Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

breedte zadels selle italia

rikkieking
Forum-lid

rikkieking 19 sep 2014 10:35

Mijn vorige fiets (Bulls Harrier 1 2014) was afgemonteerd met een selle italia X0 Flow zadel, geen high-end spul maar ik kon er perfect op zitten ook de lange rondjes.
Mijn nieuwe fiets is (Radon Spire 5.0) is afgemonteerd met een eigen-merk zadel waar ik na 1500km nog steeds niet op kan zitten, ik blijf het gevoel houden dat ik er overheen zak dus waarschijnlijk te smal.
Nu wil ik dit zadel vervangen door een Selle Italia (door goede ervaringen), maar dan meer een uit het middensegment. Nu is het probleem dat deze zadels zijn voorzien van een 'idmatch', de X0 flow heeft dit niet. Welk zadel is volgens jullie vergelijkbaar qua breedte/comfort met de X0 flow? Ik zit zelf te denken aan een Flite Flow of een MAN Gel Flow.

neilr4
Forum-lid

neilr4 19 sep 2014 15:34

Ik heb een flite flow zadel, past precies bij mij. Hiervoor had ik een Fizik alliante maar kon niet op zitten vervolgens overgestapt op een selle italia SLR maar die was het ook niet.

Toen heb ik gezocht op internet en bij Math Salden in Limbricht dat ze op kan meten voor selle italia dus dat heb ik gedaan en wat er aangeraden werd klopte precies, beste wat ik ooit heb gedaan!!!

V-licious
Forum-lid

V-licious 21 sep 2014 11:29

Ik heb ook een bulls harrier gehad met hetzelfde selle italia xo flow zadel.
En ik had ook een probleem met het zadel op mijn nieuwe Giant fiets.

Ik heb zelf nu een Selle Italia SLR Flow gekocht en die zit voor mij perfect.

Wat betreft de maat van de selle italia zadels kan ik je het volgende aanraden:
Pak een stuk karton en ga hier op zitten. Wel in enigszins gebogen houding, alsof je op fiets zit.
Blijf ongeveer 2 minuutjes zitten.
In het karton moeten twee putjes zijn ontstaan. Dit zijn de afdrukken van je zitbotjes.
Meet de afstand tussen het midden van de twee putjes.
Tel hier 20 tot 25 mm bij op. Dit is de indicatie voor de zadelbreedte.

Bij mij was de afstand 110 mm. Dit levert een zadelbreedte op van ongeveer 130 mm.
Mijn nieuw zadel is 131 mm en zit dus perfect.

Plaats reactie