Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.
Tussen Scheveningen en Wassenaar is de kans dat je een vosje ziet het grootst en tussen Noordwijk en Zandvoort zijn het meestal reeën die je kan spotten. Konijntjes zie je overal in de duinen. Dat maakt fietsen door de duinen nog net iets leuker!
Gisteren tijdens 'n tochtje door de Limburgse heuvels/bergen kwam er tijdens een afdaling een lint van motoren voorbij (wellicht reden zij 'n toertocht). Tijdens de afdaling zaten wij als wielrenners tussen de motoren en ik zag in de bocht 'n fietser ons tegemoet komen de berg op. Dus ik maak in 'n reflex het gebaar van rustig aan want de motor achter me wilde me net gaan inhalen. Gelukkig deed hij dat niet, wat een ongeluk waarschijnlijk heeft voorkomen. Niet veel daarna haalde hij mij toch in en stak z'n rechtervoet uit. Ik dacht (als motor-sein-leek) wat 'n asociale vent! Onder aan de afdaling vertelde ik dit verhaal aan degene waarmee ik samen fietste en hij moest lachen. Dit was dus, klaarblijkelijk, ’n teken van dank. Weer wat geleerd op ’n leuke manier!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Het lukt mij zelf na jaren eindelijk om niet altijd maar hard te willen gaan en me qua snelheid steeds minder aan te trekken van mede-wielrenners die je onderweg tegenkomt. Maar blijft wel mooi als je door een oude knar (met een mooie oude willier mét klassieke shamals) met bravoure wordt ingehaald net buiten Amsterdam terwijl je nog niet op snelheid bent. Bleef er een tiental meters achter hangen maar toen begon hij inderdaad aan snelheid in te leveren en vond ik het gezien mijn plan voor die dag te langzaam gaan en ben 'm voorbij gereden. Binnen de kortste keren op grote afstand. Wilde bijna nog zeggen: maar je hebt wel mooie wielen (toch maar niet gedaan).
Met mijn Lenzen racefiets, die alleen bij de fietswinkel Lenzen in Aachen te koop is (Ik woon zelf in Zuid-Limburg, dus is Aachen niet zover), reed ik laatst de Albula op. Prachtige rit overigens vanuit Tiefencastel.
Ik haalde een man op een trekking Koga-Myata in met een dealersticker van een winkel uit Schaesberg, ook Zuid-Limburg dus.
Ik groette hem dus enthousiast als mede-Limburger (hoewel ik import ben), waarop hij mij, mijn fiets vorsend, begroette als Aachener en corrigeerde dat hij zelf niet uit Limburg kwam maar uit...Aachen. Waarop ik hem moest vertellen dat ik weer niet uit Aachen maar uit Limburg kwam.
Beoordeel dus niemand op zijn fiets!
Ik haalde een man op een trekking Koga-Myata in met een dealersticker van een winkel uit Schaesberg, ook Zuid-Limburg dus.
Ik groette hem dus enthousiast als mede-Limburger (hoewel ik import ben), waarop hij mij, mijn fiets vorsend, begroette als Aachener en corrigeerde dat hij zelf niet uit Limburg kwam maar uit...Aachen. Waarop ik hem moest vertellen dat ik weer niet uit Aachen maar uit Limburg kwam.
Beoordeel dus niemand op zijn fiets!
Gisteren LBL gefietst. Op zich niets bijzonders. Ook niet bijzonder dat ik me in Trois ponts verreed. Na de kruising waar een paar mensen de juiste weg wijzen is er meteen weer een zijweg naar rechts die ik van eerdere ritten herken en waar een mooie klim achter zit (cote de brume?). En er staat een bordje (dacht ik) dus omhoog. Na een tijdje is het wel duidelijk dat ik de route kwijt ben, maar mooie klim en die route vind ik wel weer. Het is erg rustig hier, en boven zie ik zelfs in de verte een kat op de weg lopen. Ze/ hij loopt voor me uit en als ik dichterbij kom denk ik dat het wel een wat vreemde brede kat is met een dikke staart. Het beestje sjokt voor me uit en ik heb tijd om nog te bedenken dat het wel een marterachtige zou kunnen zijn. Maar wat dan? Te groot voor een bunzing e.d. En te klein voor een das. En het is midden op de dag dus......ter hoogte van het beestje is het duidelijk, het is een das, die me nog niet heeft gehoord of geroken. Pas als ik naast hem/haar ben schrikt ie en blaast eerst agressief om daarna een paar tellen te blijven zitten. En uiteindelijk sjokt is weer terug over de weg in de richting waar ie vandaan kwam. En ik fiets maar verder na deze onverwachte ontmoeting.
