Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- Wolfhound32
- Forum-lid
Bij het downloaden krijg ik dit te zien.
Om een lang verhaal kort te maken:
Frame is geleverd en de opbouw (met Shimano 105 5800 compact) liep voorspoedig tot aan het monteren/afstellen van de voorderailleur. Het blijkt dat de derailleur niet ver genoeg naar binnen kan. Op de plek waar de "aanlas" bevestiging van de derailleur is is het frame smaller. Onder deze plek (waar de onderzijde van de derailleur zit) is het frame weer dikker, waardoor de de derailleur tegen het frame komt.
Ik had dit al gemeld bij Hongfu. De aardige verkoopster reageert heel snel, maar heeft geen idee waar ze het over heeft. Ze heeft al zo'n "aanlasnokje" (zie eerste foto) opgestuurd met de opmerking "maybe it will work ), maar volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Dat schiet dus niet echt op.
Waarschijnlijk zou het opgelost zijn als ik 1mm meer ruimte had. Ik heb er al aan gedacht om ietsjes van de derailleur (zie laatste foto) of het frame af te dremelen, maar dat klinkt beide niet als een goed idee.
Iemand tips om dit probleem te verhelpen?
Alvast dank
Om een lang verhaal kort te maken:
Frame is geleverd en de opbouw (met Shimano 105 5800 compact) liep voorspoedig tot aan het monteren/afstellen van de voorderailleur. Het blijkt dat de derailleur niet ver genoeg naar binnen kan. Op de plek waar de "aanlas" bevestiging van de derailleur is is het frame smaller. Onder deze plek (waar de onderzijde van de derailleur zit) is het frame weer dikker, waardoor de de derailleur tegen het frame komt.
Ik had dit al gemeld bij Hongfu. De aardige verkoopster reageert heel snel, maar heeft geen idee waar ze het over heeft. Ze heeft al zo'n "aanlasnokje" (zie eerste foto) opgestuurd met de opmerking "maybe it will work ), maar volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Dat schiet dus niet echt op.
Waarschijnlijk zou het opgelost zijn als ik 1mm meer ruimte had. Ik heb er al aan gedacht om ietsjes van de derailleur (zie laatste foto) of het frame af te dremelen, maar dat klinkt beide niet als een goed idee.
Alvast dank
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 28 sep 2014 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien een andere derailleur? Ik heb hier een 6703 Ultegra (3x10) bij de hand en daar zit dat nokje aan de linkerzijde in plaats van de rechterzijde. Ben je wel weer zo'n 40 euro verder.
Tja, ik heb dan een 11sp derailleur nodig. De Ultegra 6800 en 105 5800 derailleurs zijn qua vorm en afmetingen exact hetzelfde.De Dura-ace 9000 volgens mij ook.
Ik zou niet weten welke derailleur ik anders zou kunnen gebruiken.
Voor jullie beeldvorming: Het functioneert wel. Alleen wanneer ik voor naar het binnenblad schakel, en achter op één van de 4 grootste kransjes raakt de ketting de derailleur.
Ik zou niet weten welke derailleur ik anders zou kunnen gebruiken.
Voor jullie beeldvorming: Het functioneert wel. Alleen wanneer ik voor naar het binnenblad schakel, en achter op één van de 4 grootste kransjes raakt de ketting de derailleur.
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 28 sep 2014 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Qua voorderailleur kan je met Sram en Shimano gerust mengen, of hij anders gevormd is zal je zelf eens moeten nakijken. Bij mijn Sram 10sp zou het wel lukken.FranX78 schreef:Is dat compatible? Wist ik niet.NoChain schreef: Een Sram?
Is dan een mogelijke oplossing. Thanks voor de tip.
Iemand nog ideeën waarbij ik mijn huidige onderdelen kan gebruiken??
Als je derailleur maar op 1 of 2 kransjes sleept kan je met een waterpomptang de binnenplaat wat naar binnenplooien. Maar als het sleept op half je cassette is enkel een andere derailleur steken een fatsoenlijke oplossing.
En de derailleur ietsje hoger installeren op de aanlasnok? Het gaat om 1 mm, tis het proberen waard? Of loop je dan alsnog tegen hetzelfde probleem?FranX78 schreef:...
Alvast dank
- Wolfhound32
- Forum-lid
is het mogelijk om de "aanlas" (met die klinknagels) los te maken en daar een plaatje op maat onder te zetten, waardoor de oorspronkelijke bevestiging verder van de buis afkomt. (Wel een klusje dat ik in elk geval zelf niet zou kunnen.)