Hulp bij aanschaf nieuwe racefiets (€2000,-)
Ik heb een Stevens Xenon Ultegra di2 Compact te koop. Dit jaar in april gekocht, mag weg ivm overcompleet (heb ook andere fiets gekocht). Maat 58, 3t ergonova stuur op laten zetten. Heb er Ksyrium wielen op. Nieuwprijs 3000 EUR (kaal zonder stuur en andere wielen), maar mag voor 2000 weg (heb zelf ook korting gehad). Ongeveer 1000km mee gefietst (in mooi weer), aantoonbaar via Strava [WINKING FACE]
Is nog zgn.
Pm maar als je interesse hebt.
Evt ook Kuota Khan te koop. Wel wat ouder, maar net nieuw gespoten (blanke lak). Maat 58 ook. Full carbon, Dura Ace, Dubbel. Sram remmen en cassette (Sram red). Mag voor 1350 weg.
Heb eventueel Dura ace wielen c24 7850 (meerprijs tov Ksyrium).
Is nog zgn.
Pm maar als je interesse hebt.
Evt ook Kuota Khan te koop. Wel wat ouder, maar net nieuw gespoten (blanke lak). Maat 58 ook. Full carbon, Dura Ace, Dubbel. Sram remmen en cassette (Sram red). Mag voor 1350 weg.
Heb eventueel Dura ace wielen c24 7850 (meerprijs tov Ksyrium).
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Nog even een out of the box idee voor de ts:
- carbon frame Votec
- € 1.999,-
- ultegra 11 speed
- mooi afgemonteerd
- hoogwaardige wielset easton ca.1500 gram
- compleet 7kg!
http://www.bikester.nl/votec-vrc-comp-z ... 66643.html
Mooie fiets, ook kwa prijs kwaliteit, zeker met dit wielsetje van ca. €700,-
- carbon frame Votec
- € 1.999,-
- ultegra 11 speed
- mooi afgemonteerd
- compleet 7kg!
-
- Forum-lid
Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan, budget rond de 2000 euro, wat te doen??
Ik heb gekozen voor het merk Sensa, model Rapido. Frame is volledig carbon, mix-Ultegra en half-hoge velgen. Gewicht 7.2 kg. Je kunt ook voor een Sensa Guilia gaan. Exact dezelfde prijs, alleen een ander frame. Ik kwam uit op € 1850 euro. (na een beetje pingelen
Fiets komt overal prima uit de test, een Nederlands merk welke ik bij een dealer heb gekocht. Toch wel erg prettig aangezien na een fietsmeting mijn stuurpen toch te lang bleek. Gewoon ff gratis omruilen voor een nieuwe. Prima!
Met een compact 50-11 kun je gemakkelijk 50 per uur meedraaien, 55 gaat ook nog.
Succes met je keuze.
Ik heb gekozen voor het merk Sensa, model Rapido. Frame is volledig carbon, mix-Ultegra en half-hoge velgen. Gewicht 7.2 kg. Je kunt ook voor een Sensa Guilia gaan. Exact dezelfde prijs, alleen een ander frame. Ik kwam uit op € 1850 euro. (na een beetje pingelen
Fiets komt overal prima uit de test, een Nederlands merk welke ik bij een dealer heb gekocht. Toch wel erg prettig aangezien na een fietsmeting mijn stuurpen toch te lang bleek. Gewoon ff gratis omruilen voor een nieuwe. Prima!
Met een compact 50-11 kun je gemakkelijk 50 per uur meedraaien, 55 gaat ook nog.
Succes met je keuze.
+1!Stuntman Mike schreef:Nog even een out of the box idee voor de ts:
- carbon frame Votec
- € 1.999,-
- ultegra 11 speed
- mooi afgemonteerd
- compleet 7kg!
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Dank allemaal voor de tips. Ondanks de aantrekkelijke voorstellen, koop ik liever een fiets bij de locale FM. Daardoor wordt de keus beperkt tot: Giant, Felt, Sensa, Trek, Ridley, Cannondale, Cube, Bianchi, Scott, Specialized. Ik heb mijn lijstje in de eerste post dan ook bijgewerkt.
