wielen 7 spd in 6 spd frame?
Dat hangt af van de afstand tussen de padden van je fiets en de afstand waarvoor het wiel is gemaakt. Er zijn drie mogelijkheden:
1. Wiel heeft dezelfde breedte als de fiets. Dit is het meest waarschijnlijk.
2. Wiel is ietsje breder dan de fiets. Dit maakt het inzetten ietsje lastiger, omdat je dan je achtervork zelf uit elkaar moet houden bij het inzetten van het wiel. Er is een kleine kans dat dit het geval is.
3. Het wiel is veel breder dan de fiets. De achtervorken moeten dan permanent verder uit elkaar gezet worden met wat grof geweld. Dit kun je zelf hobbyen. Dit is heel erg onwaarschijnlijk bij een 7 spd wiel in een 6 spd fiets.
Kortom, gewoon doen. In het allerergste geval kun je het alsnog oplossen.
1. Wiel heeft dezelfde breedte als de fiets. Dit is het meest waarschijnlijk.
2. Wiel is ietsje breder dan de fiets. Dit maakt het inzetten ietsje lastiger, omdat je dan je achtervork zelf uit elkaar moet houden bij het inzetten van het wiel. Er is een kleine kans dat dit het geval is.
3. Het wiel is veel breder dan de fiets. De achtervorken moeten dan permanent verder uit elkaar gezet worden met wat grof geweld. Dit kun je zelf hobbyen. Dit is heel erg onwaarschijnlijk bij een 7 spd wiel in een 6 spd fiets.
Kortom, gewoon doen. In het allerergste geval kun je het alsnog oplossen.
thnx voor de feedback nog er zit nu een 7 speed wiel in, werkt prima, hoefde niet eens me derry af te stellen, tandwielen staan gewoon een fractie dichter op elkaar en aangezien ik geen index schakelsysteem heb is het prima, gister gelijk maar ff 75 kilometertjes gefietst om de boel te proberen maar ik heb nu het idee dat ik de ouder/kinderziektes wel uit de fiets heb
classic!