Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Blessure heup

Alan Smeets
Forum-lid
Contact

Alan Smeets 09 sep 2014 10:09

Ik heb in London gestudeerd en daar gaat het dan toch heel anders met fysiotherapeuten. Ook met de fysiotherapeuten in België waarmee ik samenwerk Lieven Maesschalck (Belgisch Nationale elftal) en Sam Verslegers (Kim Clijsters tennis), daar kun je voor iedere blessure en sport terecht.

Bij Maesschalck was ik in de praktijk met een wielrenner, terwijl er ook voetballers, een hockyster, een marathon loper en een roeister met revalidatie oefeningen bezig waren. Maar goed, laten we ophouden over fysiotherapeuten, daar ben ik al geen fan van.

Uiteindelijk lukt het een zwemmer, die nog nooit een wedstrijd kilometer op de fiets heeft gereden, die @GeraintThomas nog nooit heeft gezien, toch om een aanknopingspunt te geven over het ontstaan van de blessure. Hopelijk kan hij nu met zijn fysiotherapeut hieraan werken om van zijn blessure af te komen.

Geraint Thomas
Forum-lid

Gebruikersavatar Geraint Thomas 09 sep 2014 11:58

Contact gehad met mijn fysio (geef hem nog eenkans;)). Er bestaat een mogelijkheid dat het inderdaad te maken heeft met een nieuwe houding op de fiets. Heb de laatste paar wedstrijden mijn linker knie naar buiten gebogen om wat spieren te ontlasten, daardoor misschien juist de boel flink verneukt..

Heb naast het fietsen ook gewoon last overigens van normaal zitten. Heb ook het gevoel dat er iets kapot is gemaakt in mijn heup want je voelt in de totale rekking gewoon verschillen links en recht.

Blijf dus zoeken naar oplossing want ik moet zo gauw mogelijk de winterperiode normaal in gaan (ongeduld, klopt).

Bedankt voor ieders bijdrage iig!

djgodlike
Forum-lid

djgodlike 17 jul 2017 09:11

Hoe is het nu met je klachten? Hopelijk ben je weer hersteld en kan je mij helpen want ik herken me precies in jouw klachten. Sterkte!

Plaats reactie