Bij de aanschaf van mijn Rompelberg niet erg op gelet, maar lees nu veel over een geometrie die erg belangrijk is. Daarom de meting die in de FAQ genoemd staat gedaan. Competitive Fit geeft dan:
TopTube Length = 54.8 - 55.2 cm
Saddle Handlebar = 54 - 54.6 cm
BB Saddle Position = 77 - 79 cm
Stem Length = 11.2 - 11.8 cm
Vallen er hierdoor bepaalde fietsen uit mijn lijstje af?
Het blijkt toch weer een lastige klus te zijn iets te kiezen, voor iemand die slecht kan beslissen
Bij de aanschaf van mijn Rompelberg niet erg op gelet, maar lees nu veel over een geometrie die erg belangrijk is. Daarom de meting die in de FAQ genoemd staat gedaan. Competitive Fit geeft dan:
TopTube Length = 54.8 - 55.2 cm
Saddle Handlebar = 54 - 54.6 cm
BB Saddle Position = 77 - 79 cm
Stem Length = 11.2 - 11.8 cm
Vallen er hierdoor bepaalde fietsen uit mijn lijstje af?
Het blijkt toch weer een lastige klus te zijn iets te kiezen, voor iemand die slecht kan beslissen
Dat wil ik gelijk geloven, maar zorg natuurlijk voor een goede meting wanneer ik een fiets koop.Ernie C. schreef:Die toptube length mag wel 1,5cm bij voor iemand van 1,85m en een bbl van 89cm...
Ben net in mijn verlengde middagpauze voor die 2e-hands Cannondale op pad geweest:
Denk dat dit hem gaat worden, daar dit vergelijkbare model(nieuw) met dezelfde wielen ±€3400,- kost. Fiets heeft wat gebruikssporen maar verkeert verder in goede staat. Indien stuurpen en stuur qua maat niet kloppen worden die vervangen. FM geeft tevens jaar garantie op alles.
1 puntje waar ik tot nu toe nog over twijfel is de crank (Er zit een 175 triple op). Eventueel om te wisselen voor een Compact(lengte weet ik zo niet). Jullie tips voor de lengte van de crank?:
- 170, 172,5 of 175
- Compact of Triple
Hopelijk kunnen jullie nog wat laatste tips geven. En indien jullie het nodig achten, laat ik me graag ompraten richting een andere fiets voor mijn budget bij een lokale FM.
Als deze fiets 2000 euro moet kosten is dat wel vrij prijzig. Zeker omdat het 2015 model met 105 ook maar iets boven de 2000 euro uit zal komen en met korting al snel onder de 2000. Dan heb je de nieuwe 105 groep en die schat ik hoger in dan de oude Ultegra. Dan heb je dus voor hetzelfde geld een nieuwe fiets met levenslang garantie op het frame, een betere groep maar wel mindere wielen.
Campagnolo Ultra Dork
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Ik zou dit ook niet doen voor dat bedrag...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ernie C. schreef:Als deze fiets 2000 euro moet kosten is dat wel vrij prijzig. Zeker omdat het 2015 model met 105 ook maar iets boven de 2000 euro uit zal komen en met korting al snel onder de 2000. Dan heb je de nieuwe 105 groep en die schat ik hoger in dan de oude Ultegra. Dan heb je dus voor hetzelfde geld een nieuwe fiets met levenslang garantie op het frame, een betere groep maar wel mindere wielen.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.Stuntman Mike schreef:Ik zou dit ook niet doen voor dat bedrag...
Voor 2000 Euro koop je een nieuwe fiets met carbon frame en minimaal de nieuwe Shimano 11speed 105 groep met standaard wielen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hij staat voor €1899,- te koop en ik hoop nog wat met de prijs te kunnen doen, anders gaat het inderdaad over.
Volgens mij wegen de betere wielen zwaarder op de algehele kwaliteit dan de groep en dat is de reden dat ik deze fiets nog op het oog heb. Een nieuwe fiets later upgraden met betere wielen zal de komende jaren sowieso niet gebeuren, anders was de keus niet op tweedehands gevallen.
Hebben jullie nog aanbevelingen voor triple of compact? En crank 170, 172.5 of 175?
Volgens mij wegen de betere wielen zwaarder op de algehele kwaliteit dan de groep en dat is de reden dat ik deze fiets nog op het oog heb. Een nieuwe fiets later upgraden met betere wielen zal de komende jaren sowieso niet gebeuren, anders was de keus niet op tweedehands gevallen.
Hebben jullie nog aanbevelingen voor triple of compact? En crank 170, 172.5 of 175?