Een oorzaak kan zijn te weinig gedronken.Beone storm schreef:Hallo, ik heb ook altijd een dipje. Na het fietsen ( meestal km of 50/60) ben ik altijd erg duizelig en sta ik echt te tollen op mijn benen bij het opstaan vanuit stoel/ bank. Na enkele uren heb ik er geen last meer van. Erg irritant. Ik ga er vanuit dat mijn lichaam even tijdelijk wat voeding te kort komt, maar wat weet ik niet. Iemand een idee?
Gr Ron
After dinner dip
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Volgens mij heeft dat meer met je bloeddruk te maken, alleen zeker weten doe ik het niet. Als je op de bank zit/ligt en staat snel op de word je duizelig.
Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Laatste tijd eigenlijk niet meer.
Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Laatste tijd eigenlijk niet meer.
- Corto Maltese
- Forum-lid
Bij het opstaan verplaatst het bloed zich naar de buik en benen. Oorzaak hiervan is de zwaartekracht en het gevolg is een daling van de bloeddruk. De hersenen reageren hierop om de situatie te normaliseren.
Als het verschijnsel zich verder niet voordoet dan zou ik mij er niet ongerust over maken.
Als het verschijnsel zich verder niet voordoet dan zou ik mij er niet ongerust over maken.
-
- Forum-lid
Hallo,
Bedankt voor het meedenken. Drinken ligt het denk niet aan, want doe ik zat. Verder maak ik me er niet echt druk om hoor, maar het is wel erg vervelend .
Bedankt in iedergeval en veel mooie km gewenst.
Gr Ron
Bedankt voor het meedenken. Drinken ligt het denk niet aan, want doe ik zat. Verder maak ik me er niet echt druk om hoor, maar het is wel erg vervelend .
Bedankt in iedergeval en veel mooie km gewenst.
Gr Ron
Dat duizelige herken ik. Het nam bij mij af toen ik onder het fietsen (en ook daarna) meer ging drinken). Een wetenschappelijke verklaring heb ik niet, maar voor mij werkt het.
Die after dinner dip heb ik vooral op een dag als vandaag: eerst een mooi rondje door de polder gepoedeld (ik was niet de enige die van het mooie weer profiteerde, dus het schoot niet echt op...), daarna samen met ons vrouw een simpel doch voedzaam maal in elkaar gedraaid (pasta met paddestoelen vooraf, roergebakken garnalen ertussen, hoofdgerecht lekker visje met aardappelsalade, gesauteerde courgettes, aubergines met parmezaan) en weggespoeld met een fatsoenlijke fles. Gevolg: ondergetekende valt na het eten als een blok in slaap (en is net weer wakker )
Die after dinner dip heb ik vooral op een dag als vandaag: eerst een mooi rondje door de polder gepoedeld (ik was niet de enige die van het mooie weer profiteerde, dus het schoot niet echt op...), daarna samen met ons vrouw een simpel doch voedzaam maal in elkaar gedraaid (pasta met paddestoelen vooraf, roergebakken garnalen ertussen, hoofdgerecht lekker visje met aardappelsalade, gesauteerde courgettes, aubergines met parmezaan) en weggespoeld met een fatsoenlijke fles. Gevolg: ondergetekende valt na het eten als een blok in slaap (en is net weer wakker )
Na het fietsen neem ik vaak een banaantje (langzame opnemende koolhydraten) en / of een gekookt eitje daarbij. Of neem een kwarkje,
Dan wacht ik een half uur tot een uurtje en dan nuttig ik een normale maaltijd. Heb daarmee vaak geen last van een after dinner dip. Probeer verspreid te eten en in kleinere porties. Is ook gezonder en beter voor je spijsvertering.
Dan wacht ik een half uur tot een uurtje en dan nuttig ik een normale maaltijd. Heb daarmee vaak geen last van een after dinner dip. Probeer verspreid te eten en in kleinere porties. Is ook gezonder en beter voor je spijsvertering.