Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf 2e hands carbon fiets

Norton
Forum-lid

Norton 07 sep 2014 09:13

Hallo allemaal, als beginnend fietser heb ik hier al verschillende uurtjes rondgeneusd en info opgedaan. Heb via via afgelopen week een fietsje kunnen lenen en m'n eerste rondjes gemaakt. Gister bij de fm geweest om m'n outfit wat uit te breiden. Fiets meegenomen om te laten zien en deze bleek veel te klein. Dus dat ging hem niet worden. Nu was mijn idee om met deze fiets wat ervaring op te doen en dan volgend jaar iets nieuws te kopen. Had mezelf een budget gegeven van €1000, alleen voor de fiets. Nu ging dat plan niet door, dus moet ik wat anders. De fm bood mij een 2e hands Trek 5000 OCLV carbon 120 aan voor +/- €750. De fiets is 5 jaar uit en ziet er nog keurig uit, afgemonteerd met mix Ultegra/105. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een goede keus? Kan voor m'n budget natuurlijk ook wat nieuws kopen, maar dan krijg je kwalitatief wel iets minder lijkt me. Wat is jullie idee hierover?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2014 09:32

Kwalitatief krijg je hetzelfde of beter als je nieuw koopt voor 1000 euro, zeker als je iets met de nieuwste 105 groep kunt vinden. Die fiets zal dan een paar ons meer wegen en niet het statusverhogende effect van carbon hebben.
Campagnolo Ultra Dork

dolk
Forum-lid

dolk 07 sep 2014 10:40

De Trek 5000 OCLV 120 carbon is een fantastische fiets! Ik heb deze zelf ook gehad en was er altijd zeer tevreden over. Het is een fijne strakke fiets die lekker door de bochten gaat.
Zeker als deze is afgemonteerd met Ultegra/105, lijkt me dit voor €750,- een uitstekende keus!
De dolk staat op scherp!

Plaats reactie