Mensen,
Onlangs heb ik een 3T Aeronova stuur gekocht en laten monteren door de fm. Een erg prettig stuurtje, even wennen aan de reach die toch wel anders is. Maargoed terug naar m'n vraag! Het is me opgevallen dat bij de stuurpen het carbon van m'n stuur 'vervormd' is. Als ik er met een lamp op schijn, lijkt het of er een vouwtje in het carbon zit. Dit lijkt te komen doordat de boutjes van de stuurpen te strak zijn aangedraaid, maar die heb ik met een momentsleutel nagelopen en die zijn volgens de voorschriften aangedraaid (rond de 5Nm en de Max is 6Nm)
Hebben meer mensen hier ervaringen mee? Moet ik me hier zorgen over maken?
Alvast bedankt!
Groeten
3T Aeronova Team
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
De boutjes zijn volgens mij wel gekruist aangedraaid. Dit doet mn fietsenmaker zeker.
Hier 2 fototjes van de boven en onderkant.
Hier 2 fototjes van de boven en onderkant.
Kan wel gekruist zijn aangedraaid, maar het gaat er om dat ze gelijkmatig worden aangedraaid. Dus beetje bij beetje. Ik heb het ook eens gezien bij een deda stuur maar daar was het stuur alleen 'ingevreten' onder de klemming. Bij jou loopt ie verder door. Maar om op basis van een foto een stuur 'af te keuren' gaat me wat ver terug naar fm optie?
Previous name Jansen01
-
- Forum-lid
Haha ja, dat snap ik. Hoop de fm ook. Kan het kwaad denk je?
-
- Forum-lid
Nah ik heb er opzich wel vertrouwen in. Met fietsen voelt het solide, zonder gekraak oid. Maar ik vroeg me wel af of meer mensen dit hebben met hun carbon stuurtje.