Mijn complimenten Chrissiewizzie
Fijn om te zien dat staal toch een hoop liefhebbers heeft tov. dat plastic spul uit het verre oosten
Beide fietsen, zowel de Duell als Gazelle in volle glorie hersteld zodat ze d'r weer jaren tegenaan kunnen.
Zo ga ik verder met mijn Koga Columbus MAX (Campy) en mijn Look KG196 (ombouwen van Campa > Dura Ace 7400).
Project Duell Vienna Chorus '96 en Gazelle AA Dura-Ace 7400
-
- Forum-lid
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
Ehhh, erg mooi fietsie maar a.u.b. voortaan de ketting voor op 't grote blad en achter op kleine. Da's 't meest sexy:chrissiewizzie schreef:
-
- Forum-lid
- Contact
Met bidon en enorme fietsbel wel ?
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
- Forum-lid
Die bel is historisch verantwoord. Ik gebruik die fiets op de openbare weg dus zal ik me aan de regels moeten houden (maar dan wel graag in stijl). De bidon is de minst lelijke die ik kon vinden + de kleuren kloppen. Da's al heel wat toch?zomerfietser schreef:Met bidon en enorme fietsbel wel ?
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen want ik ben nieuw op het forum en kom hier terecht omdat ik op zoek ben naar informatie over de Dura Ace 7400 groep: Ik ben in het bezit van een Panasonic PR-6000 uit ca 1990 en een volledige groep Dura Ace 7400 en wil mijn fiets weer zoveel mogelijk origineel opbouwen. Wielen, stuur, stuurpen en zadelpen + plus zadel zijn al vervangen evenals de crankset en pedalen. De brifters en derailleurs heb ik nog niet vervangen en heb dat ook nooit eerder gedaan.
Voor wat betreft de 8-speed brifters van deze groep ben ik nieuwsgierig naar de versnellingskabels. Ik heb namelijk ergens gelezen dat de 7400 een kabel van 1,6 mm nodig heeft in plaats van 1,2 mm zoals nu blijkbaar gebruikelijk is. Misschien kan chrissiewizzie mij vertellen welke dikte de kabels op zijn fiets hebben. Ik heb overigens wel de grijze pedalen uit de 7400 groep. Deze zijn niet echt bijzonder en er staat bijvoorbeeld geen Dura Ace op. Ze zijn gemaakt door Look en zien er saai grijs uit. Misschien dat ik ook voor een paar witte ga.
groet en alvast dank voor eventuele reactie
Panasonic PR-6000
Voor wat betreft de 8-speed brifters van deze groep ben ik nieuwsgierig naar de versnellingskabels. Ik heb namelijk ergens gelezen dat de 7400 een kabel van 1,6 mm nodig heeft in plaats van 1,2 mm zoals nu blijkbaar gebruikelijk is. Misschien kan chrissiewizzie mij vertellen welke dikte de kabels op zijn fiets hebben. Ik heb overigens wel de grijze pedalen uit de 7400 groep. Deze zijn niet echt bijzonder en er staat bijvoorbeeld geen Dura Ace op. Ze zijn gemaakt door Look en zien er saai grijs uit. Misschien dat ik ook voor een paar witte ga.
groet en alvast dank voor eventuele reactie
Panasonic PR-6000
Mooie fiets geworden Chris, zelfde kleurstelling als de mijne, alleen is bij jou de staat vele malen beter!
Ik wil binnenkort de achterbrug gaan uitbuigen naar 130 mm en er een moderne Campi groep opzetten. Ik kan niet achterhalen wat voor type Bottom Bracket de Mondial heeft, BSA of ITA? Merci voor jullie reacties!
Ik wil binnenkort de achterbrug gaan uitbuigen naar 130 mm en er een moderne Campi groep opzetten. Ik kan niet achterhalen wat voor type Bottom Bracket de Mondial heeft, BSA of ITA? Merci voor jullie reacties!
@chrissiewizzie; bedankt, dan ga ik zaterdag maar aan de slag.
chrissiewizzie schreef:@factor30: ik heb gewone, nieuwe, standaard Shimano kabels gemonteerd in de oude buitenkabel. Ik kon geen verschil in dikte ontdekken met de oude kabels en die waren origineel Dura Ace 7400. Werkt perfect zo.
Lovely, naar mijn smaak zouden lagere velgen nog mooier staan maar dat is iets met spijkers en laag water want hij is prachtig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof