Zou mooi zijn. Ik teken voor 1:59:59Hanz Bé schreef:We zien de verslagen hier wel verschijnen, verwacht ik.
Ik hoop eens in de buurt van de twee uur te komen. Zou ik heel tevreden mee zijn....
Mont Ventoux beklimmen
Ik ook. Alvast veel succes en vooral plezier gewenst!
Door het gezellige "chatten" met @pinarello is mijn initiële vraag welicht een beetje ondergesneeuwd. Vandaar dat ik hem nog even naar boven haal.Hanz Bé schreef:Ik heb nog een verzet-vraagje...
Vorig jaar beklom ik de Ventoux met een triple, 30 voor, 30 achter. Klimtijd ongeveer 2 uur 20, zowel voor Bedoin als Malaucene. Zwaar, maar ik kwam zonder af te stappen boven.
Toen woog ik 93Kg.
Naar verwachting ( ) weeg ik bij mijn komende trip in september tussen de 78 en 80 Kg.
En ik heb nu een compact crankstel op mijn fiets. (de triple ligt met alle benodigdheden in de kast)
Is het een logische gedachte dat ik, bij gelijke conditie, met een gewicht wat 15% lager ligt, de beklimming dan moet kunnen doen met een evenredig zwaarder verzet, en het dus met m'n compact verzet van 34-30 moet kunnen redden?
Of maak ik hier een denkfout.....?
Kan er iemand nog iets zinnigs over zeggen, of luidt het beste advies.... "als je die triple toch nog hebt, zet hem er dan maar op....."
15% gewichtsverlies ga je natuurlijk merken met het klimmen.
Maar 15% verlies betekent, denk ik ook, dat je stevig getraind hebt.
Dat is van zeker zoveel belang. Dus in je hoofd zit het goed
Ik denk dat je aan compact voor en dertig achter voldoende hebt.
Maar 15% verlies betekent, denk ik ook, dat je stevig getraind hebt.
Dat is van zeker zoveel belang. Dus in je hoofd zit het goed
Ik denk dat je aan compact voor en dertig achter voldoende hebt.
Allard
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Hanz, je hebt het gewicht van je fiets niet meegenomen in de beredenering, de hoeveelheid snelheidswinst zal dus wat minder dan de 15% die je bent afgevallen. Staat natuurlijk wel tegen over dat je eerder boven bent en net met wat hogere intensiteit kunt fietsen Het zal wel goedkomen met 34-30.
Dat fiets-gewicht was ik ff vergeten. Die is ook wel iets afgevallen (van Alu- comp- triple crankset met centaur vierkant as, naar een Centaur-Carbon-UT-Ct cranset, met record cups) maar dat zal geen 15% van het fietsgewicht zijn...... Dan moet ik er zelf nog maar een kilootje afdoen...
Mailen kan (heb ik ook gedaan) en zeker op de post sturen. Je krijgt van hem wel een reactie dat hij de kaart ook moet hebben. Deze krijg je namelijk retour met zijn stempel op de voorkant samen met het herdenkingsplaatje.uninvitedguest schreef:Hallo,
Weet iemand of je de stempelkaart voor de Cingle ook kunt mailen naar dhr. Pic? In de begeleidende folder staat wel een e-mailadres, maar er staat eigenlijk niet vermeld of mailen mogelijk is.
-
- Forum-lid
Stokkie,
bedankt voor je reactie, gaan we zowel mailen als posten
bedankt voor je reactie, gaan we zowel mailen als posten
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Italia_david
- Forum-lid
Ik heb hetzelfde als jou gehad..Hanz Bé schreef:Door het gezellige "chatten" met @pinarello is mijn initiële vraag welicht een beetje ondergesneeuwd. Vandaar dat ik hem nog even naar boven haal.Hanz Bé schreef:Ik heb nog een verzet-vraagje...
Vorig jaar beklom ik de Ventoux met een triple, 30 voor, 30 achter. Klimtijd ongeveer 2 uur 20, zowel voor Bedoin als Malaucene. Zwaar, maar ik kwam zonder af te stappen boven.
Toen woog ik 93Kg.
Naar verwachting ( ) weeg ik bij mijn komende trip in september tussen de 78 en 80 Kg.
En ik heb nu een compact crankstel op mijn fiets. (de triple ligt met alle benodigdheden in de kast)
Is het een logische gedachte dat ik, bij gelijke conditie, met een gewicht wat 15% lager ligt, de beklimming dan moet kunnen doen met een evenredig zwaarder verzet, en het dus met m'n compact verzet van 34-30 moet kunnen redden?
Of maak ik hier een denkfout.....?
Kan er iemand nog iets zinnigs over zeggen, of luidt het beste advies.... "als je die triple toch nog hebt, zet hem er dan maar op....."
in 2012 de ventoux 3x beklommen in één dag met een triple 92KG schoon aan de haak (tijd 2:20.
2013 de ventoux 4 x beklommen op één dag met een compact 34-28 en 76kg... (tijd 1:32)
mijn advies lekker met je compact op pad gaan en lekker fietsen... Succes
#passioneceleste #ridebianchi
Dat zijn inderdaad mooi vergelijkbare cijfers, én een knappe tijds-verbetering!Italia_david schreef: Ik heb hetzelfde als jou gehad..
in 2012 de ventoux 3x beklommen in één dag met een triple 92KG schoon aan de haak (tijd 2:20.
2013 de ventoux 4 x beklommen op één dag met een compact 34-28 en 76kg... (tijd 1:32)
mijn advies lekker met je compact op pad gaan en lekker fietsen... Succes
Overigens 3 of zelfs 4 x op één dag is wat mij betreft wat teveel.....
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Voor degenen die mijn verslagen misschien niet lezen : hier is in elk geval het verhaal van mijn 53e klim naar de top (ditmaal vanaf Malaucène) te vinden.
60 x Ventoux