Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

michielsn
Forum-lid

Gebruikersavatar michielsn 30 aug 2014 10:08

michielsn schreef:Hallo,
Met veel interesse ben ik dit onderwerp aan het volgen en ben ook ik mij aan het oriënteren om een frame in China te bestellen. Mijn oog is gevallen op het R022 frame van Velobuild. Alleen heb ik een aantal vragen die ik niet beantwoordt krijg:

Hoe is de kwaliteit van de Chinese frames? Op mijn netvlies staan alleen maar de bekende afbeelding van gebroken Chinese frames.
Ik rijd nu op een Ridley Orion en wil de onderdelen (ultegra 6700) opbouwen op een nieuw frame. Kan dit zomaar op de R022 en waar zou ik opmmoeten letten? Bottom bracket BSA of BB30?
Zijn er mensen die ervaring hebben met garantie afhandeling bij Velobuild? Ze schrijven wel 2 jaar op frames maar wat houd dit in?

Hopelijk kunnen jullie je ervaringen met mij delen.

Groet Michiel
Zo de fiets heb ik gisteren besteld bij Velobuild. Frame R022 UD mat met een 3k gloss stuur en stuurpen. Nu kan het wachten beginnen, ben benieuwd. Volgende week begin ik met het demonteren van mijn Ridley. Kan ik meteen alles goed schoonmaken. Ik twijfel nog of ik de fiets zelf opbouw of dit door de FM laat doen, wil namelijk ook mijn triple laten ombouwen naar een compact. Alle tips zijn welkom....

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 30 aug 2014 10:29

Mijn tip is om het zelf te doen, je leert hier ontzettend veel van! Zorg voor een momentsleutel en go! Mocht je ergens mee vastlopen dan maak je hem zo goed als af en dan kun je altijd nog langs de fm indien nodig. Of je haalt hier je info weg.

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 30 aug 2014 10:40

Klopt helemaal!! Heb ook zelf een R022 gebouwd en het was voor mij erg leerzaam.
Je bent niet de eerste met dat fram, dus met vragen kun je hier wel terecht.

Succes en laat even een foto zien als ie klaar is.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 30 aug 2014 13:21

michielsn schreef:
Zo de fiets heb ik gisteren besteld bij Velobuild. Frame R022 UD mat met een 3k gloss stuur en stuurpen. Nu kan het wachten beginnen, ben benieuwd. Volgende week begin ik met het demonteren van mijn Ridley. Kan ik meteen alles goed schoonmaken. Ik twijfel nog of ik de fiets zelf opbouw of dit door de FM laat doen, wil namelijk ook mijn triple laten ombouwen naar een compact. Alle tips zijn welkom....
Wat rekent Velobuild nu aan verzendkosten? De site vind ik daar niet duidelijk over.

michielsn
Forum-lid

Gebruikersavatar michielsn 30 aug 2014 21:59

Ik heb $115,- betaald.

michielsn
Forum-lid

Gebruikersavatar michielsn 30 aug 2014 22:01

FranX78 schreef:
Stuntman Mike schreef:Mijn tip is om het zelf te doen, je leert hier ontzettend veel van! Zorg voor een momentsleutel en go! Mocht je ergens mee vastlopen dan maak je hem zo goed als af en dan kun je altijd nog langs de fm indien nodig. Of je haalt hier je info weg.
Klopt helemaal!! Heb ook zelf een R022 gebouwd en het was voor mij erg leerzaam.
Je bent niet de eerste met dat fram, dus met vragen kun je hier wel terecht.

Succes en laat even een foto zien als ie klaar is.
Ik twijfel ook of ik het niet zelf moet doen. Denk dat ik er idd gewoon aan ga beginnen en zie dan wel.

Mad-scientist
Forum-lid

Mad-scientist 31 aug 2014 17:55

Dat heb ik ook gedaan. Mijn R-022 is net klaar. Met youtube en dit forum kom je een heel eind! Ik heb alleen het afstellen van de kabels etc laten doen. Maar echt met een beetje logisch nadenken kan alles.

michielsn
Forum-lid

Gebruikersavatar michielsn 31 aug 2014 18:55

Welke zaken heb jij geraadpleegd? Wellicht heb je de links nog, scheelt mij veel zoekwerk ;)

Mad-scientist
Forum-lid

Mad-scientist 31 aug 2014 20:25

Zowieso alle velobuild build videos, die op hun fora staan. Daarnaast de ervaringen die hier met name door Frank zijn gepucliceerd. Dus ga dit topic even rustig doorlezen vanaf pag 280 ongeveer. Succes!

En hoe gaat jou build eruit zien? Welke onderdelen?

michielsn
Forum-lid

Gebruikersavatar michielsn 31 aug 2014 22:34

Dank je, zal eens gaan zoeken. Ik ga mijn huidige Ultegra 6700 groep hierop monteren. Fiets nu op een Ridley die mij niet lekker zit omdat het frame (M) aan de kleine kant is voor mij.
Voor wat betreft de looks ben ik nog aan het twijfelen of geheel zwart met glossy decals en onderdelen of iets met wit of met bruin. Persoonlijk vind ik een zwart frame met bruin zadel en bruin lint ook erg mooi. Wordt vervolgd dus....

TJG
Forum-lid

TJG 02 sep 2014 10:12

Update omtrent mijn beschadigde frame:

Chris van Velobuild heeft me laten weten dat ik het frame terug mag sturen, ze gaan de schade herstellen! Heeft wel even wat heen-en-weer mailen gekost (en van ons beiden een flinke portie geduld en wat inlevingsvermogen) maar het resultaat ben ik vooralsnog tevreden over.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het afloopt, zal wel even gaan duren vrees ik.

verbraakje
Forum-lid

verbraakje 02 sep 2014 12:19

Hopelijk wel terug sturen op kosten van Chris? anders kost je je alsnog een hele zak met geld

Plaats reactie