Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 okt 2014 10:34

In dat artikel van de telegraaf spreken ze ook niet voor niets over het afschaffen van de snorscooters ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 08 okt 2014 20:29

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat twee indentieke BOSCH 400w frame accu''s wel degelijk kunnen verschillen in actieradius...en wel in die mate dat er al 1 exempaar terug is gestuurd naar Duitsland....!

Het begon met laden,waar het vijfde ledje niet uitging na de laadcycles van ruim 3 uur

Bovendien ging de ondersteuning na 18 km al enorm achteruit,en...diverse keren onderweg de melding foutcode 500 (sturingsfout ),Dus uitschakelen en even wachten en daarna hopen dat het goed gaat.
Vind ik eigenlijk niet kunnen voor dergelijk merk,waar het allemaal draait om alles wat met stroom te maken heeft .Hopelijk gaat de garantie afhandeling niet te lang duren...

Hebben meer leden op dit forum problemen met deze accu...?
Een reserveaccu kost een lieve duit...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 okt 2014 08:25

geleuken14 schreef:Inmiddels ben ik erachter gekomen dat twee indentieke BOSCH 400w frame accu''s wel degelijk kunnen verschillen in actieradius...en wel in die mate dat er al 1 exempaar terug is gestuurd naar Duitsland....!.
Helemaal naar Duitsland. Een klein beetje afhankelijk van waar in Nederland je woont, is dat toch een flinke actieradius!! :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 09 okt 2014 11:00

geleuken14 schreef:Hebben meer leden op dit forum problemen met deze accu...?
Een reserveaccu kost een lieve duit...
Dit is een forum voor mensen die voornamelijk op de racefiets of mountainbike rijden, ik denk niet dat je hier veel "ervaringsdeskundigen" gaat vinden...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 okt 2014 13:33

Zo... Even wat opbiechten.... Net een proefritje gemaakt op een E-bike. Een gewone met ondersteuning tot 25 km/h stapte overigens wel bezweet af en de fietsenhandelaar stond een beetje verbaasd naar de teller te kijken.... 37,9 haha.

Maar ook na het proefritje ben ik geen fan. En... het gemak waarmee je 25 fietst (en er zat ander verkeer op het fietspad en ik had ook de turbostand niet aan) geeft toch reden tot nadenken over regelgeving. Het verschil is groot, en je hebt er (of beter ik heb) minder controle over. Ik denk als een geoefende fietser zoals de meesten hier zo'n 45 km/u bike pakt hij of zij deze ook gewoon richting de 60 trapt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2014 13:40

Mijn moeder heeft er ook een, dus ik heb ook erop gereden. Boven de 25 moet je het echt zelf doen!
Echter, het gemak van 25km/u maakt dat je je snelheid gewoon niet door hebt. Laat staan op die turbogevallen van 45km/u
Less is bore

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 09 okt 2014 21:58

Mijn dochter heeft een lichamelijke beperking en is om die reden aangewezen op een electrische fiets. Ook zij wordt regelmatig verrast door de snelheid waarmee haar fiets er vandoor gaat. Hier komt nog bij dat veel electrische (hybride) fietsen rollerbrakes hebben en veel zompiger remmen ben ik nog niet tegen gekomen. Snel tot stilstand komen is niet altijd mogelijk.
Real men wear blûk!!! Marcel

RichardT
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2014 20:41

RichardT 10 okt 2014 19:42

depoldertoerist schreef:Maar ook na het proefritje ben ik geen fan. En... het gemak waarmee je 25 fietst (en er zat ander verkeer op het fietspad en ik had ook de turbostand niet aan) geeft toch reden tot nadenken over regelgeving. Het verschil is groot, en je hebt er (of beter ik heb) minder controle over. Ik denk als een geoefende fietser zoals de meesten hier zo'n 45 km/u bike pakt hij of zij deze ook gewoon richting de 60 trapt.
Richting de 60 km/h ga je - ook als geoefende fietser - echt niet halen op een high speed ebike (tenzij je van een hoge berg af rijdt). Je moet al flink je best doen om 45 km/h te halen, en met een flinke tegenwind haal je de 45 km/h bij lange na niet. Er worden hier teveel "spannende verhalen verteld" door personen die nog nooit op zo'n ebike gereden hebben, wat weer aanleiding geeft tot allerlei negatieve reacties.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 okt 2014 21:38

+1

Kruis snelheid 37 kmh is normaal.

Marco71
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:46

Marco71 11 okt 2014 14:39

RichardT schreef:
depoldertoerist schreef:Maar ook na het proefritje ben ik geen fan. En... het gemak waarmee je 25 fietst (en er zat ander verkeer op het fietspad en ik had ook de turbostand niet aan) geeft toch reden tot nadenken over regelgeving. Het verschil is groot, en je hebt er (of beter ik heb) minder controle over. Ik denk als een geoefende fietser zoals de meesten hier zo'n 45 km/u bike pakt hij of zij deze ook gewoon richting de 60 trapt.
Richting de 60 km/h ga je - ook als geoefende fietser - echt niet halen op een high speed ebike (tenzij je van een hoge berg af rijdt). Je moet al flink je best doen om 45 km/h te halen, en met een flinke tegenwind haal je de 45 km/h bij lange na niet. Er worden hier teveel "spannende verhalen verteld" door personen die nog nooit op zo'n ebike gereden hebben, wat weer aanleiding geeft tot allerlei negatieve reacties.

Precies, het is hier een en negativiteit, inderdaad weten ze niet waar ze over praten.
Het klopt idd dat er geen 45 mee haalt.
Zelf heb ik voor mijn woon- werkverkeer, door de polder een prima oplossing.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 okt 2014 10:40

Net op een blog gezien en ik zal hem vandaag wel in het echt zien:

Afbeelding

Wat denken jullie? Zal het geaccepteerd worden als iemand bij de lokale toervereniging met zo'n fiets aan komt. (zonder dat hij/zij moet revalideren, erg oud is enz enz)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 okt 2014 10:55

Denk niet dat schijven al echt geaccepteerd zijn....... :P

Plaats reactie