Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 24 sep 2014 20:26

Op camping de Colporteur kun je chaletjes boeken. Dan sta je ook nog een 3 min rijden van de start
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 25 sep 2014 17:12

Sfingopoulos schreef:
Herman_N schreef:
Sfingopoulos schreef:Ik ben van plan om volgend jaar samen met 3vrienden eerste keer Marmotte te rijden. Zou iemand misschien een goede accomodatie.kunnen aanbevelen. Is het best om iets te nemen dicht bij start of beter finish?
Ik adviseer om dicht bij de start te zitten om twee redenen.
Indien je een aantal dagen voorbereiding wil in de omgeving moet je elke fietsrit afsluiten met een klim van de AdH. Natuurlijk moet je die gedaan hebben maar om daar elke rit mee af te sluiten lijkt me geen pretje.
Daarnaast is het geen pretje om 's morgens vroeg af te moeten dalen naar de start. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan nog heel koud is. Ik had een oude trui en een vuilniszak over mijn wielertenue aangetrokken en had het nog koud.

Maar eerlijk is eerlijk, het was wel heel relaxt om 's middags na de finish direct het appartement in te lopen, desondanks toch het advies om bij de start te overnachten.
Hartelijk dank voor de raad. Heb is gekeken op internet maar er is niet veel beschikbaar in buurt van de start. Kan iemand mij een appartement, hotel of chalet aanbevelen. Heb indruk dat alles al geboekt is door reisorganisaties.
Kijk tzt eens op homeaway.com. Daar heb ik drie weken voor de start vorig jaar een appartement kunnen huren voor relatief weinig geld. Kan je ook nog zelf je eten maken, omdat je een keukentje hebt. Ik zat in het centrum van Bourg d'Oisans, letterlijk niet verder dan een halve minuut fietsen van de start.

Kristofvdh
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 20:11

Kristofvdh 09 okt 2014 17:03

Beste mensen,

denk goed na vooraleer je een fietsvakantie boekt bij alpedhuezfietsreizen. Bij de marmotte van 2014 hebben alle fietsers dubbel het inschrijvingsgeld moeten betalen, ze zouden dit terugstorten, maar ik denk dat er nog niemand een euro gezien heeft. Ze reageren niet meer op mails en telefoon. Ik heb het geld met visa betaald en hoop dit nu via die weg terug te krijgen. Het zijn gewoon oplichters.

jw19
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:41

jw19 13 okt 2014 21:33

Met Alpe dHuez fietsreizen is mijn geduld nu wel op. Is het een idee om te gaan inventariseren hoeveel mensen zijn benadeelt en of het de moeite is jegens deze malafide onderneming een kort geding aan te spannen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2014 22:12

Kort geding voor die paar tientjes? :roll:

Sowieso, een kort geding voor zoiets onnozels... :D En ook al span je een rechtszaak aan, er zullen ongetwijfeld schuldeisers zijn die wat meer prioriteit krijgen. Van een kale kip kun je sowieso niet plukken.

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 14 okt 2014 21:12

havana schreef:Kort geding voor die paar tientjes? :roll:

Sowieso, een kort geding voor zoiets onnozels... :D En ook al span je een rechtszaak aan, er zullen ongetwijfeld schuldeisers zijn die wat meer prioriteit krijgen. Van een kale kip kun je sowieso niet plukken.
Ik snap wel wat je bedoelt, want rechtzaken aanspannen is een dure grap en de kans op succes is niet zo heel erg groot. Maar aan de andere kant relativeer je de boel wel erg makkelijk weg Havana. Het is toch schandalig dat zo'n 300 klanten gedupeerd raken door het mismanagement van Marjolijn Courbet en Alpe dHuez fietsreizen ?

Ik kan misschien best een paar tientjes missen, maar alles bij elkaar praat je toch over een post van ongeveer 27.000 euro die van de klanten afhandig is gemaakt, ik zou dat niet iets onnozels willen noemen.
Laatst gewijzigd door jeroenbiemans op 21 okt 2014 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Rickmaas24
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2014 20:18

Rickmaas24 15 okt 2014 08:50

Zijn er mensen die wel goede ervaringen met andere georganiseerde all-in reizen behalve alpe d'huez fietsreizen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 okt 2014 09:13

Rickmaas24 schreef:Zijn er mensen die wel goede ervaringen met andere georganiseerde all-in reizen behalve alpe d'huez fietsreizen?
Huidige staat weet ik niet, maar 2 jaar geleden de marmotte gereden via enroute: http://www.enroute.nl/

Zaten in prima appartement. Wel in Vaujany, wat prima aan te fietsen is naar de start. maar je mag doordeweeks wel altijd aan het eind van je rondje even 4km omhoog fietsen aan 9/10%. Op dag van marmotte zelf hadden we een auto bij t stuwmeer neergezet. Zodat we niet na de marmotte nog omhoog hoefden te fietsen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 okt 2014 10:02

Waarom georganiseerd? Het is niet het einde van de wereld waarover we praten en startkaarten zijn makkelijk te regelen als je er op tijd bent...
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 okt 2014 10:21

JoostG schreef:Waarom georganiseerd? Het is niet het einde van de wereld waarover we praten en startkaarten zijn makkelijk te regelen als je er op tijd bent...
Voor ons was het toen gemakkelijk: Verzekerd van de startkaarten, en van prima onderkomen, voor een hele week, en niet duur. (~100 euro de neus voor het onderkomen voor een week). Dan hoef je alleen nog zelf er heen te rijden.
Dit jaar en vorig jaar, bij andere tochten, wel los (vergelijkbaar) onderkomen voor een week zelf geboekt, was niet voordeliger.

Dus nodig? Nee. Maar wel makkelijk. En misschien dat accomodatie vinden bij een marmotte, voor zo'n prijs wel lastiger is vanwege de populariteit van de tocht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Klaas Kanning
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 12:44

Klaas Kanning 17 okt 2014 13:04

Bestaat die club nog wel? Net nog gebeld en je hoort een bandje dat ze met het hele team (van ons geld dus) in Frankrijk zitten.
Eerst uitgebreid informeren waardoor je vertrouwen in ze krijgt en bijna medelijden, maar vervolgens afspraken/beloftes niet nakomen en niet reageren op email.
Rechtszaak heeft geen zin, maar oplichters moeten aangepakt worden en als ze nog bestaan moet er tegen gewaarschuwd worden.

Johan1968
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2014 22:04

Johan1968 28 okt 2014 22:14

Tot mijn ontsteltenis lees ik hier op het forum dat er mensen zijn die nog steeds niet terugbetaald werden door Alpeduezreizen.

Ook ik was een "slachtoffer" , had ingeschreven voor 7 personen , met als kostprijs in totaal 630 euro dus ....

Omdat ik reeds begin augustus genoeg had van de flauwe excuses en de nietszeggende mails van alpedhuezreizen schakelde ik mijn verzekering rechtsbijstand in.

De inzet , zijnde 630 euro , was voor mij belangrijk genoeg.

Een week later stond het geld netjes op mijn rekening......


Veel succes !

Plaats reactie