Het dopingtopic 2.0
- thestudent
- Forum-lid HC
Uci heeft weer eens niet adequaat gereageerd. Hij is niet officieel geschorst, zal nu alsnog snel geschorst worden. hij is nog groot kanshebber voor t wk ook. Zou een blamage zijn om een vers wereldkampioen te moeten schorsen, dus dat risico willen ze niet nemen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De anti-doping commissie van de Kazachstaanse wielerbond heeft Valentin Iglinskiy voor vier jaar geschorst. De tweevoudige winnaar van de Tour of Hainan mag niet aan wedstrijden deelnemen tot 11 augustus 2018.
De jongere broer van de bekendere Maxim Iglinsky werd tijdens de Eneco Tour betrapt op het gebruik van EPO. Hij bekende het vergrijp inmiddels ook al. Zijn werkgever, het Astana Pro Team, had hem al op staande voet ontslagen.
De 30-jarige Kazachstaan zou het middel op eigen houtje hebben gebruikt.
De jongere broer van de bekendere Maxim Iglinsky werd tijdens de Eneco Tour betrapt op het gebruik van EPO. Hij bekende het vergrijp inmiddels ook al. Zijn werkgever, het Astana Pro Team, had hem al op staande voet ontslagen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Lijkt mij logisch. Ik kan moeilijk geloven dat een medisch team van een ploeg zoals astana nu nog renners gaat EPO toedienen. Indien ze renners prepareren zal dit wel minder opspoorbaar spul zijn.JPAR schreef:De anti-doping commissie van de Kazachstaanse wielerbond heeft Valentin Iglinskiy voor vier jaar geschorst. De tweevoudige winnaar van de Tour of Hainan mag niet aan wedstrijden deelnemen tot 11 augustus 2018.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Een belgische topkok werd tijdens een (zijn eigen!) wielertoeristenkoers betrapt op het gebruik van testosteron. Volgens hem was dit het gevolg van gebruik van een testosterongel tegen veroudering. Tot daar.
Maar wat als een topsporter daar gaat eten, zijn eten via de "topkok" bezoedeld raakt en hij hierdoor ( na controle 0,0000000005 gr testosteron in zijn bloed heeft bvb) positief test?
Maar wat als een topsporter daar gaat eten, zijn eten via de "topkok" bezoedeld raakt en hij hierdoor ( na controle 0,0000000005 gr testosteron in zijn bloed heeft bvb) positief test?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Microdoseringen?fiedoo schreef: Lijkt mij logisch. Ik kan moeilijk geloven dat een medisch team van een ploeg zoals astana nu nog renners gaat EPO toedienen. Indien ze renners prepareren zal dit wel minder opspoorbaar spul zijn.
Misgeprikt en daardoor te lang opspoorbaar?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nee, dat gaat niet. Betrapt worden op testosteron is eigenlijk betrapt worden op een onnatuurlijke verhuiding testosteron : epitestosteron. In een normaal mens is die verhouding ergens tussen de 1:1 en 2:1 (vaker dicht bij de 1 dan de 2. Het gemiddelde schijnt ongeveer 1.15 : 1 te zijn). In uitzonderlijke gevallen zijn er gevallen bekend van natuurlijk 2:1 of heeel heeel uitonderlijk 3:1. En je wordt pas geschorst bij meer dan 4:1....fiedoo schreef:Een belgische topkok werd tijdens een (zijn eigen!) wielertoeristenkoers betrapt op het gebruik van testosteron. Volgens hem was dit het gevolg van gebruik van een testosterongel tegen veroudering. Tot daar.
Dus nee. Van een beetje testosteron op zijn handen bij het koken springt niemand van 1.15:1 helemaal naar 4:1. Of zoals Floyd Landis naar 11(!) : 1
-
- Forum-lid
En Ullissi weer uit koers... Wat een slechte soap.
CyclistForum Luxembourg
- daniel1975
- Forum-lid HC
Uci maakt zich weer behoorlijk belachelijk. Eigenlijk het gehele wielrennen als je de mist rond Astana ook bekijkt.
Less is bore
zomaar een gedachte: kunnen ploegartsen geen rol in dopingopsporing? (In het verleden is gebleken dat ze nauwkeurig bloedwaarden vast kunnen stellen...ivm preparatie) Om vervolgens te stellen: een renner de door zijn ploeg betrapt is wordt ontslagen/geschorst en gemeld bij uci/WADA... En als dit niet door de arts gesignaleerd is bij een betrapte renner de arts/ploegleiding ook verantwoordelijk stellen voor het gebruik en dus schorsen?
Nee. Maar zo maak je ze wellicht belangrijker in het doping-verhaal. De positieve kant op en de negatieve. Ik zeg niet dat alleen zij dopingcontroles moeten doen, ik vind dat ze mede-verantwoordelijk moeten zijn bij gebruik. Je kan als ploeg niet zomaar roepen dat je van niets weet als je wel alles waarden weet van je renners
Roman Kreuzinmger vrijgesproken door het Tsjechisch Olympisch Comité. van verdachte waarden in zijn bloedpaspoort.
Niks aan het handje daar!
http://www.nu.nl/sport/3884528/tsjechis ... bruik.html
Niks aan het handje daar!
http://www.nu.nl/sport/3884528/tsjechis ... bruik.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O