Giant
zit wel iets in,btw bedankt voor de reactie..
alleen met mijn zadel moet ik nog eens ff kijken,heb 5 jaar met een fizik arione gereden maar kon er dit jaar mijn
draai niet op vinden,heb daarom de prologo gemonteerd maar zou hier graag een nieuwe cpl zwarte op willen zetten.
alleen met mijn zadel moet ik nog eens ff kijken,heb 5 jaar met een fizik arione gereden maar kon er dit jaar mijn
draai niet op vinden,heb daarom de prologo gemonteerd maar zou hier graag een nieuwe cpl zwarte op willen zetten.
-
- Forum-lid
Mooie fiets! Is toch alleen een TCR Advanced en niet een Composite. Ik kom zelf ook van de Arione af en heb nu een Prologo nago evo zadel. Rijdt super fijn moet ik zeggen. En interessante aantal tanden voor.
Het moet toch echt wel een Advanced zijn. Bij de "gewone" TCR Composite lopen de kabels namelijk buitenlangs het frame. Bij de Advanced lopen deze door het frame.peerke1 schreef:ik heb voorheen altijd met een 53-39 gereden maar vind een compact 50-38 fijn rijden bertjefred.
en als ik een dagje ga klimmen leg ik er voor de 34 weer op.
de fiets is toch echt een TCR comp.
Ik rijd zelf met een 50-36. Met de 36 kan ik alle klimmen in Nederland makkelijk nemen.
De 34 trapt dan net iets te licht.
Heb nu een kleine 1000 KM gereden op mijn Giant TCR 1 2014. Fietst ontzettend lekker. Eerst volgende upgrades zullen, nieuwe banden (wielen?) en 105 remmen + cassette.
Dus ik twijfel nog of ik tegen de Herfstvakantie er nieuwe wielen onderzet of pas in de Winter.. Verder moet hij ook even een schoonmaakbeurt krijgen Hoe lang doe je er zelf over? Om echt alles schoon te maken? Ik denk dat ik er toch wel een paar uurtjes mee bezig ben?
Hierbij nog wat foto's!
Dus ik twijfel nog of ik tegen de Herfstvakantie er nieuwe wielen onderzet of pas in de Winter.. Verder moet hij ook even een schoonmaakbeurt krijgen Hoe lang doe je er zelf over? Om echt alles schoon te maken? Ik denk dat ik er toch wel een paar uurtjes mee bezig ben?
Hierbij nog wat foto's!
Ik was de fiets met een emmertje warm water met een autoshampoo. Daarna afspoelen met de tuinslang. Afschudden en de fiets gaat mee naar binnen. Uurtje uit laten lekken, en daarna nog even een doekje over de ketting, en daarna wat wet-lube. En klaar ben ik. Is 20 minuten werk alles bij ekaar.
Eens in de zoveel tijd (hangt af van het weer uiteraard) even wat groter onderhoud. Casette demonteren en reinigen etc. 2 x per jaar alles demonteren en opnieuw schoonmaken en in het vet daar waar nodig. Zo tij ik met huidige fiets al 6 jaar in weer en wind en hij ziet er nog uit als nieuw!
Eens in de zoveel tijd (hangt af van het weer uiteraard) even wat groter onderhoud. Casette demonteren en reinigen etc. 2 x per jaar alles demonteren en opnieuw schoonmaken en in het vet daar waar nodig. Zo tij ik met huidige fiets al 6 jaar in weer en wind en hij ziet er nog uit als nieuw!