Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 28 aug 2014 12:49

Hiep hoi Cannondale = levenslang :P
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 aug 2014 14:32

Stuntman Mike schreef:En nu? Een mooie reden om iets nieuws uit te zoeken op de bikemotion! ;)
5 jaar garantie is 5 jaar en geen 6 of 7. Wellicht dat je met je dealer iets kan regelen met extra korting / overjarig frame of wat dan ook.
Onzin en hooghartig arrogant gedrag van Specilalized.

Je krijgt 5 jaar op een nieuw frame, dus als je dan er een nieuw frame voor terugkrijgt dan gaat de 5 jaar weer tellen want het is toch een nieuw frame???????

Lekker veel vertrouwen heeft men in hun producten en ook prima service naar de klanten toe.


Idd gewoon een ander merk uitzoeken waar je wel waar voor je geld krijgt.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2014 15:30

Ik had met mijn vorige Wilier 5 jaar garantie. Toen er een scheur in mijn frame kwam kreeg ik een nieuwe. Deze opnieuw geregistreerd en heb gewoon weer 5 jaar garantie.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 28 aug 2014 15:37

Gene is het de FM die zegt dat Specialized zich terug trekt of Specialized zelf, want je zou het eventueel bij een andere FM nogmaals proberen. Lijk mij sterk dat ze een frame van 3-4 jaar oud niet accepteren terwijl de garantie 5 jaar is.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 aug 2014 15:48


Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 28 aug 2014 16:02

Garantie voorwaarden zijn duidelijk. Wel lekker voor je vertrouwen in een merk. Voor mij zou dit betekenen dat ik af zou stappen van het merk en ze mij nooit meer als klant terug zouden zien.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 aug 2014 16:15

We kennen de ins en outs van dit verhaal niet dus kan je ook geen oordeel geven. Wellicht is de schade aan de fiets wel ontstaan door verkeerd gebruik ect. Er zal zeker een reden zijn waarom Specialized geen garantie geeft. Wellicht is de LBS wel een druif. wie zal het zeggen. Kortom; laten we genuanceerd blijven.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2014 16:34

In de voorwaarden staat toch vermeld dat de oorspronkelijke aanschafdatum geldt. Dus als het frame vervangen is telt die vervangingsdatum niet, maar de datum van het eerste frame. Ik vind dat wel een rare bepaling, maar het staat zwart op wit in de voorwaarden.

Dan maakt het nog niet eens uit of er onjuist gebruik van het frame gemaakt is. Ze kunnen zich in dit geval altijd op deze bepaling beroepen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

timetoride
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mei 2004 22:48

timetoride 28 aug 2014 16:46

Geldt bij autofabrikanten vaak ook dezelfde wijze. Op radio gisteren een verhaal gehoord van Toyota waar een nieuwe motor in was gekomen (na garantie) onder coulance regeling. Die ging na 80.000 km weer kapot en de eigenaar kreeg nu geen nieuwe motor, dit onder dezelfde reden als voorwaarden van Specialized. Tsja, dat kunnen ze juridisch dus gewoon doen...

Ik heb overigens zelf twee keer een nieuw frame van Koga gekregen, ook na garantieperiode van originele aankoopdatum. Die gingen daar heel coulant mee om.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 aug 2014 18:23

gene schreef:Sworks van 2008 framebreuk in 2011, werd onder garantie vervangen. Nu met dit frame hetzelfde probleem maar Specialized trekt zich terug. Met beide frames is nooit gevallen. Garantie is 5 jaar en begint bij de aankoopdatum, maken geen uitzondering.
Ben wel nieuwsgierig, op welke plaats zijn die frames eigenlijk gebroken?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 28 aug 2014 19:20

Om o.a. discussie te voorkomen zijn er voorwaarden. Bij het aanschaffen van de fiets ga je hier mee akkoord. Duidelijk toch?
Ok het is niet leuk dat je fiets kapot gaat. Hopen op coulance mag, uitgangspunt is in dit geval een nee. IMHO klaag je nu onterecht.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 28 aug 2014 20:04

Zo is het! Verder wordt er hier gedaan of de garantie van Specialized twijfelachtig/niet vertrouwensgevend is maar in de praktijk is het tegendeel waar. Dit zelfs n.a.v. iemand die een casus heeft met een frame buiten de garantieperiode. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die bij een geval een upgrade krijgen naar een s-works en dat het vaak goed en snel wordt opgepakt. Dit is bij noem maar wat Cannondale andere koek, om over Pinarello of Colnago maar niet te spreken. Verder bieden merken zoals Canyon en Cube maar 2 jaar op frames...

Plaats reactie