Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Misschien je vraag in het juiste topic postenm0217585 schreef:Hey,
Misschien kan iemand van jullie me helpen. Het gaat over het afstellen van de voor- en achterderailleur. (Ander topic?) Ik stuit op 2 problemen:
- voorderailleur: ik slaag er maar in om op te schakelen door de hendel helemaal naar binnen te duwen tot je een klik hoort, maar de hendel blijft dan vaststaan en blokkeert. Met een harde duw springt hij terug. De ketting blijft wel op het grote kettingblad liggen.
- achterderailleur: bij het afschakelen springt de ketting steeds terug. De ketting blijft steeds op het kleinste kransje liggen.
Iemand tips? Dank.
=> Techniek
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het probleem met de achterderailleur is opgelost. Het probleem met de schakelhendel krijg ik niet in orde. Dit weekend een kleine test gedaan. De fiets valt niet uit elkaar [SMILING FACE WITH SMILING EYES], wat al een overwinning is.
Ik heb nu nog een technische vraag. Ik wil nu de voorvork afzagen. Al heel veel info gevonden hoe dat moet. Dit zal me wel lukken. Daarna moet ik nog m'n balhoofd vastzetten. Hier heb ik nog wat vraagtekens. Ik heb nog een expander, meegeleverd met het frame.
Uit allerlei handleidingen in filmpjes leer ik dat de expander de vork en de stuurpen vastzet. Ik kan haast niet geloven dat dat kleine ding door uit te zetten beide delen vastzet. Soms lees ik ook dat je de vork 3 mm korter moet maken en een spacer van ongeveer 5 mm bovenop moet plaatsen.
Diegenen die dit frame, R-002, opgebouwd hebben: hoe hebben jullie dit aangepakt?
Bedankt.
Ik heb nu nog een technische vraag. Ik wil nu de voorvork afzagen. Al heel veel info gevonden hoe dat moet. Dit zal me wel lukken. Daarna moet ik nog m'n balhoofd vastzetten. Hier heb ik nog wat vraagtekens. Ik heb nog een expander, meegeleverd met het frame.
Uit allerlei handleidingen in filmpjes leer ik dat de expander de vork en de stuurpen vastzet. Ik kan haast niet geloven dat dat kleine ding door uit te zetten beide delen vastzet. Soms lees ik ook dat je de vork 3 mm korter moet maken en een spacer van ongeveer 5 mm bovenop moet plaatsen.
Diegenen die dit frame, R-002, opgebouwd hebben: hoe hebben jullie dit aangepakt?
Bedankt.
Een carbon vorkbuis kun je het beste iets door de stuurpen heen laten steken en dan een 5 mm spacer er op voor een juiste afstelling. En na afstellen met de expander uiteraard de stuurpen vast draaien. Maar dat is allemaal niet specifiek voor China carbon. Meer iets voor het techniek deel van dit forum.
Ik heb vond het gedeelte van de expander van Zhongwei/Velobuild dat klemt aan de kleine kant. Ik heb dan ook een grotere gebruikt. Verder zorg je ervoor dat er zo'n 3mm verschil zit tussen de voorvorkbuis en de spacer of stuurpen waar de topcap op wordt vastgezet. Zo heb je voldoende ruimte om de boel vast te zetten.
Hoe heb je rondgereden zonder het vastzetten van een topcap?
Hoe heb je rondgereden zonder het vastzetten van een topcap?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Een topcap dient voornamelijk als fijnafstelling van het balhoofdlager. Er rijden mensen rond die na het afstellen ervan de stuurpen hebben aangedraaid om vervolgens de topcap te verwijderen.De stuurpen klemt uit zichzelf goed rond de vorkbuis. Dat was voldoende om eens de straat op en af te gaan
Die 3 mm korter is nodig omdat anders de topcap geen werking heeft. Deze dient de stuurpen naar beneden te drukken.
Previous name Jansen01
Ik heb een expander en topcap van Far and Near, klikkerdeklik:m0217585 schreef:Bedankt voor de bijdrages.
Joost,
Kan je een voorbeeldje geven van welke expander je gebruikt hebt?
De stuurpen klemt uit zichzelf goed rond de vorkbuis. Dat was voldoende om eens de straat op en af te gaan.
http://www.probikeshop.nl/Webshop/0/pro ... ug&id=1609
insta #gravelgremmen
- oldandslow
- Forum-lid
even muggenziftenjansen2.0 schreef:Die 3 mm korter is nodig omdat anders de topcap geen werking heeft. Deze dient de stuurpen naar boven te trekken.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works