Cyclocross Disc wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- arnoudrace
- Forum-lid
Ik heb besloten om te gaan rijden met een licht setje ryde trace xc velgen en novatec naven op mijn cyclocrosser disc. Ca 1,4 kilo. Mooi NL product, asymmetrische velg. Binnenbreedte is 21mm. Verwacht daar ook prima met 28mm wegbanden op te kunnen rijden.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
Tommeke weet je al wat de breedte is ben ook erg benieuwd 135mm of 130mm
-
- Forum-lid
Ik heb nu een specialized crux met TRP hydro remmen is dat ook inbouw 135 mm. Wil een setje wielen erbij aanschaffen. Maar voor ik de fout inga.
-
- Forum-lid
Ik heb de TRP van mechanisch naar hydro remt gewoon prima. Ik zal eens meten . Dank je voor de info.
-
- Forum-lid
Grappig stokkie ik heb dezelfde bevalt me heel goed.
-
- Forum-lid
Veel crossframes hebben 135 mm inbouwbreedte achter vooral de frames met schijfrem montage. Hier kun je dus je 29-er wielen steken.
Hope met de Rude Trace XC rijd perfect met bijvoorbeeld 34 mm banden en latex.
Wil je toch eventueel met tubes rijden kan ik jullie de velgen van Velocity type Major Tom aanbevelen. Deze zijn wat hoger en hebben een soort Aero vorm, maar bovenal bouwen deze velgen zeer stijf. niet te vergelijken met de Mavic en Ambrosio tubevelgen. Bovendien kun je de Major Tom in 2 uitvoeringen krijgen MSW en non MSW wat inhoud een geheel zwarte velg (staat mooi bij schijfremmen) en eentje met gefreesde remvlakken.
Ben je niet te zwaar kun je prima met een 28-gaats velg uit de voeten.
De velg is trouwens ook 23 mm breed wat meer en meer de nieuwe standaard gaat worden voor het kitten met crosstubes.
Tubes blijft toch altijd weer een ervaring om mee te rijden hoor
Hope met de Rude Trace XC rijd perfect met bijvoorbeeld 34 mm banden en latex.
Wil je toch eventueel met tubes rijden kan ik jullie de velgen van Velocity type Major Tom aanbevelen. Deze zijn wat hoger en hebben een soort Aero vorm, maar bovenal bouwen deze velgen zeer stijf. niet te vergelijken met de Mavic en Ambrosio tubevelgen. Bovendien kun je de Major Tom in 2 uitvoeringen krijgen MSW en non MSW wat inhoud een geheel zwarte velg (staat mooi bij schijfremmen) en eentje met gefreesde remvlakken.
Ben je niet te zwaar kun je prima met een 28-gaats velg uit de voeten.
De velg is trouwens ook 23 mm breed wat meer en meer de nieuwe standaard gaat worden voor het kitten met crosstubes.
Tubes blijft toch altijd weer een ervaring om mee te rijden hoor