Het grote taaltopic
- Wolfhound32
- Forum-lid
Maar....
Laten we wel wezen. Dit is en blijft een FIETS-forum. Ik zie regelmatig fouten voorbij komen, maar haal dan toch echt mijn schouders op. Het is hier immers geen Nederlandse taal forum. Soms kom ik alleen wel berichten tegen, waar ik geen touw aan kan vastknopen. Geen punten, geen hoofdletters, van de hak op de tak, enz. Daar erger ik me dan weer wél aan.
Als ik iemand over ze fiets zie schrijven, krijg ik kippenvel, maar ik zal er niet op reageren, omdat dit niet het forum is, waar dit soort fouten afgestraft moeten worden.
Maar..... ik kan het mis hebben.
Laten we wel wezen. Dit is en blijft een FIETS-forum. Ik zie regelmatig fouten voorbij komen, maar haal dan toch echt mijn schouders op. Het is hier immers geen Nederlandse taal forum. Soms kom ik alleen wel berichten tegen, waar ik geen touw aan kan vastknopen. Geen punten, geen hoofdletters, van de hak op de tak, enz. Daar erger ik me dan weer wél aan.
Als ik iemand over ze fiets zie schrijven, krijg ik kippenvel, maar ik zal er niet op reageren, omdat dit niet het forum is, waar dit soort fouten afgestraft moeten worden.
Maar..... ik kan het mis hebben.
Wat ik ook veel tegen kom in het dagelijks leven zijn mensen die in één zin een dubbel werkwoord gebruiken. Dit meestal in de vorm van "doen" gevolgd door het eigenlijke werkwoord. Je krijgt dan zinnen als: "Ja, ik doe dat zo even inpakken"...ik ben er nog niet achter of dit terug te leiden is naar een bepaalde provincie . Iemand een idee?
Cervélo & Cannondale
Elders op dit forum:
"De oudere mensen doen ook dingen wat onbegrijpelijk is."
Want het is in het geheel niet de bedoeling dat oudere mensen ook dingen doen?
"De oudere mensen doen ook dingen wat onbegrijpelijk is."
Want het is in het geheel niet de bedoeling dat oudere mensen ook dingen doen?
De weg is bestendig daadloos. Nochtans is er niets dat ongedaan blijft.
-
- Forum-lid
Ik doe deze reactie vanuit Limburg schrijven. Volgens mij typisch iets voor het zuiden, die rare combi van doen en een tweede werkwoord. Geen idee waarom mensen dat gebruiken.
Nog een ergernis dan, als we toch bezig zijn: een meisje die is weggelopen.... Die meisje ja, klinkt wel heel raar, maar is inmiddels gemeengoed geworden.
Nog een ergernis dan, als we toch bezig zijn: een meisje die is weggelopen.... Die meisje ja, klinkt wel heel raar, maar is inmiddels gemeengoed geworden.
Michiel
-
- Forum-lid
Vandaag heb ik een mail ontvangen die begon met "Beste LS"
H.T.F.U.
Hier nog een leuke van de Telegraaf:
NIJMEGEN -
De al-Moslimin Moskee in Nijmegen heeft afstand gedaan van terreurorganisatie ISIS. Het islamitische godshuis schrijft in de verklaring dat 'de gewelddadige jihadistische ideologie' van ISIS niet overeenkomt met de regels uit de Koran.
Campagnolo Ultra Dork
Dus nu op MP?
Tja, 'heeft zich gedistantieerd van' is voor zowel de gemiddelde Televaag lezer als voor de Televaag zelf te hoog gegrepen.
Gaat menigeen meteen naar Google Maps om eens te kijken hoe ver dat dan wel niet is.
p.s. Mijn eigen post hier als ik zeg: 'dat dan wel niet is' Wel of niet?
Tja, 'heeft zich gedistantieerd van' is voor zowel de gemiddelde Televaag lezer als voor de Televaag zelf te hoog gegrepen.
Gaat menigeen meteen naar Google Maps om eens te kijken hoe ver dat dan wel niet is.
p.s. Mijn eigen post hier als ik zeg: 'dat dan wel niet is' Wel of niet?
Laatst gewijzigd door Zorro op 01 okt 2014 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Paul-Chris
- Forum-lid
Of bedoel je gedistantieerd?Zorro schreef:
Tja, 'heeft zich gedistancieerd van' is voor zowel de gemiddelde Televaag lezer als voor de Televaag zelf te hoog gegrepen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Of bedoel je "afstand genomen van"?
schitterend!Marniparni schreef:Vandaag heb ik een mail ontvangen die begon met "Beste LS"
Zelf heb ik me afgelopen zondag weer hartsgrondig kunnen ergeren aan het gewauwel van De Cauwer, zoals wanneer die het had over "de sponsoring (van Shimano) naar de pro-tourploegen toe": aaaarrgh!!!
Deed me denken aan een oud stukje uit het VRT-sketchprogramma "Alles kan beter":
http://www.youtube.com/watch?v=waIHWGUXd3s
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)