Tacx i-Genius T2020 (trainer, hoeft niet multiplayer)
-
- Forum-lid HC
Koop een Kurt Kinetic Road en neem een abonnement op TrainerRoad (maandelijks opzegbaar) + eventueel videos van Sufferfest. Veel beter en minder duur.
What makes the boat go faster?
Binnen trainen is geen reet aan (helaas) naar mijn nederige mening. Maar kijk idd goed of je een trainer met een rol op je achterwiel wiel (trapt heel direct) of met een vliegwiel ipv je achterwiel, waarbij de gang er in blijft bij even minderen/ langzaam versnelt bij acceleren). Ik heb de elite turbo muin, voor mij was dat "fietsgevoel" van een vliegwiel heel belangrijk. Nog mooier is dan zo'n model waar je je fiets gewoon op rollen zet, maar ik ben bang om om te pleuren.
Ik neem aan dat je niet hebt gekeken naar de specifieke trainer waar de TS om vraagt?Sieper schreef:Binnen trainen is geen reet aan (helaas) naar mijn nederige mening.
Of je het geld voor een I-Genius over hebt en of het het waard is, tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Zelf heb ik een Tacx Fortius, een soort voorloper hiervan (qua model en mogelijkheden volgens mij vergelijkbaar met de I-Flow die nu in het programma zit). Daarvoor had ik een gewone trainer en vond ik er inderdaad geen fluit aan om binnen te trainen. Met de VR trainer en de DVD-tjes er bij met de aansprekende routes/collen is het veel leuker geworden, afwisselender en ook nog eens veel beter vol te houden. Van de Fortius heb ik nog geen seconde spijt gehad. Overigens zijn deze apparaten ook nog wel eens tweedehands te vinden en is de investering een minder grote gok.
In de winter wissel ik het af met spinnen en ga komende winter ook voor het eerst op de MTB. Op die manier moet de winter toch voorbij vliegen .
+1 hier.buddo schreef:Ik neem aan dat je niet hebt gekeken naar de specifieke trainer waar de TS om vraagt?Sieper schreef:Binnen trainen is geen reet aan (helaas) naar mijn nederige mening.
Of je het geld voor een I-Genius over hebt en of het het waard is, tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Zelf heb ik een Tacx Fortius, een soort voorloper hiervan (qua model en mogelijkheden volgens mij vergelijkbaar met de I-Flow die nu in het programma zit). Daarvoor had ik een gewone trainer en vond ik er inderdaad geen fluit aan om binnen te trainen. Met de VR trainer en de DVD-tjes er bij met de aansprekende routes/collen is het veel leuker geworden, afwisselender en ook nog eens veel beter vol te houden. Van de Fortius heb ik nog geen seconde spijt gehad. Overigens zijn deze apparaten ook nog wel eens tweedehands te vinden en is de investering een minder grote gok.
In de winter wissel ik het af met spinnen en ga komende winter ook voor het eerst op de MTB. Op die manier moet de winter toch voorbij vliegen .
Ik heb in 2008 een Tacx Fortius gekocht en ben ermee helemaal in mijn nopjes. De RLV's werken enorm motiverend (ik maak ze ook zelf: www.wagenvoort.net/tv).
Ook ik heb ooit een rollenbank gekocht en daar zat ik nooit op. Op de Tacx Fortius heb ik inmiddels heel wat uurtjes (en virtuele kilometers & hoogtemeters) gemaakt. Ik ben ervan overtuigd dat de training op de Tacx mij heeft geholpen om met uiteindelijk een beperkte, maar slimme trainingsomvang toch goud te rijden in de Marmotte.
Ik heb ook op die tacx gezeten op bikemotion vorig jaar, vond de erg directe rem (stoppen met trappen is stoppen wiel) best vervelend, vandaar mijn input ook even een trainer met vliegwiel te proberen, maar ik besef me dat dat heel persoonlijk is.
De eerste replyer haalde TrainerRoad aan, dat bied een soortgelijke ervaring (ook met filmpjes evt.) als de tacx. Ik kreeg mijn sensoren vorig jaar niet goed gemonteerd, dus kon het niet zelf proberen. Zat me helemaal kapot te zweten in de woonkamer (heb geen schuur) en de minuten kropen echt voorbij.
De eerste replyer haalde TrainerRoad aan, dat bied een soortgelijke ervaring (ook met filmpjes evt.) als de tacx. Ik kreeg mijn sensoren vorig jaar niet goed gemonteerd, dus kon het niet zelf proberen. Zat me helemaal kapot te zweten in de woonkamer (heb geen schuur) en de minuten kropen echt voorbij.
Hé Jaap! Ouwe spammert!!!JaapWgt schreef: +1 hier.
Ik heb in 2008 een Tacx Fortius gekocht en ben ermee helemaal in mijn nopjes. De RLV's werken enorm motiverend (ik maak ze ook zelf: http://www.wagenvoort.net/tv).
Maar ook van mij +1. En de Fortius stopt niet gelijk als je je benen stilhoudt, gaat nog een seconde of 5 door. Zal bij de Genius net zo zijn neem ik aan...
-
- Forum-lid HC
Koop een Genius, maar koop de goedkoopste versie. Als je wilt door trainen dan moet je dat naar mijn mening met Real Live video's doen of via Google earth en dat kan het beste met een Genius. Maar de extra kosten voor stuurframe en Multiplayer zijn naar mijn mening weggegooid geld.
(Ik heb voor mijn Genius een Fortius en daarvoor een imagic/Flow gehad) de Fortius is ook goed maar Genius is iets beter maar met name veel makkelijker in het gebruik.
De Bushido zou ook nog kunnen maar die heeft een mindere krachtige rem om beklimmingen te simuleren en is minder realistisch bij afdalingen.
(Ik heb voor mijn Genius een Fortius en daarvoor een imagic/Flow gehad) de Fortius is ook goed maar Genius is iets beter maar met name veel makkelijker in het gebruik.
De Bushido zou ook nog kunnen maar die heeft een mindere krachtige rem om beklimmingen te simuleren en is minder realistisch bij afdalingen.
Sssstttsoloist schreef:Hé Jaap! Ouwe spammert!!!JaapWgt schreef: +1 hier.
Ik heb in 2008 een Tacx Fortius gekocht en ben ermee helemaal in mijn nopjes. De RLV's werken enorm motiverend (ik maak ze ook zelf: http://www.wagenvoort.net/tv).
Maar ook van mij +1. En de Fortius stopt niet gelijk als je je benen stilhoudt, gaat nog een seconde of 5 door. Zal bij de Genius net zo zijn neem ik aan...
Dat doordraaien als je de benen stilhoudt, is een groot voordeel van de Genius (en Fortius). De Bushido en i-Vortex hebben dat bijvoorbeeld niet. Met name bij langere afdalingen kun je dan minder goed herstellen.
Al een keuze gemaakt, TS?