis en goede fietsenmaker helpt je bij afstellen.

Velu
Forum-lid

Velu 15 aug 2014 00:03

Bedankt voor de reacties en tips!
Denk nu ook nog aan een Cube peloton race met Shimano 105 of een (ja dan kijken we toch weer naar het uiterlijk) Bianchi Vertigo met Campagnolo Veloce.
Iemand ervaring met deze fietsen?

Alvast bedankt!!

Plaats reactie