Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 13 sep 2014 12:51

vincent75 schreef:Ik krijg een beetje het gevoel dat Canyon en groot en exclusief wil zijn. Dit is vlgns mij een slechte combinatie. Of hoort dit bij hun marketing strategie om meer fietsen te verkopen?
de strategie is uiteraard om zoveel mogelijk fietsen te verkopen ... .

Ieder jaar brengen ze meer keuze op de markt, lijkt me eveneens logisch om meer fietsen te verkopen en hedendaags is het makkelijker (goedkoper) om verschillende modellen op de markt te brengen.

hun topmodellen zijn niet echt supergoedkoop meer te noemen dat is een feit, maar ik wil nog wel een een specialized of trek of whatever zien uitgerust met obermayers, superrecord etc... voor een 8000 piek ... en het cf ultimate slx frame kan moeiteloos concurreren qua kwaliteit en eigenschappen met alle andere topframes op de markt.

middenklasse bij canyon is nog steeds scherp geprijsd zowiezo.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 13 sep 2014 13:46

De CF SLX kan niet alleen concurreren....het is ook als beste frame ooit getest door tour magazin én heeft vele prestigieuze designprijzen gewonnen! In dát opzicht is de prijs natuurlijk zeer scherp te noemen :-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13511
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 sep 2014 16:40

Canyon prijzen zijn scherp, maar idd de SLX is niet goedkoop dat doe je met vrijwel elk ander merk ook na als je los opbouwd blijft de slx nog steeds overeind als prima frame, maar de andere topframes ontlopen elkaar nauwelijks. Bij het beste ooit gestest worden ook zaken als garantie meegenomen, zaken die niets met rijervaring te maken hebben. Als je die wegstreept staan er zomaar zes zeven frames gelijk.

De SL is feitelijk de betere aanbieding, zeker met een ultegra groep meer heb je feitelijk niet nodig.

Maarja velen willen gevoelsmatig toch de beste de vraag is of je het merkt behalve op de weegschaal en in je portemonee.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 14 sep 2014 10:55

Vrijwel niemand heeft meer nodig en het is ook maar de vraag wat het uiteindelijk voor verschil maakt. Op papier is het verschil zeker niet alleen garantie e.d.! Het frame is domweg het beste ooit getest op "harde"/meetbare eindpunten; gewicht, stijfheid, comfort etc. De verschillen met andere frames zijn dan best groot.....
Aeroad
Grail
Ultimate

Jaqman
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2012 17:52

Jaqman 14 sep 2014 12:52

Mooi, die 5,6 kilo. Maar daar komt nog het gewicht van de pedalen bij?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 14 sep 2014 13:40

Zo mooi is dat niet, de 9.0sl met dezelfde wielset komt al in de buurt. Hij had in elk geval nog een stuk lichter gekund. Ik zie deze fiets meer als een bij elkaar geraapt zooitje (exclusieve) onderdelen die ze nog hadden liggen of waarmee ze een mooi dealtje konden maken. De fiets staat niet voor niets onder de 2014 modellen...

Gewichten worden in de branche altijd zonder pedalen en evt. andere accesoires weergegeven.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 14 sep 2014 15:36

Het aantal speciale edities is dit jaar inderdaad opvallend (Mavic editie, nairo quintana editie, Captured editie,en deze Superlight)

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 15 sep 2014 19:46

Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van mijn 3e Canyon.Een Ultimate SLX DI2,
Foto's volgen nog, want de fiets moet nog behoorlijk verbouwd worden op mijn wensen.Wel een korte vraag; hoe onderhouden jullie het matzwarte frame? Het lijkt er op dat elke aanraking een vingerafdruk afgeeft.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 sep 2014 21:16

Ik heb hem in de auto wax gezet, iets van turtle. Blijft mooi en koekt weinig vuil aan vast.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 15 sep 2014 22:33

Het zal alleen niet meer zo mat zijn. Poetsmiddelen zijn vettig waardoor het gaat glanzen. Probeer een zachte katoenen doek met een lichte ontvetter. Daarna afnemen met een microvezeldoekje.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 16 sep 2014 00:13

rene-koga schreef:Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van mijn 3e Canyon.Een Ultimate SLX DI2,
Foto's volgen nog, want de fiets moet nog behoorlijk verbouwd worden op mijn wensen.Wel een korte vraag; hoe onderhouden jullie het matzwarte frame? Het lijkt er op dat elke aanraking een vingerafdruk afgeeft.
Kan je geen tips geven buiten dat ik het met warm tot heet water zou poetsen
Laat je wel weten hoe het met je matte frame afloopt ?
Ben benieuwd, heb immers ook een mat frame in bestelling
Sworks Venge

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 16 sep 2014 08:42

Voor matte lak zou je hier eens naar kunnen kijken: Nanolex

Plaats reactie