Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

ervaring met de volgende fietsen

denman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2010 19:05

denman 23 apr 2010 01:11

Timvis schreef:waar ga je de fiets voor gebruiken?
woon-werk? wat is de afstand?

je kunt ook om te beginnen een sportievere hybride of tourfiets overwegen waarmee de woon-werk ritjes worden afgelegd en ook hiermee kun je wat sportievere (dag-)tochtjes maken

Verder succes en veel plezier! Fietsen is natuurlijk een heerlijke manier om te ontspannen en ook nog eens wat kilo's te verliezen. Veel beter voor je lichaam bovendien dan hardlopen met overgewicht..


Ik heb al een batavus montepelier die in goede staat is.

het verbaasd me alleen dat die bandjes van racefietsen zo weinig kunnen hebben.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 23 apr 2010 01:17

Volgens mij mag dat helemaal geen probleem zijn. Kijk wel naar wielen met 36 spaken en evt stevige 25mm bandjes. Dan kun je met jouw gewicht echt wel uit de voeten op een racefiets.

denman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2010 19:05

denman 23 apr 2010 09:10

hmmmmm......
We praten oer zo'n 120 KG 1.83m lang.
Ik hoop uiteraard door het fietsen dit drastisch naar beneden te brengen.

denman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2010 19:05

denman 06 okt 2014 11:21

Jee,

Erg lang geleden dat ik dit bericht geplaatst heb.

inmiddels zijn we 4 jaar verder en 30 kilo verder. is nu de hoop verloren? zijn er voor mensen met mijn gewicht überhaupt nog mogelijkheden?

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 06 okt 2014 11:50

denman schreef:Jee,

Erg lang geleden dat ik dit bericht geplaatst heb.

inmiddels zijn we 4 jaar verder en 30 kilo verder. is nu de hoop verloren? zijn er voor mensen met mijn gewicht überhaupt nog mogelijkheden?
Wat bedoel je, ben je omhoog of omlaag gegaan met je gewicht? Als je inmiddels 160 kg weegt wordt het moeilijk voor je om überhaupt nog op een fiets te komen ben ik bang. Maar 100 kg is toch geen probleem, als je een fiets met 32 sp. wielen koopt. Die zijn er legio voor een sympathiek prijsje.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

denman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2010 19:05

denman 06 okt 2014 12:19

Ben inmiddels rond de 150

fiets opkomen is niet het probleem. gaat om de velgen...

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 06 okt 2014 13:47

Ik denk dat het nog steeds moet kunnen op een ( extreem ) stevige set. Neem contact op met een goede wielbouwer.

VWIm
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2014 11:14

VWIm 06 okt 2014 14:13

En anders, met het oog op het aankomende koude, nattere en donkere seizoen eens beginnen op een spinfiets. Hier kun je mee starten in een sportschool zodat je ook wat begeleiding hebt. Ook kun je overwegen zo'n fiets zelf aan te schaffen. In het laatste geval zul je met name jezelf moeten motiveren om er meer dan eens in de week op te gaan zitten... Als je dit gaat volhouden (zonder calorierijke beloning na het fietsen) zijn er in het aankomende zomerseizoen vast veel meer mogelijkheden dan nu.

Verder lees ik hier op het forum wel eens over ene Zoran. Hij bouwt velgen en kan je wellicht wel op weg helpen voor een fatsoenlijk en betaalbaar setje. (www.bikexperto.com)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 okt 2014 14:26

In een cyclocrosser met schijfremmen past een 29er mountainbike wielset. Dan is keus aan degelijke standaard wielsets een stuk groter.
Campagnolo Ultra Dork

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 06 okt 2014 15:00

Als je nog weer zoveel zwaarder bent geworden heeft dat natuurlijk een oorzaak.

Dat kan natuurlijk door een aantal zaken komen met 2 meest voorkomende gevallen
- genetische stofwisselingsafwijking: Hier kun je wellicht het beste met een huisarts en diëtist over praten
- te veel eten: Ook hier kun je wellicht naar kijken met de hulp van een expert. Minder eten hoeft niet persé. Gezonder, gevarieerder en calorie-armer.

Wat betreft een setje kneiter sterke wielen wordt het wel erg lastig. Wellicht kan een wielbouwer jou een setje 36 spaken 2.0 of dikker aanmeten. Echter geldt hier wel dat er een maximum aan de belasting zit. Als je nog veel zwaarder word houd het natuurlijk wel een keer op.

dnp41
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2014 14:59

dnp41 06 okt 2014 15:14

Er zijn daarnaast nog andere sporten/activiteiten die je op kunt pakken als je de eerste kilo's wilt verliezen. Wandelen is voor vrijwel iedereen geschikt, en zeker als je toch redelijk overgewicht hebt, een geschikte manier om een basis fitness op te bouwen, en wellicht door een wisseling in leefstijl toch ook een paar kilotjes af te vallen.

Daarnaast zou ik ook adviseren om langs de huisarts te gaan en even te laten kijken hoe je er voor staat voordat je vol aan de bak gaat. Hij/Zij kan je mogelijk een goede diëtist aanbevelen en helpen met de stap naar een fitter en gezonder leven. Als je dat nu al op pakt zou je in de zomer mogelijk een stuk meer keuze hebben in fietsen die jouw gewicht aan kunnen.

Plaats reactie