Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?
- rielplayer
- Forum-lid
iedere wasbeurt?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daar ga ik echt niet aan beginnen, ik kieper de boel gewoon de wasmachine in. Fietsschoonmaken en dergelijke kost al wel genoeg tijd. De levensduur een beetje verlengen is leuk, maar de kans dat het bij sneuvelt door een keer te vallen in koers is aanzienlijk en dan is het direct afgeschreven.
Het allerbelangrijkste is dat je GEEN wasverzachter gebruikt met zulk soort kleding. Wasverzachter breekt namelijk het (chemische) middel af welke in de buitenste laag van de kleding zit. Dit middel draagt zorg voor de waterafstotende (DWR) werking.
Bij bike2build is er momenteel een 3 halen 1 betalen actie voor alle fietskleding (m.u.v. Assos). Voor de Gabba liefhebbers; vanochtend hingen er nog een aantal gabba longsleeves en convertibles in maat M en XL. Ik kan er niets over vinden op de website, dus de actie zal alleen in de winkel geldig zijn.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
- Forum-lid
Ik twijfel ook om een gabba shirt aan te schaffen. Ik merk dat het met de avondritjes snel afkoeld en ik me dus of te warm of te koud kleed. Nu twijfel ik een tussen een gabba (winddicht, maar wel ademend) of een wind vest (bijv. de fawesome). Nadeel van een wind vest vind ik dat ze flink aan de prijs zijn en mss niet heel veel gebruikt gaat worden. Ben ik ook geholpen met een gabba (ook duur, maar gevoelsmatig beter te verantwoorden), die volgens mij wat breder inzetbaar is? Ben benieuwd wat jullie denken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Verwacht niet te veel van het ademend zijn, je moet nog steeds gewoon je temperatuur reguleren met de rits.
Probleem wat ik met de fawesome hebt is dat het een bodywarmer is die je niet uit kunt trekken, omdat 't te groot is om in de achterzakken op te bergen.
Probleem wat ik met de fawesome hebt is dat het een bodywarmer is die je niet uit kunt trekken, omdat 't te groot is om in de achterzakken op te bergen.
-
- Forum-lid
Ik fiets al behoorlijk wat jaren, maar heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van een body/vest. Ik rij als het kouder wordt altijd met een jack met winddichte voorkant of vrijwel volledig winddicht. Voor de regen heb ik een veel te groot geel regenjack, je kent ze wel .amclassic-fan schreef:Verwacht niet te veel van het ademend zijn, je moet nog steeds gewoon je temperatuur reguleren met de rits.
Nadeel is dat je als het wat aan de warmere kant is ik behoorlijk ga zweten. Een vest/body zou dan ideaal kunnen zijn, aangezien je die makkelijk uitdoet of open ritst. Er zijn alleen zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand een goede tip?
Draag je de gabba eigenlijk alleen tijdens een bui om kan het ook dienst doen tegen de kou. Of zijn hier betere opties voor?