Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring Van Nicholas frames

markpeeters
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2007 17:54

markpeeters 06 mei 2014 14:27

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe fiets voor m'n echtgenote.
Na een alu Trek en nu Specialized Ruby dacht ik (zelf een fervent titanium rijder met 2x Serotta) aan een Van Nicholas Ventus frame.
Ik zou het frame zelf opbouwen met o.m. Ultegra 11 sp.
Wie heeft er ervaring met de Van Nicholas frames?
Alle positieve en negatieve ervaringen zijn welkom.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 mei 2014 15:02

Zoek functie van het forum al gebruikt?
What makes the boat go faster?

twekkel
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mei 2014 15:01

twekkel 16 mei 2014 17:56

Sinds vorig jaar rij ik op een Ventus SE, die met Apex afgemonteerd. Met het frame en groep ben ik tevreden (mooi, stijf), maar overige VNT en Easton onderdelen vind ik maar matig van kwaliteit. Verstandig om zelf op te bouwen!

Martinwi
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2014 21:10

Martinwi 17 mei 2014 14:41

Rijdt sinds vorig jaar op een VN Ventus, Ultegra/3T afgemonteerd.
Bevalt erg goed!

Gebruikersavatar
sabbe1975
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2013 17:02
Locatie: Oostende ( BE)

Gebruikersavatar sabbe1975 25 mei 2014 09:38

Rij al een half jaar op een Ventus SE. Bij mij stak er door een leveringsprobleem geen Easton vork in maar een VNT SLR vork in ( ik vind deze mooier dan de Easton).
De APEX groep moet ik vergelijken met Ultegra.
Ik vind wel dat deze zijn taak goed doet, wel wat stroever dan Ultegra maar doubletap is leuk om mee te rijden.
Het grote voordeel van staal en titanium qua comfort voel ik eerlijk gezegd niet in vergelijking met mijn vorige Alu fietsen, 25mm bandjes voel ik des te beter...
De wielset wordt binnenkort vervangen door een handgemaakte set H Plus Son Archetype.
De VNT onderdelen zijn basic mat zwart. Het stuur ligt goed in mijn hand en de stuurpen vind ik eerlijk gezegd mooi met het V logo vooraan. De verf op de zadelpen laat wel makkelijk los. Een lampje monteren levert al een schuurplek.

Kortom, een leuke titanium fiets voor de prijs die ik heb betaald, met een frame die ik in de toekomst wel zal opwaarderen met een andere groep.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sabbe1975 op 27 mei 2014 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gios Megalite - Van Nicholas Ventus - Kona Unit

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 25 mei 2014 10:20

Nou, hier een bezitter van een al iets oudere van nicholas chinook;
Hij bevalt me al jaren goed.

Maar na al die jaren zit de onderste balhoofdlagercup toch wel iets losser dan de bedoeling is.
Dit komt natuurlijk door "intensief" gebruik, maar wilde dit toch even delen.

Ook de gemonteerde ritchey zadelpen zou van mij wel iets vaster mogen zitten.

Allemaal niets ernstigs, maar ook weer niet onverwoestbaar zoals wel eens wordt beweerd.
.................

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 mei 2014 12:53

Sabbe, vergelijk je Apex groep maar met 105 ipv Ultegra, dan heb je een beter vergelijk.

Gebruikersavatar
sabbe1975
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2013 17:02
Locatie: Oostende ( BE)

Gebruikersavatar sabbe1975 25 mei 2014 18:42

Ik bedoelde dat ik alleen met Ultegra kan vergelijken, heb nooit iets anders gehad op een racefiets.
Gios Megalite - Van Nicholas Ventus - Kona Unit

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 26 mei 2014 07:53

Ik ben in het bezit van een VN Amazon Cross én een VN Astraus. Afgezien van wat leveringsproblemen met mijn Astraus en een issue met de interne kabeldoorvoer (inmiddels zeer goed opgelost) ben ik een meer dan tevreden gebruiker.

Voor mij zijn de looks tijdloos en daar waar ik normaal gesproken iedere 5 jaar een nieuwe fiets kocht heb ik daar nu totaal geen behoefte aan. Het blijft mooi. De rij eigenschappen zijn prima en comfort op het niveau wat ik er van verwacht.

Op de interne kabel doorvoer na heb ik nog geen enkel probleem gehad met beide fietsen. Een fietsmaatje die een Chinook rijdt heeft een tijd geleden een beroepe moeten doen op de levenslange garantie omdat zijn frame kapot was. Binnen een week had hij een nieuw frame binnen. De service staat dus ook op het juiste niveau.

Aangezien je al fervent tita rijder ken je de rij eigenschappen al.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mei 2014 08:02

Je vrouw zit ook te wachten op zo'n saai kleurloos frame?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

blackmax
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2007 02:19

blackmax 29 mei 2014 19:48

Ik fiets al 2 jaar op een VN chinook. Km stand 21000 km. Heeft alles overleefd zoals de Belgische kasseien en een frontale aanrijding met een auto.
Ben er nog steeds super tevreden over de kwaliteit, rijeigenschappen en de look.
..... nee, op de fiets.

slekke
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:10
Locatie: Duvelland

slekke 15 sep 2014 12:28

Misschien wat laat om te reageren maar toch > Hier een zeer tevreden Van Nicholas Zephyr bezitter, na 50.000 km nog steeds niet van plan om een ander ros aan te schaffen... het enige wat het begeven heeft is mijn titanium zadelpen, deze werd netjes vervangen en heeft me geen cent gekost...

Plaats reactie