Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Keuze helm

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 15 aug 2014 18:54

Onlangs mijn ZeroRH+ ZW gesloopt... Althans niet de schaal door een val. Ik heb hem te strak aangedraaid toen ik mijn HD cam op mijn helm had gemonteerd. Ik vond mijn helm nog iets teveel wiebelen, waardoor ik hem nog wat strakker op mijn hoofd wilde hebben.

Maar toen maakte ik de tandjes van het verstelsysteem stuk. Nu vraag ik me af of dat los verkrijgbaar is, aangezien ik de helm in Duitsland heb gekocht. Ik moest bij Correct in R'dam toen namelijk 1.5 maand wachten tot zij mijn maat weer binnen zouden hebben...

Kan er geen onderdelen voor vinden op internet in ieder geval en durf het verstelsysteem ook niet uit de helm te trekken. Volgens mij kan het los, maar het zit nog vast. Overigens kan ik hem nog wel opzetten, maar het verstelsysteem trekt naar 1 kant en hij mag 1 tandje strakker nu...

Weet iemand of je ZeroRH+ onderdelen ergens online kan kopen, want eigenlijk wil ik niet naar Correct ervoor...

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2014 19:14

Neem even contact op met Futurum of Salden. Die verkopen ze ook.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

toerfietserftw
Forum-lid

toerfietserftw 15 aug 2014 23:06

Ik heb zelf een Briko Mustang. Fijne, lichte helm die je strakker kunt krijgen met een draaiknop aan de achterkant. En hij ziet er ook nog eens fraai uit. Ik weet gelukkig nog niet of hij tegen een harde valpartij kan.

http://www.bobshop.de/nl/Accessoires/Fi ... groen.html
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

HarrieG1970
Forum-lid

HarrieG1970 20 aug 2014 15:07

Ik heb een Met Synthesis, goed getest vooral op ventilatie. Bijkomend nadeel is dat muggen die ventilatiegaten dus ook weten te vinden...

LucasJJ
Forum-lid

Gebruikersavatar LucasJJ 21 aug 2014 22:05

Giro Ionos bevalt goed. Helm biedt voldoende ventilatie en is gemakkelijk in te stellen.

viking
Forum-lid

viking 07 sep 2014 21:06

Volgens mij is een helm zeer persoonlijk, voor de een is die goed en voor een ander is die dan weer goed.
Ik zou zeggen kijk voor uzelf welk budget je wil uitgeven en pas verschillende modellen.
Ik heb ook al verschillende types gehad en de duurste was niet altijd de beste (qua pasvorm dan), de duurdere versie hebben zoals hierboven al vermeld wel soms meer verstelmogelijkheden.

Wilierista
Forum-lid

Gebruikersavatar Wilierista 10 sep 2014 21:54

Wat zijn jullie ervaringen met Catlike? Heb nu een Giro ding, maar wil graag wat anders... Wat minder standaard ook. Wellicht andere suggesties?

psycho71
Forum-lid

psycho71 11 sep 2014 00:04

Heb zelf nu mijn derde catlike gekocht, bevalt prima, en vind ze mooi, nog steeds fan van de whisper, zit ook lekker, en prima verstelbaar.
2de mee gevallen, recht op mn kop, maar kon meteen opstaan en had alleen schaafwondjes, dus heeft zn werk goed gedaan

Wilierista
Forum-lid

Gebruikersavatar Wilierista 18 sep 2014 15:35

En het is een ZeroRH+ ZY geworden... Vond ik qua kleuren wat fijner ogen. ;-)

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 14 dec 2014 08:30

Ik wil ook al een tijdje een nieuwe helm kopen. En nu wil het zo zijn dat ik onlangs ook een nieuwe mtb heb gekocht. Waarom niet 1 helm voor beide sporten?

Als ik naar mtb helmen kijk, dan komen deze veel meer overeen met mijn gedachten over hoe een goed helm ontwerp er uit zou moeten zien (lager / meer achterhoofd bescherming / ronder = geen aero "vinnen"). Door de houding (veel diepere zit) op een racefiets en wat minder ventilatie gaten worden ze weggezet als niet geschikt voor op een racer. Dit komt bij mij over als theoretisch leuk, maar vooral veel marketing. Maar, ik denk dat een volksraadpleging misschien wel nut kan hebben hierin. Dus...Zijn hier fietsers die een specifiek voor het mtben ontworpen helm gebruiken op de racer, zoals bijvoorbeeld de bell super http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... ll+super+2 , en wat is jullie ervaring daarbij?

Verder, wel interessant om te lezen dat er een nieuwe technologie wordt ontwikkeld en toegepast, MIPS http://www.mipshelmet.com , een soort van glij schaal aan de binnenkant. Om rotatiekrachten te verlagen.
:winkthumb:

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 16 dec 2014 22:59

Nee, wel andersom. Racehelm met koerscap eronder op de mtb.;)
Al moet ik zeggen dat die Bell hemen er netjes uitzien.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Plaats reactie