Het lock out knopje op mijn stuur werkt niet helemaal meer zoals zou moeten, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het spul in elkaar zit. Op de vork zelf kan ik hem met de hand probleemloos "aan" en "uit" zetten.
Iemand misschien pointers waar ik naar kan kijken om het te repareren? Het is overigens een XTC Composite 29er 2 uit 2013, met een rock shox reba vork.
Lock out op stuur "lam"
Ik zou ermee teruggaan naar je FM, er zijn namelijk een deel slechte pushlocks geweest die in garantie vervangen worden. Als het zo is zal je FM het wel snel zien, is een gekend probleem.
Het kan ook nog iets anders zijn natuurlijk, dat kunnen wij moeilijk inschatten vanop afstand. De kabel vervangen kan je altijd eens proberen.
Het kan ook nog iets anders zijn natuurlijk, dat kunnen wij moeilijk inschatten vanop afstand. De kabel vervangen kan je altijd eens proberen.
Er zijn verschillende Rock Shox Reba vorken (RL en RLT) en ik ken ze niet in detail moet ik bekennen. Ik heb een goedkope Recon Silver Solo Air maar deze voldoet prima. Als die kapot gaat of echt service nodig heeft dan komt er waarschijnlijk een veel lichtere Recon Gold of iets anders in. Geen last van dat extra gewicht waar ik mee rijd. Dit echter allemaal terzijde.sjoerdth schreef: Op de vork zelf kan ik hem met de hand probleemloos "aan" en "uit" zetten.
.
Dit is een plaatje van een Reba RL. Wat voor Reba heb je precies? Hoe zet je de lock dus op de vork aan en uit?
Volgens de Giant xtc composite 29er 2 2013specs is het een RockShox Reba RL, Pushloc lock-out, QR15, OverDrive 2, 100mm travel. Ik word echter nooit zo vrolijk van die Rockshox handleidingen. 1 handleiding voor verschillende modellen en daardoor niet echt duidelijk. Pushloc, poploc en poploc adjust. Ik probeerde het eens te begrijpen maar heb het opgegeven en weer vergeten hoe het ook al weer zat.
Op mijn Recon gaat het zoals op onderstaande afbeelding met de draaiende blauwe knop en kan ik niets echt op de vork zelf locken zonder de remote lock.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock