Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Hele Dikke fiets Jochem!
Zelf gespoten of laten doen?
Zelf gespoten of laten doen?
Ik sta op het punt mij V-BR-022 te bestellen. Chris reageert snel op emails maar ik vraag me af of hij alles wel leest. Ik ga dus nu de order invoeren en dan per mail alles over kleur etc nog maar eens bevestigen.
Iemand advies over hoe je kans op miscommunicatie kunt verkleinen..?
VErder de bidonhouders van velobuild (BR006): zijn die idd te klein voor normale bidons (staat op de enige review)
Tenslotte: Monteren van headset en Vork is ook hetgeen ik hetmeest tegen opzie. Ik lees 'No spacers may be used above the stem'; Op mijn huidige Pinarello heb ik dat wel. Juist om wat 'reserve' te houden voorals het stuur toch omhoog moet. zou ik nu ook doen... iemand adviezen?
Begrijp ik dat de topcap (net als de zadelpenbout) een beetje crappy is en je dus beter hier iets kunt bestellen?
Iemand advies over hoe je kans op miscommunicatie kunt verkleinen..?
VErder de bidonhouders van velobuild (BR006): zijn die idd te klein voor normale bidons (staat op de enige review)
Tenslotte: Monteren van headset en Vork is ook hetgeen ik hetmeest tegen opzie. Ik lees 'No spacers may be used above the stem'; Op mijn huidige Pinarello heb ik dat wel. Juist om wat 'reserve' te houden voorals het stuur toch omhoog moet. zou ik nu ook doen... iemand adviezen?
Begrijp ik dat de topcap (net als de zadelpenbout) een beetje crappy is en je dus beter hier iets kunt bestellen?
Gewoon in paint een kleine mock-up van je kleurenschema maken, zeker vragen naar clearcoat om de lak te beschermen. Zo heb ik het voor de mijne gedaan die normaal deze week klaar voor verzending moet zijn.
Een spacer boven de topcap zou geen probleem mogen zijn. Anders kan je eventueel een andere topcap halen zoals deze:
http://www.probikeshop.nl/Webshop/0/pro ... ug&id=1609
Heeft iemand hier al eens gebruikt, denk ik. Ik ga kijken wat de Velobuild versie doet, indien die niet goed is, ga ik deze ook bestellen.
Een spacer boven de topcap zou geen probleem mogen zijn. Anders kan je eventueel een andere topcap halen zoals deze:
http://www.probikeshop.nl/Webshop/0/pro ... ug&id=1609
Heeft iemand hier al eens gebruikt, denk ik. Ik ga kijken wat de Velobuild versie doet, indien die niet goed is, ga ik deze ook bestellen.
Erg mooie fiets!jochem132 schreef:Zojuist mijn Dengfu crosser helemaal afgemaakt met een nieuw setje Tube wielen.
Nu maar eens kijken of hij het deze winter houd!
Ik rijd veel met mijn Cube MTB, maar heb een oude fiets voor dagelijks vervoer, dit moet veranderen!
Ik ben aan het oriënteren om een frame te halen in China en ben dit topic dus aandachtig aan het lezen. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets afwijkends. Ik wil graag een fiets die ik dagelijks kan gebruiken om naar de stad/werk te fietsen, maar dan wel iets bijzonders.
Zoiets, maar dan met naaf versnelling: http://www.cube.eu/nl/bikes/tour/sl-road/
Wensen:
Budget is <1000 euro.
Carbon Frame
Single speed look met Naaf versnelling (8-11 versnl.)
Recht stuur
Wielen die tegen een stootje kunnen
Velgremmen
Totaal gewicht <9 kilo.
Heeft iemand van jullie tips welke frames geschikt zouden zijn en wellicht voorbeelden van iemand die zoiets gebouwd heeft?
- StevieSeagal
- Forum-lid
Erg strak Jochem, die wielen ook uit China over laten komen?jochem132 schreef:Zojuist mijn Dengfu crosser helemaal afgemaakt met een nieuw setje Tube wielen.
Nu maar eens kijken of hij het deze winter houd!
- arnoudrace
- Forum-lid
Gaaf!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- amclassic-fan
- Forum-lid HC