Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

en_voyage
Forum-lid

en_voyage 03 sep 2014 11:47

Hallo iedereen,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum in het kader van het weer oppakken van het fietsen en de aanschaf van een nieuwe fiets. Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een nog jonge Trek 1.1 H2 Compact uit 2013 die ik heb overgenomen van m’n zwager (maat was precies goed). Ik heb besloten om een account aan te maken, om wat actiever deel te nemen aan het forum.

De lol van het fietsen zit ‘m voor mij vooral in het touren, ik ben geen wedstrijdrijder. Ik hoef dus geen sportief lichtgewicht monster, een wat comfortabeler fiets voor de langere toertochten is meer mijn ding. Tot nu toe bevalt de Trek 1.1 dan ook goed. Verder vind ik het leuk om stukje bij beetje mijn kennis van de moderne racefiets op peil te brengen. Omdat mijn fiets redelijk simpel is en een goedkope groep heeft (Shimano 2300), heb ik de moed om steeds meer klusjes zelf uit te voeren. Gelukkig kun je als beginner op dit forum behoorlijk wat kennis vinden! :-)

Geoffrey

Hans W
Forum-lid

Hans W 03 sep 2014 20:59

Even voorstellen,

Mijn naam is Hans, en ben inmiddels 60 jaar en werkzaam in de bouwwereld.
Fietsen en wandelen met de hond is mijn grote passie.
Fiets nu al jaren op een te grote Rih fiets, maar dat gaat binnenkort veranderen want ik heb voor mezelf een gebruikte Koga RoadChamp aangeschaft met een juiste frame maat, ik ben benieuwd hoe dit mij zal bevallen.
Filets altijd een tempo die me helemaal afmat, alleen dan stap ik met voldoening van mijn fiets af, mijn vrouw snapt hier eigenlijk helemaal niets van, ik kukel dan ook bijna om als we samen een rondje fietsen!
Rijd evenzo ook graag op de motor, maar merk wel dat dit steeds minder wordt, in tegenstelling tot het fietsen.
Hoop verder op dit forum leuke en interessante informatie te lezen over onze gezonde hobby.

Hans W

Jweijters
Forum-lid

Jweijters 05 sep 2014 12:56

Hoi Allemaal,

Ik ben Joris Weijters, en 43 jaar oud. Ik ben niet echt een sporter, maar ik moet wel mijn conditie verbeteren. Na veel aanmoediging heb ik ook maar de stap gemaakt om te gaan fietsen, iets wat ik al meer dan 20 jaar niet intensief gedaan heb. Ik heb een paar weken geleden een Sensa Milano LTD 2015 gekocht.met alle bijbehorende kleding etc. Omdat ik al meer dan een jaar niet gesport heb ben ik begonnen met een "Fiets schema voor beginners", van de website www.wielersportinfo.nl. Dit is een 8 weken durende opbouwende interval training waarmee het de bedoeling is om na deze 8 weken 60 min aan een stuk te kunnen fietsen.
Ik moet zeggen dat het fietsen mij er goed bevalt. niet alleen het fietsen, maar ook het plannen van de rondjes, via routeplanner.fietsersbond.nl, en de progressie zien in de trainingen vind ik erg leuk.
Goed voorlopig weer genoeg over mijzelf en op naar de volgende training.

Joris Weijters

thyrone
Forum-lid

thyrone 07 sep 2014 10:59

hey!

mijn naam is thyrone paas ik ben 20 jaar en kom uit den haag.
ik geef freerunning/parkour les aan kinderen in den haag.
ik ben altijd al heel sportief geweest en fietsen sloot daarbij goed aan.

sinds een jaar ben ik gek op fietsen.
ik heb alleen nog weinig verstand van bepaalde merken en heb mij daarom bij dit forum aangemeld.

Magic666
Forum-lid

Magic666 08 sep 2014 11:12

ook maar even voorstellen dan: Magic666, 38 jaar woonachtig in de Bollenstreek.
Fiets al geruime tijd op een Presto Colle, dus je zult mij regelmatig door de duinen zien zoefen met team frikandel.

TrekMike
Forum-lid

TrekMike 11 sep 2014 14:38

Hallo allemaal,
Ik ben Mike, 30 jaar en woonachtig in Ridderkerk. Ik ben in het bezit van een Trek 7.2 fx disc. Ik ben eigenlijk van bijna heel mijn leven te hebben gevoetbald nu overgestapt op het fietsen om fit te worden en te blijven. Dit omdat ik iets overgewicht constateerde en daar snel weer vanaf wil komen en door wil gaan met gezond leven en een gezond lichaam erop nahouden. Inmiddels moet ik zeggen dat de eerste kilo's er al af zijn dus dat gaat al prima in ieder geval. Ik ben ongeveer 1.89 lang en zit nu op een gewicht van 87 kg en wil er wel meer vanaf gaan 'rijden'. Wegens tijdgebrek heb ik nog niet heel veel km gemaakt de afgelopen anderhalve week in vergelijking met jullie maar wil er in de toekomst wel meer van gaan maken aan de hand van tips en hulp van jullie. Ben nu 4 keer effe op volle kracht eropuit geweest en 3 keer rond de 23 km en een keer 40 km en kom op een gemiddelde uit van 25,8 km/h met onderweg obstakels zoals de van brienenoord en aantal bruggen in Rotterdam, wat dus aan de hand van de gelezen dingen hier op het forum nog wel wat omhoog moet kunnen.
Heb nog vragen zat natuurlijk over hoe ik het beste me gemiddelde snelheid omhoog kan krijgen of dat wel haalbaar is met een instap fiets die ik nu heb en dat soort dingen.
Hoop dan ook op leuke leerzame reacties en dat ik op een gegeven moment ook andere 'beginnende' fietsers zou kunnen helpen !!

