Aandachtspunten aanschaf wielset.
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Ik heb de quattro's nu ruim een half jaar en die bevallen uitstekend. Stevig bij het aanzetten (geen zijdelingse speling merkbaar) en idd bombproof. De looks zijn geweldig en ook het geluid bij hogere snelheden
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe set en ik twijfel nog tussen de Quattro's en de 3T Accelero 40. Helaas zijn er van deze laatste set nog weinig ervaringen te vinden.
Nu rijd ik zelf op de FR 7 CX en ben een zware rijder (95kg). Een paar spaakproblemen gehad en bij flink aanzetten (met mijn gewicht en vermogen) merk je wat speling maar verder tevreden over de wielen als instapmodel.
Nu vraag ik me toch af of het beter is om over te stappen op 3T ivm 23mm breedte en 24 spaken. In tegenstelling tot de Quattro's met 21 spaken. Alhoewel ik verwacht dat de upgrade van FR 7 naar 4 wel een algehele verbetering moet zijn in stijfheid en sterkte ondanks het aantal spaken.
Nu rijd ik zelf op de FR 7 CX en ben een zware rijder (95kg). Een paar spaakproblemen gehad en bij flink aanzetten (met mijn gewicht en vermogen) merk je wat speling maar verder tevreden over de wielen als instapmodel.
Nu vraag ik me toch af of het beter is om over te stappen op 3T ivm 23mm breedte en 24 spaken. In tegenstelling tot de Quattro's met 21 spaken. Alhoewel ik verwacht dat de upgrade van FR 7 naar 4 wel een algehele verbetering moet zijn in stijfheid en sterkte ondanks het aantal spaken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb beide wielsets gehad.k0nijn schreef:Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe set en ik twijfel nog tussen de Quattro's en de 3T Accelero 40. Helaas zijn er van deze laatste set nog weinig ervaringen te vinden.
Nu rijd ik zelf op de FR 7 CX en ben een zware rijder (95kg). Een paar spaakproblemen gehad en bij flink aanzetten (met mijn gewicht en vermogen) merk je wat speling maar verder tevreden over de wielen als instapmodel.
Nu vraag ik me toch af of het beter is om over te stappen op 3T ivm 23mm breedte en 24 spaken. In tegenstelling tot de Quattro's met 21 spaken. Alhoewel ik verwacht dat de upgrade van FR 7 naar 4 wel een algehele verbetering moet zijn in stijfheid en sterkte ondanks het aantal spaken.
Weeg + 80 kg
De 3T accelero pro wielset, als je deze voor een prijsje kan kopen, is beter.
De wielen lopen gewoon soepeler.
En ze zijn ook nog eens mooier, al is dat dan weer subjectief.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
precies vrij eenvoudig dus. partnummer opzoeken eruit tikken erin en klaar,de zwarten schreef:Gesealde lagers zijn niet eenvoudig te onderhouden
Ze zijn namelijk niet te onderhouden, want ze zijn geseald voor iets (om er met je handen af te blijven). Ze moeten vervangen worden als ze gaar zijn.
bij mn hope naven SS gaat het vrij makkelijk. maar die maken het "engels" makkelijk.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Help mij nou eens even. Ik lees hier dat het eigenlijk niet zo heel moeilijk is om een wiel te bouwen. Kwestie van wat tijd voor uittrekken. Hebben we het dan alleen over spaken, of ook op de juiste manier op spanning brengen?
In dat geval begrijp ik niet zo goed waarom er maar een handvol goede wielbouwers in NL zit (Zoran,Wheel-tec) die een goed wiel kunnen bouwen. Als een hobbyist als (met alle respect) jullie een goed wiel kunnen bouwen, dan kan toch elke FM dat ook? Zij zijn immers dagelijks met bouwen, repareren en onderhoud bezig. Hebben ook nog eens het juiste materiaal.
Of mis ik inderdaad iets?
In dat geval begrijp ik niet zo goed waarom er maar een handvol goede wielbouwers in NL zit (Zoran,Wheel-tec) die een goed wiel kunnen bouwen. Als een hobbyist als (met alle respect) jullie een goed wiel kunnen bouwen, dan kan toch elke FM dat ook? Zij zijn immers dagelijks met bouwen, repareren en onderhoud bezig. Hebben ook nog eens het juiste materiaal.
Of mis ik inderdaad iets?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een wiel bouwen is inderdaad niet zo heel moeilijk.Wolfhound32 schreef:.... Ik lees hier dat het eigenlijk niet zo heel moeilijk is om een wiel te bouwen. .....
Een goed wiel bouwen echter is iets totaal anders
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
+1! Je moet, zeker in het begin, behoorlijk wat geduld op kunnen brengen. En verder moet je kritisch zijn en secuur kunnen werken. Bovendien geldt voor hobbyisten niet 'tijd = geld', voor FM's wel. De echte specialisten hebben inmiddels zo veel ervaring en routine, dat ze èn snel kunnen werken èn (kennelijk voor een acceptabel bedrag) toch een uitstekend product kunnen leveren. En bedenk wel, dat sinds de komst van de 'fabriekswielen', steeds minder FM's dit 'kunstje' (het wielen bouwen) uit behoeven te voeren. Daarmee verdwijnt m.i. toch ook wel de vaardigheid.
60 x Ventoux
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik las namelijk ook op de site van Ernie Frieke dat ook de "fabriekswielen" uit Duitsland van slechte kwaliteit zijn en dat deze na 2 a 3 keer rijden al niet meer voldoen. Ik vind dat wel schokkend, als het waar is.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dat zou ik ook zeggen, als handgespaakt mijn broodwinning was!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
+1 wand álle fabriekswielen zijn kauutee!