Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gevolg van de nieuwe Shimano 4 arm cranks met 110 diameter. 52/36 is wat ze noemen semi compact. Je kunt alles nu monteren bijv 50/39, 50/34 of 52/39.bundes schreef:Weet iemand waarom alle nieuwe modellen 52/36 kettingbladen hebben, komt er geen compact meer?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Wss niet, staat niet als keuze mogelijkheid op de website.
What makes the boat go faster?
Op zich wel logisch. Aerodynamisch ontwerp heeft pas echt zin als er structureel boven de 35kmpu wordt gereden en dat gaat wat "beter" met dubbel.bundes schreef:Weet iemand waarom alle nieuwe modellen 52/36 kettingbladen hebben, komt er geen compact meer?
En je krijgt wat meer product differentiatie tov de ultimate.
Nee hangt af je FTP (wattage dat je uur lang trappen) LTHR (hartslag die je een uur lang kan volhouden) gewicht maximum wattage enz. Ook speelt inzet van de fiets een rol. Sprinten/tijdrijden/klimmen. Noord Holland, Ardennen, Ventoux. Je kan het zo ingewikkeld maken als je wil. Ik rijd ultimate cf slx compact plus 11-28 voor 5% tot 20% en 11-23 in NL. Met 52/36 zou ik 12/25 kiezen voor NL. 11 is voor het echte sprint werk of lange glooiende afdalingen >50kmpu.
Dat geldt tenminste voor mij.
Dat geldt tenminste voor mij.
Dit is onzin. Het tegenovergestelde is eerder waar. Hoe langzamer je fietst hoe meer tijdswinst je relatief boekt omdat de tijdswinst bij hogere snelheden nu eenmaal marginaal zijn omdat er geen lineare toename van windweerstand is tov snelheid. Pas als je echt onder de 15-20kmh gaat kun je beweren dat er andere factoren zijn die zwaarder wegen dan aerodynamica. Maar dit fabeltje zal altijd wel in de fietswereld blijven bestaan. Net zoals het eindeloze geneuzel over gewicht, terwijl aerodynamica altijd belangrijker is dan gewicht, tenzij je uitsluitend in het hooggebergte fietst en zelfs dan is het geen uitgemaakte keuze.iCanjan schreef:Op zich wel logisch. Aerodynamisch ontwerp heeft pas echt zin als er structureel boven de 35kmpu wordt gereden en dat gaat wat "beter" met dubbel.bundes schreef:Weet iemand waarom alle nieuwe modellen 52/36 kettingbladen hebben, komt er geen compact meer?
En je krijgt wat meer product differentiatie tov de ultimate.
Ik snap je argument vwb de productdifferentiatie, echter denk ik niet dat dit de visie is van Canyon. De Ultimate cf slx wordt namelijk met precies dezelfde vertanding voor als achter gegeven. Ik denk dat Canyon het gewoon gehad heeft met verdere keuzemogelijkheden. Je kunt ook al niet meer kiezen tussen verschillende cassettes.
Laatst gewijzigd door th0m op 31 aug 2014 09:30, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Vind ik niet. Fiets richt zich op aero (dus vlakke ritten). Dan I'd 39/53 of 36/52 het meest logische.
@ thom: Denk dat je je nog maar eens moet verdiepen in de wetten van de aerodyamica. Het is toch logisch dat het voordeel groter wordt als er meer lucht langs een voorwerp moet. Dit is het geval bij een hogere snelheid. Je kan trouwens nog steeds kiezen tussen verschillende cassettes.th0m schreef:Dit is onzin. Het tegenovergestelde is eerder waar. Hoe langzamer je fietst hoe meer tijdswinst je relatief boekt omdat de tijdswinst bij hogere snelheden nu eenmaal marginaal zijn omdat er geen lineare toename van windweerstand is tov snelheid. Pas als je echt onder de 15-20kmh gaat kun je beweren dat er andere factoren zijn die zwaarder wegen dan aerodynamica. Maar dit fabeltje zal altijd wel in de fietswereld blijven bestaan. Net zoals het eindeloze geneuzel over gewicht, terwijl aerodynamica altijd belangrijker is dan gewicht, tenzij je uitsluitend in het hooggebergte fietst en zelfs dan is het geen uitgemaakte keuze.iCanjan schreef:Op zich wel logisch. Aerodynamisch ontwerp heeft pas echt zin als er structureel boven de 35kmpu wordt gereden en dat gaat wat "beter" met dubbel.bundes schreef:Weet iemand waarom alle nieuwe modellen 52/36 kettingbladen hebben, komt er geen compact meer?
En je krijgt wat meer product differentiatie tov de ultimate.
Ik snap je argument vwb de productdifferentiatie, echter denk ik niet dat dit de visie is van Canyon. De Ultimate cf slx wordt namelijk met precies dezelfde vertanding voor als achter gegeven. Ik denk dat Canyon het gewoon gehad heeft met verdere keuzemogelijkheden. Je kunt ook al niet meer kiezen tussen verschillende cassettes.
No pain no gain, no guts no glory!
Dat heb ik al voldoende gedaan hoor. Wellicht kun je met een beter argument komen dan, "het is logisch". Hier een post van een medewerker van Cervelo die t iets beter kan uitleggen dan ik: http://forum.slowtwitch.com/cgi-bin/gfo ... 35#5049935
Maargoed, dit is t canyon topic dus een betere discussie ergens anders. Goed om te zien dat de cassette nog steeds vervangen kan worden, vooral in de meeste delen van nederland hen je geen 28 nodig lijkt me.
Maargoed, dit is t canyon topic dus een betere discussie ergens anders. Goed om te zien dat de cassette nog steeds vervangen kan worden, vooral in de meeste delen van nederland hen je geen 28 nodig lijkt me.