sdegroot
Forum-lid

sdegroot 13 sep 2014 10:44

Ik ben Stef, nu nog 51 jaar oud en woon in het vlakke noorden van NL. Een jaar of wat geleden ben ik weer begonnen met recreatief fietsen op een ATB van Merida. Helaas worden bij ons de mogelijkheden daarvoor beperkter: er mag niet op een ATB gereden worden of wandelaars trekken boompjes over de paden. De lol ging er af en ik schakelde over naar weg-fietsen. Ik heb nu nog een Merida Speeder T5 Carbon, een fijne sport-hybride, maar wel met bar-ends en 23 mm racebanden. Ik fiets er zo'n 2 a 3000 km per jaar op. Binnenkort stap ik over op een racefiets. Waarschijnlijk wordt dat een nieuwe Giant Defy Advanced 1 of 2.

[Edit: ik heb op 23-9-2014 een Giant TCR Advanced 1 LTD (2015 model) besteld. Levering in week 46]
Laatst gewijzigd door sdegroot op 23 sep 2014 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Robert Haven
Forum-lid

Gebruikersavatar Robert Haven 15 sep 2014 16:36

Hi, mijn naam is Robert en ik woon in fraaie Tukkerland. Paar jaar op de mbt gefietst en ondanks dat ik dat fantastisch fietsen vind net iets te vaak gevallen. In overleg met het thuisfront daarom overgestapt op de racefiets. Heb een Giant TCR hybrid via MP gekocht met Ultegra spec's en 2x10 versnellingen. Niet de nieuwste maar rijdt wel top.
Rij gemiddeld 1x per week en dan zo'n 50/60 km in ca 2 uur met een gemiddelde van ca 30km/h.

midstar
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar midstar 16 sep 2014 12:48

Hey, Jos hier uit de kop van Noord Holland.
Na jaren lang kijken naar fietsjes op de tv (Tour de France etc..) , vorig jaar maar zelf de stoute schoenen aan getrokken.
Augustus 2013 mijn eerste sport fiets gekocht, een nieuwe Specialized Sirrus Pro Fitness bike.
Nu een jaar verder en steeds meer verknocht geraakt aan het fietsen is mijn tweede fiets besteld.
Aankomende zaterdag mag ik een nieuwe Giant TCR Composite 1 2014 bestijgen, eens kijken hoe een racefiets mij bevalt.

Ik rij nu 3 a 4 maal in de week varierend van 40 tot 100km per rit, Gem rijsnelheid ligt tussen de 28 en 30 km p/u
Aangezien mijn gewicht momenteel 92 kilo is bij 1.78m en nog steeds dalende ;) kan het alleen maar beter gaan.

yaguara
Forum-lid

Gebruikersavatar yaguara 17 sep 2014 15:51

Wibe, 25 jaartjes en net begonnen op m'n eerste fiets: Xtrail MC0.3 (niet het beste spul wat op de markt is, maar eerst even kijken of het wat is)
En is het wat!? Eerste week al 300km :lol: !
Voornamelijk ritjes over de dijk vanuit Nijmegen richting Kleve, Pannerden of Boven-Leeuwen.
Leuke bezigheidstherapie en "het houdt mij van de straat" :roll: .
Tijdens de dagen met wat meer wind zal ik voornamelijk windsurfen op de Kraaijenbergse Plassen.
Ook maar meteen een set fietsendragers gehaald, zodat de fiets ook mee kan naar Friesland (familie).

Tot ziens!
Je moet toch ergens beginnen....

Mikey74
Forum-lid

Gebruikersavatar Mikey74 26 sep 2014 17:50

Hi, Michael (40) uit het 'groene hart'. Ik loop al jaren met het idee om eens met wielrennen te beginnen aangezien hardlopen mij begint te 'vervelen'. Nu een vriend begonnen is begint het echt te kriebelen. Een fiets heb ik nog niet maar ik ben op dit moment aan het kijken. Ik heb nog wel een hoop vragen. Nieuw of tweedehands? Wat zijn no-go merken? Dat soort dingen. Ik ga zeker niet meteen een fiets aanschaffen van boven de 600/700 euro. Eerst maar eens kijken of ik het echt leuk vind. Marktplaats staat vol met 'tweedehandsjes' maar daar wordt veel met termen en merken gesmeten die ik (nog) niet ken. Ik heb bijvoorbeeld een Giant OCR (maat L) uit 2011 op het oog die (volgens mij) voor een leuke prijs te koop staat afgemonteerd met een Campagnolo Mirage.(?) De reden waarom mij dus aangemeld heb voor dit forum; zoeken/vragen naar antwoorden op dit soort vragen.

BrianW
Forum-lid

BrianW 01 okt 2014 08:07

Hoi, Brian (34) hier, uit Scheveningen.
Ben in 2012 begonnen op een oude, brakke stalen Giant, en rijd nu op een (bijna even oude, iets minder brakke) Giant cadex, maar wel met bij elkaar gemarktplaatste 105 en Ultegra groep. Ondanks dat ik weinig heb kunnen trainen dit seizoen, door een hernia en de geboorte van m'n dochter, heb ik er toch al een redelijke snelheid en aardig duurvermogen inzitten. Volgend jaar misschien wedstrijden proberen, als er een equivalent van een 'bierteam' bestaat bij fietsclubs :-)
Ben lid geworden van het forum omdat ik al heel lang mee lees.

Plaats reactie