-
- Forum-lid
Afgelopen vakantie in Italië was ik aan het fietsen met mijn vader en we komen op een smal weggetje dat overigens erg stijl was zo'n 15% gemiddeld en sommige stukken 20% (gelukkig was het maar een kilometer) en een oudere vrouw komt stil te staan want ze moet wachten op een andere auto. Ze krijgt de auto zelf niet meer opgang en de andere automobilist helpt haar en rijdt door de bocht. Als we bij haar zijn blijkt dat de man de handrem zo vast heeft getrokken dat ze hem niet meer los krijgt. Mijn vader maakt hem los en zet hem wat minder vast en zegt alstublieft. De vrouw zegt dan in haar beste Engels dat zij boven op de heuvel woont en dat we maar even wat koels moeten komen drinken. We zwoegen verder en even later staat ze boven ons te roepen en te zwaaien. We zijn naar binnen gegaan en kregen lekker ijskoud drinken hebben een kwartiertje gekletst ze heeft de weg uitgelegd en daarna zijn we verder gegaan nadat we hadden belooft nog een keer terug te komen.
Zo maak je nog eens vrienden in italie door het fietsen en een mooi voorbeeld van Itiliaaanse gastvrijheid.
Zo maak je nog eens vrienden in italie door het fietsen en een mooi voorbeeld van Itiliaaanse gastvrijheid.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik maak een hoop rare dingen mee op de fiets. De volgende situaties waren toch wel het vreemdst:
Op de MTB route in Brunssum dacht ik in de verte een raar beest te zien. We kwamen dichterbij, en nog zag ik iets bewegen maar wist ik niet wat. Het had hele rare vormen en kleuren, en bewoog ook vreemd. Toen ik nog wat dichterbij kwam bleek het een stelletje te zijn dat, half ontdaan van carnavals outfit, bezig was met praktijkexamen biologie![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
In Venlo sprong een knetterstonede Duitser van de rug van een Tyrannosaurus Rex om geld te bieden voor mijn fiets. Om misverstanden te voorkomen, die T-Rex was niet echt..
http://venlo.gezien.nl/files/2014/02/Fo ... Selfie.jpg
In de trein, op weg van Venlo terug naar mijn dorp, kwam de dorpsgek/dorpsjunk mijn coupé binnenvallen (letterlijk), en begon 'ie mijn fiets te aaien
Ik ben 'm vaker tegengekomen, ook als 'ie onder invloed was van iets, maar dit vond ik toch wel een beetje raar. Voor jullie beeldvorming: hij lag face down op de vloer terwijl 'ie met zijn rechterarm mijn achterband streelde. Don't do drugs![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Alweer een hele tijd geleden heb ik samen met een maatje de politie geholpen met het zoeken naar een verdachte die in een recreatie gebied op de vlucht was geslagen. 4 agenten die een vrij groot onbekend gebied moet doorzoeken, dat schiet niet op natuurlijk. Wij boden aan om mee te zoeken op de MTB, waarop de agenten reageerden "graag, maar kijk wel uit, hij heeft mogelijk een steekwapen". Achteraf vraag ik me af of ze onze hulp niet hadden moeten weigeren gezien het risico, maar mijn maatje spotte de verdachte binnen 10 minuten. Als je nagaat waarom hij op de vlucht was (vrouw mishandeld en bedreigd met een mes) is het maar goed dat we hebben meegeholpen. Ik wacht nog steeds op mijn lintje![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Op de MTB route in Brunssum dacht ik in de verte een raar beest te zien. We kwamen dichterbij, en nog zag ik iets bewegen maar wist ik niet wat. Het had hele rare vormen en kleuren, en bewoog ook vreemd. Toen ik nog wat dichterbij kwam bleek het een stelletje te zijn dat, half ontdaan van carnavals outfit, bezig was met praktijkexamen biologie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
In Venlo sprong een knetterstonede Duitser van de rug van een Tyrannosaurus Rex om geld te bieden voor mijn fiets. Om misverstanden te voorkomen, die T-Rex was niet echt..
http://venlo.gezien.nl/files/2014/02/Fo ... Selfie.jpg
In de trein, op weg van Venlo terug naar mijn dorp, kwam de dorpsgek/dorpsjunk mijn coupé binnenvallen (letterlijk), en begon 'ie mijn fiets te aaien
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik ben 'm vaker tegengekomen, ook als 'ie onder invloed was van iets, maar dit vond ik toch wel een beetje raar. Voor jullie beeldvorming: hij lag face down op de vloer terwijl 'ie met zijn rechterarm mijn achterband streelde. Don't do drugs
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Alweer een hele tijd geleden heb ik samen met een maatje de politie geholpen met het zoeken naar een verdachte die in een recreatie gebied op de vlucht was geslagen. 4 agenten die een vrij groot onbekend gebied moet doorzoeken, dat schiet niet op natuurlijk. Wij boden aan om mee te zoeken op de MTB, waarop de agenten reageerden "graag, maar kijk wel uit, hij heeft mogelijk een steekwapen". Achteraf vraag ik me af of ze onze hulp niet hadden moeten weigeren gezien het risico, maar mijn maatje spotte de verdachte binnen 10 minuten. Als je nagaat waarom hij op de vlucht was (vrouw mishandeld en bedreigd met een mes) is het maar goed dat we hebben meegeholpen. Ik wacht nog steeds op mijn lintje
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)