Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Emonda SLR

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 02 okt 2014 15:12

fietseric schreef:Wat je zegt klopt ook, maar stijver betekend niet per definitie dat dat minder comfortabel is
+1.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

mountaineer
Forum-lid

Gebruikersavatar mountaineer 02 okt 2014 16:26

Comfort ervaart (denk ik) een ieder op zijn eigen manier. Heeft te maken wat iemand prettig of niet prettig vindt in een fiets cq rijgedrag daarvan.
Mijn Storck is heel stijf en heeft een korte wielbasis, ik zit laag maar ik vind mijn zithouding perfect, heb nooit ergens fysiek last van.
Ik heb iemand het rijden op een Storck als volgt zien omschrijven (wellicht hier ergens op het forum): je voelt elk mierennekje waar je overheen fietst.
Dit laatste zou ik bij mijn tweede fiets wat minder willen voelen.
mountaineer

koos1978
Forum-lid

koos1978 02 okt 2014 16:56

Dan zou ik je aanraden eerst een rondje op je eigen fiets te doen, dan de emonda, dan de Domane.
Ik reed pas de Domane na de Emonda en dan voel je toch wel een hoop verschil hoor!

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 03 okt 2014 22:17

Wat heeft jou doen besluiten dat de emonda SLR de juiste kandidaat is, want dat is echt geen comfort racer. Jij moet eens op de Domane gaan rijden. Daar Is ook nog een team edition van, met een lagere balhoofdbuis

luc
Forum-lid

luc 08 okt 2014 19:25

Ik heb me eerder de Emonda SL aangeschaft in combinatie met Mavic SLS wielen. Heb er nu ca 500km mee gereden op de fantastische Belgische wegen. Hij voelt toch heel comfortabel aan en stuurt strak. Tot op heden ben ik er zeer tevreden over en kan niet wachten tot het voorjaar om aan diverse toertochten, vooral in de ardennen, deel te nemen. De SLR is alleen lichter dan de SL.

Plaats reactie