Beste mede-formuleden,
Bij deze de zoveelste vraag met een vergelijking tussen twee fietsen, maar ik hoop toch dat jullie mij verder kunnen helpen.
Na het afgelopen jaar met zeer veel plezier het racefietsen weer te hebben opgepakt (Sensa Trentino met Ultegra 11-speed), wil ik toch erg graag in de winter ook wat kilometers blijven maken. Dat zal ik minder fanatiek doen, wil dan ook niet al teveel geld uitgeven, gewoon een degelijke instapper is voldoende.
Ik heb echter absoluut geen verstand van de technische aspecten van MTB's, wil de bike bij voorkeur bij een locale FM kopen (voor service en onderhoud en ook een beetje om de lokale middenstand te steunen). Vandaar dat het specifiek om deze fietsen gaat.
Zit er veel verschil in kwaliteit van de onderdelen tussen de volgende MTB's:
X-Caliber 7 (model 2015, 699 Euro):
Voorvering RockShox XC30
Versnelling Shimano Acera M390 9-speed
Kabels deels weggewerkt in het frame
Voorderailleur Shimano Altus
Achterderailleur Shimano Acera M390
Cranckstel Shimano Acera M391
Cassette Shimano HG20 11-34, 9-speed
Remsysteem Shimano M355 hydraulische schijfremmen
Wielen Formula DC20 alloy front hub, DC22 rear hub, Bontrager AT-650 32-gaats velgen
Zadel Bontrager Evoke 1.5
Stuur Bontrager Low Riser
Livigno TNT Tour (model 2015, 680 Euro):
Voorvork RockShox XC28Mg TK 29" + Crown LockOut - 100mm
Groep Mix Shimano 27-speed + XT achterderailleur + Shimano Hydraulica DiscBrakes
Kabels lopen aan onderzijde van het frame
Stuur Supra Comp Line
Wielen Supra MA Comp 29er
Zadel San Marco Era Power
Banden Schwalbe Smart Sam 2.1 K-guard 29er
Of adviseren jullie om net iets meer geld uit te geven, en voor de X-Caliber 8 of Livigno TNT Sport te gaan?
Ik hoop dat ik het goed heb overgetypt van de folder. Alvast dank voor jullie reacties!
Trek X-caliber 7 vs Sensa Livigno Tour
Beide fietsen zitten helemaal onderin het segment.
Ik zou er het bos niet mee in gaan.
De frames zijn best oké, maar de onderdelen zijn van mindere kwaliteit.
De X8 kan nét; X9 is goed
Livigno SFB Sport (650 oftewel 27,5") of TNT sport zijn prijstechnisch gunstiger.
Ik zou er het bos niet mee in gaan.
De frames zijn best oké, maar de onderdelen zijn van mindere kwaliteit.
De X8 kan nét; X9 is goed
Livigno SFB Sport (650 oftewel 27,5") of TNT sport zijn prijstechnisch gunstiger.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Hoi Sebo, dank voor je reactie!
Inmiddels was ik er via het forum van mountainbike.nl inderdaad achter gekomen dat het beter is om voor die modellen te gaan.
Ik heb de mazzel gehad dat de locale fietsenwinkel een overjarige X-Caliber 9 in mijn maat had staan. De proefrit beviel goed en ik heb een mooie korting kunnen krijgen, afgelopen weekend opgehaald en de eerste kilometer gemaakt in de Maashorst.
Dit is het geworden (stond nog modderloos te glimmen zaterdagmiddag):
Dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
Inmiddels was ik er via het forum van mountainbike.nl inderdaad achter gekomen dat het beter is om voor die modellen te gaan.
Ik heb de mazzel gehad dat de locale fietsenwinkel een overjarige X-Caliber 9 in mijn maat had staan. De proefrit beviel goed en ik heb een mooie korting kunnen krijgen, afgelopen weekend opgehaald en de eerste kilometer gemaakt in de Maashorst.
Dit is het geworden (stond nog modderloos te glimmen zaterdagmiddag):
Dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
"Fietsen is mijn medicijn."