Aankoop racefiets met fietsplan werkgever
Hallo allemaal,
Het is voor mij tijd voor een nieuwe racefiets. Nu is de zoektocht en de "research" al erg leuk om te doen maar natuurlijk wil het liefst de maximale specs fiets halen uit het budget dat ik beschikbaar heb.
Nu kom ik er vandaag achter dat mijn werkgever een Fietsplan heeft, buiten NFP etc om. Na wat google-en lees ik op een site dat een fietsplan regeling niet mag op een afgeprijsde fiets maar op de originele prijs moet. Terwijl ik FM's wel reclame zie maken voor een fiets die korting combineert met een Fietsplan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik wegkomen met een afgeprijsde fiets i.c.m. het fietsplan?
Weet iemand ook welke financiele gevolgen het meedoen aan het fietsplan heeft? Ik heb berekend dat ik 315 euro "korting" haal uit het Fietsplan. Hoeveel gaat de werkgever inhouden? (Ben erg slecht in belasting-zaken en financien in algemeen:) )
Alvast bedankt!
Grt,
Max
Het is voor mij tijd voor een nieuwe racefiets. Nu is de zoektocht en de "research" al erg leuk om te doen maar natuurlijk wil het liefst de maximale specs fiets halen uit het budget dat ik beschikbaar heb.
Nu kom ik er vandaag achter dat mijn werkgever een Fietsplan heeft, buiten NFP etc om. Na wat google-en lees ik op een site dat een fietsplan regeling niet mag op een afgeprijsde fiets maar op de originele prijs moet. Terwijl ik FM's wel reclame zie maken voor een fiets die korting combineert met een Fietsplan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik wegkomen met een afgeprijsde fiets i.c.m. het fietsplan?
Weet iemand ook welke financiele gevolgen het meedoen aan het fietsplan heeft? Ik heb berekend dat ik 315 euro "korting" haal uit het Fietsplan. Hoeveel gaat de werkgever inhouden? (Ben erg slecht in belasting-zaken en financien in algemeen:) )
Alvast bedankt!
Grt,
Max
Als de FM de afgeprijsde fiets voor het nieuwe (afgeprijsde) bedrag op de factuur zet is er geen probleem. Daarbij ga ik er vanuit dat je, zoals ik uit jou beginpost distilleer, de factuur bij je HRM afdeling inlevert.
Als je het via een bedrijf laat regelen (die regelen dan het fietsplan voor je werkgever), dan kan het niet.
Als je het via een bedrijf laat regelen (die regelen dan het fietsplan voor je werkgever), dan kan het niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Je betaald over die €749 geen belasting, het hangt er dus een beetje vnaf hoeveel je verdient (en dus hoeveel belasting je af draagt.Dan krijg je dus 36, 42 of 52 procent voordeel.
En geen FM die daar moeilijk over zal doen. Vragen om extra korting als je via fietsplan koopt is vaak een ander verhaal
Je mag € 749,- besteden aan een fiets en dan heb je ook nog € 82,- voor accessoires. Daar verstaan ze een regenpak enz onder, maar de meeste FM'ers gaan daar ook vrij flexibel mee om.
Je mag € 749,- besteden aan een fiets en dan heb je ook nog € 82,- voor accessoires. Daar verstaan ze een regenpak enz onder, maar de meeste FM'ers gaan daar ook vrij flexibel mee om.
Als het buitenom NFP gaat hoeft de FM niks af te dragen aan NFP dus is korting gewoon mogelijk.
Via NFP moet de FM van de 749,-euro 15% afdragen
Dus als je iets koopt buiten NFP om kan je van een adviesprijs sowieso nog 15% afpraten aangezien hij die normaal sowieso kwijt was en nu dus niet
Dus als je iets koopt buiten NFP om kan je van een adviesprijs sowieso nog 15% afpraten aangezien hij die normaal sowieso kwijt was en nu dus niet
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Als je het slim regelt met je FM kun je eenmalig 749 euro en 3x 80 euro aan bonnen aankopen. Dit geeft je dus een bedrag van € 989 euro wat je bruto mag besteden via het fietsplan. Gewoon ff langsgaan bij je FM en met hem afspraken maken.
Dat is precies wat ik bedoel.peter1981 schreef:Als het buitenom NFP gaat hoeft de FM niks af te dragen aan NFP dus is korting gewoon mogelijk.
Die bonnen kunnen volgens mij niet altijd. Hangt van de regeling van je werkgever af. Dus eerst daar even horen.ronaldverhulst78 schreef:Als je het slim regelt met je FM kun je eenmalig 749 euro en 3x 80 euro aan bonnen aankopen. Dit geeft je dus een bedrag van € 989 euro wat je bruto mag besteden via het fietsplan. Gewoon ff langsgaan bij je FM en met hem afspraken maken.
Over die bonnen heb ik ook iets gelezen tijdens het google-en. Zal mij daar vanavond verder in verdiepen.
Ik weet nu in elk geval dat er goede mogelijkheden zijn om bijna voor een dubbeltje redelijk vooraan te zitten binnen mijn budget:)
Bedankt allemaal!
Ik weet nu in elk geval dat er goede mogelijkheden zijn om bijna voor een dubbeltje redelijk vooraan te zitten binnen mijn budget:)
Bedankt allemaal!
Succes! Laat je wel even weten wat het is geworden?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je schreef in het begin dat je werkgever iets van een fietsenplanregeling heeft, wat buiten het nfp om is. Werkt dat googlen dan nog wel zo goed? Ik bedoel, zal je niet gewoon bij je werkgever - of bij de partner in crime mbt het fietsenplan - na moeten gaan hoe de regeling werkt bij jou?dalmatino schreef:Over die bonnen heb ik ook iets gelezen tijdens het google-en. Zal mij daar vanavond verder in verdiepen.
Bedankt allemaal!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013