Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Handgespaakt bij Hopmans (en omgeving)

Svinckx
Forum-lid

Svinckx 13 aug 2014 21:20

voske schreef:Hoge velgen zijn gewoon mooi om je fiets af te maken. Zin of geen zin, ik heb ze ook, alleen al om het moraal hoog te hebben. En, mooi fietsen is ook belangrijk.

Overigens heb ik wel ervaring met een handgespaakt setje van Hopmans, bombproof Mavic CXP 33, ultegra naaf, 32 spaaks. Heeft meerdere keren Parijs Roubaix overleeft, geen enkel probleem. Super gespaakt, kunnen het dus prima, daarbij ben ik altijd top geholpen.

Ik verwacht inderdaad wel dat ze geen hoge velgen spaken, maar volgens mij had nog niemand echt ervaring met Hopmans als wielbouwer.
Kijk, hier heb ik iets aan.
Als het Parijs-Roubaix overleeft dan is het wiel op zijn minst gezegd, uitstekend gespaakt.

Binnenkort eens naar Hopmans.
Bedankt!
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

Svinckx
Forum-lid

Svinckx 13 aug 2014 21:26

jens. schreef: Maar svinckx met alle respect, je maakt jezelf hier een beetje belachelijk. Maar goed.
Leuk dat je respect voor collega/concurrent(?) wielrenners hebt.
Echter was gewoon de vraag of er iemand enige ervaring heeft met Hopmans als wielbouwer.

Natuurlijk zijn er de looks en het moraal. Geen twijfel daarover.
Hoge velgen hebben zeker en vast hun nut bewezen (zie internetdatabase).

Wat training betreft werk ik samen met een ervaren sporttrainer, alleen had hij geen ervaring met het spaken van wielen en had hij respect dat ik geen fabriekswielen wou.

Toch bedankt voor ieders reactie.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 aug 2014 22:58

Svinckx schreef:[q
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb.
Ik vermoed dat hij het over dit stukje heeft. Dat is natuurlijk niet juist, maar hiermee jezelf belachelijk maken??? Dat niet

Svinckx
Forum-lid

Svinckx 14 aug 2014 10:38

japiecarbon schreef:
Svinckx schreef:[q
Ik rijd met mijn ploeg op sommige dagen 37.5km/u gemiddeld, hier voel ik gewoon dat ik snelheid verlies door de lage velgen die ik heb.
Ik vermoed dat hij het over dit stukje heeft. Dat is natuurlijk niet juist, maar hiermee jezelf belachelijk maken??? Dat niet
Waarom is dit belachelijk? Ga vandaag een stukje fietsen en rijd die snelheid (of met voorkeur iets sneller) als je wind mee hebt met hoge velgen, zeil je als het ware op de wind een stukje verder, geen 200m +, maar je voelt het toch, in tegenstelling tot lage velgen waarbij de snelheid sneller zal worden afgenomen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2014 10:51

Heb je al wel eens bedacht waarom je met wind mee harder gaat dan zonder wind? Tip, het heeft iets met luchtweerstand te maken. Als je met hoge velgen een paar tiende km/h harder gaat houdt 't helemaal op bij dit soort snelheden.

Je verhaal van ervaren trainer en met de ploeg 37.5 gemiddeld rijden klinkt als een vreemde combinatie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Svinckx
Forum-lid

Svinckx 14 aug 2014 12:56

Ik stop met dit forum onderwerp.
Heel jammer dat ik niet echt reactie kreeg op de kernvraag maar eerder negatieve commentaar op het feit dat ik hoge wielen wil laten spaken.
Waarom ik geen 37.5 gemiddeld kan rijden met een ploeg en train met een ervaren trainer, deze combinatie niet zou kunnen kloppen lijkt me ook een raadsel.

Toch bedankt voor de imput.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 14 aug 2014 12:58

Tuurlijk mag jij hoge wielen laten spaken, maar als jij dat wil doen om harder te rijden is dat de verkeerde reden.
Je gaat immers niet harder van hoge wielen.

Als je het doet omdat je het gewoon wil vanwege de looks en het geluid dan gewoon doen!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 aug 2014 23:00

Svinckx schreef: Heel jammer dat ik niet echt reactie kreeg op de kernvraag maar eerder negatieve commentaar op het feit dat ik hoge wielen wil laten spaken.
.............
Ik had niet begrepen dat dit de kernvraag was hoor.

Als jij hoge wielen wil laten spaken moet je dat vooral doen.

Mijn gedacht is dat hoge wielen gewoon heel mooi "smoelen" onder een fiets.

Maar alle andere redenen die je erbij verzint is enkel om voor jezelf zo'n aanschaf goed te praten, niet doen, je wil ze enkel omdat je ze mooi vindt.

Daar is niets mis mee, dat is zo voor 99% van de fietsers die ze aanschaffen. :)

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

HarrieG1970
Forum-lid

HarrieG1970 20 aug 2014 16:48

Zoran wordt niet blij van het opknappen van goedkope Chinese wielen. Die man levert kwaliteit en kan je goed adviseren over spaakpatronen, nippels, type spaken etc. Bij het Chinese spul zit je vast aan het door hun gebruikte materiaal. Je bent bij hem beter af en uiteindelijk goedkoper ivm service en onderhoud.

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 20 aug 2014 22:23

HarrieG1970 schreef:Zoran wordt niet blij van het opknappen van goedkope Chinese wielen. Die man levert kwaliteit en kan je goed adviseren over spaakpatronen, nippels, type spaken etc. Bij het Chinese spul zit je vast aan het door hun gebruikte materiaal. Je bent bij hem beter af en uiteindelijk goedkoper ivm service en onderhoud.

Wat heeft dit met het topic te maken? Volgens mij moest er iemand aan 25 Posts komen om zijn eigen wielen in het te koop topic aan te bieden!! Gezien datum lid en het aantal Posts de laatste 2 dagen Foei!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 21 aug 2014 06:44

HarrieG1970 schreef:Zoran wordt niet blij van het opknappen van goedkope Chinese wielen. Die man levert kwaliteit en kan je goed adviseren over spaakpatronen, nippels, type spaken etc. Bij het Chinese spul zit je vast aan het door hun gebruikte materiaal. Je bent bij hem beter af en uiteindelijk goedkoper ivm service en onderhoud.
Een ondernemer zal het een worst zijn waar jij mee aan komt zetten,werk is geld verdienen.
Zoran werkt zelf ook met Chinese velgen alleen hij heeft meer verstand van wielen spaken waarschijnlijk.
En ook een ervaren wielbouwer kan geen goede wielen maken met mindere kwaliteit onderdelen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 aug 2014 10:49

Farsports gebruikt gewoon Novatec naven en Sapim spaken en nippels, bepaald geen rotzooi. Zoran vindt 't prima om dergelijke setjes na te lopen, is voor hem gewoon business.

Plaats reactie