Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 28 aug 2014 22:57

die is heel gaaf !!

OCR
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2014 14:14

OCR 28 aug 2014 23:14

Na een tijdje op een tweedehands instapmodel gefietst te hebben ben ik nu van plan een nieuwe fiets aan te schaffen. Had mn oog al laten vallen op de Agree GTC Race 2014. De lokale FM raadde echter al aan nog een paar weken te wachten op de nieuwe serie.
Binnenkort maar eens een testritje maken op de Agree GTC 2015. Volledig Ultegra, mooiere kleurstelling en €200 goedkoper :). Viel me wel op dat nu alleen de remkabels in het frame verwerkt zijn in tegenstelling tot alle kabels in het model 2014.
Bij de GTC SL is overigens wel alles nog in het frame verwerkt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 aug 2014 09:29

De 2014 was ook al voorzien van fulcrum, inderdaad wat mij betreft ook de betere systeemwielen.

Ook een groot voordeel is dat ze op de duurdere fietsen relatief goedkope wielen monteren. De meeste in die categoerie willen toch meerdere setjes en of zelf iets uitkiezen, bij bv canyon monteren ze wel dure wielen en dat drijft de prijs onnodig op.

Ik heb zelf een litening gehad 2010 model, knal hard en stijf.
De 2012 heb ik ook gehad, vrijwel gelijk aan het huidige, super frame, echt licht 930 gram in een 60cm in witte teamkleuren goed stijf en vooral zeer comfortabel. Als je boven de 85 kg weegt zou ik de agree pakken anders mocht je het geld hebben de litening.

Top fiets met een van de beste afmontages die er is (syntace) met een beetje shoppen hebde red of da9000 modellen voor tussen de 3500 en 3000 euro.

Zelf heb ik nu een foil ook een top fiets ietsje stijver maar wel als frameset 250 gram zwaarder. En de cube is binnenin veel mooier afgewerkt bij een foil zit het vol met carbon splinters aan de binnenzijde de cube is helemaal vlak. Ook de buitenkant bij de cube is strakker afgewerkt.

Elke keer als ik op een andere fiets rijd besef ik me hoe goed die Cube litening wel niet was. Dit jaar nog lbl mee gereden daar heb je echt profijt bij het comfortabele frame en zadelpen.

Een van de beste fietsen die ik heb gereden in afdalingen.
Zijn er dan ook mindere punten, ja eentje wat mij betreft. De fiets heeft een stijf achterwiel nodig en als sprinter moet je hem niet nemen, tenzij je de sprint over een slechte klinkerweg loopt.

schefbar
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mar 2014 16:28

schefbar 29 aug 2014 10:00

Stuntman Mike schreef:
Wat verder nog belangrijk is, is de overstap van Easton naar Fulcrum wielsets als standaard afmontage bij veel racers. In mijn ogen levert Fulcrum een stuk meer kwaliteit en degelijkheid.
Wat zou een leuke wielupgrade zijn om deze fiets icm deze specs nog kwalitatiever te maken..?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 29 aug 2014 11:14

Ik zou eerst een tijd op die Fulcrum's rijden en dan later jezelf verdiepen in een upgrade., of het moet je om de looks gaan.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 30 aug 2014 06:37

Ik vind de Cube Agree GTC Pro 2015 model zoals hieronder weergegeven ook echt schitterend.

http://www.cube.eu/en/bikes/road-race/a ... nred-2015/

Maar ik zou wel de wielen graag onmiddellijk vervangen door een betere wielset.

Welke wielen zouden ideaal zijn voor een budget van ongeveer 300 euro (adviesprijs mag hoger zijn, voor 300 euro kan je bij een prijsvechter al een mooie wielset krijgen hoop ik)?

Belangrijkste voor mij is de kwaliteit van de wielen EN ook dat de wielen ideaal passen bij deze fiets (dus dat ze de fiets qua uitstraling visueel een meerwaarde bezorgen). Iemand die eventueel iets kan toveren met een computer tekenprogramma?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 30 aug 2014 08:05

Er van uitgaand dat dit de R7 is van Fulcrum zou je je budget ietsje moeten verhogen en een set Fulcrum R3 kunnen aanschaffen. Van R7 naar R5 is jammer geld.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 30 aug 2014 10:37

felipe07 schreef:Ik vind de Cube Agree GTC Pro 2015 model zoals hieronder weergegeven ook echt schitterend.

http://www.cube.eu/en/bikes/road-race/a ... nred-2015/

Maar ik zou wel de wielen graag onmiddellijk vervangen door een betere wielset.

Welke wielen zouden ideaal zijn voor een budget van ongeveer 300 euro (adviesprijs mag hoger zijn, voor 300 euro kan je bij een prijsvechter al een mooie wielset krijgen hoop ik)?

Belangrijkste voor mij is de kwaliteit van de wielen EN ook dat de wielen ideaal passen bij deze fiets (dus dat ze de fiets qua uitstraling visueel een meerwaarde bezorgen). Iemand die eventueel iets kan toveren met een computer tekenprogramma?
Geloof me, die Fulcrum's R7 zijn té goed voor het geld waardoor een upgrade met de door jouw beoogde prijsklasse geen voelbare verbetering geeft. Ik heb een setje op mijn 2e fiets, 4 jaar oud, kaarsrecht en nog als nieuwe remranden.

Spaar tot een 7 á 800euro en neem dan de Redwind 50mm of Cosmic Carbon of Racing zero's 2way fit tubeless. ;)

Mocht je dan toch een eigenwijze vent zijn kun je de Fulcrum Quattro overwegen voor € 240,- Zijn wat hoger en zien er gaaf uit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 aug 2014 10:47

Zouden het wel echt R7's zijn? Op de Race zitten Aksiums en die zijn wat adviesprijs betreft nagenoeg gelijk aan R7's.
Het zou zomaar kunnen dat die R77 toch met wat mindere materialen in elkaar gezet zijn. Ik neem aan dat als het echt R7's waren ze dan ook gewoon zo genoemd zouden worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 30 aug 2014 10:55

Volgens Bike2Build zijn het bij alle fietsen dezelfde wielen met alleen andere benaming. Racing 5 is 55, Quattro is 44 etc...

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 08 sep 2014 18:54

Hierbij de mijne :-) Eventueel te koop!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 08 sep 2014 19:31

Dat klinkt als een handelaar; 'Als ik hem kwijt kan voor een mooi prijssie maggie weg' :D

Wel een heel mooi exemplaar moet ik zeggen, de wielen staan er ook goed in...

Plaats reactie