Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Rammelende hydraulische remkabel in onderbuis

nlvoortman
Forum-lid

nlvoortman 18 okt 2014 18:53

Hallo iedereen!

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. En heb gelijk een vraag.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe mountainbike gekocht, maar de hydraulische remkabel die intern door de schuine buis loopt, rammelt heel erg en hard als ik offroad rij.

Om welke fiets gaat het: Sensa Pordoi 2014

Oplossing die ik zelf bedacht had, maar die niet hielp: Kabel zo strak mogelijk proberen te spannen d.m.v een t-rapje met tape ervoor. Ik heb de kabel echt strak gespannen, maar nog steeds knettert hij op het carbon.

Mijn LBS heeft Sensa al om een oplossing gevraagd, maar nog geen bericht terug. Op de beurs heb ik het gisteren ook gevraagd, en daar wisten ze het ook niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :D

nlvoortman
Forum-lid

nlvoortman 19 okt 2014 12:29

Niemand een idee? :(

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 19 okt 2014 15:16

Er zijn mogelijkheden die op youtube worden gegeven. Volgens mij zoeken op internal wiring en Specialized
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

nlvoortman
Forum-lid

nlvoortman 20 okt 2014 10:18

MarcFaFo schreef:Er zijn mogelijkheden die op youtube worden gegeven. Volgens mij zoeken op internal wiring en Specialized
Ik heb me suf gezocht, maar zie er helaas geen oplossing tussen staan... :( Zou je een linkje willen sturen?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 20 okt 2014 12:11

Dat is een soort rubberen sok om de buitenkabel.

Een andere optie is een Ty-rap (of ander merk) om de kabel te doen, het deel wat in het frame gaat, en dan de staart niet af knippen maar om de kabel winden zodat dezze als een soort spiraal in de buis gaat zitten, en zodanig de kabel strak houd.

Een spons erin kan ook, maar dan is het lastiger kabels wisselen.

nlvoortman
Forum-lid

nlvoortman 20 okt 2014 12:59

japiecarbon schreef:Dat is een soort rubberen sok om de buitenkabel.

Een andere optie is een Ty-rap (of ander merk) om de kabel te doen, het deel wat in het frame gaat, en dan de staart niet af knippen maar om de kabel winden zodat dezze als een soort spiraal in de buis gaat zitten, en zodanig de kabel strak houd.

Een spons erin kan ook, maar dan is het lastiger kabels wisselen.
Aan een rubberenhoes heb ik ook al zitten denken, maar het probleem is, je komt er niet bij. De kabel gaat door een opening die maar 1mm groter is.

Die oplossing van die ty-rap snap ik niet helemaal. Kan je die iets beter uitleggen haha :D

Ook heb ik gedacht aan een spons, maar daar gaat water inzitten toch? Dat is ook niet handig...

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 20 okt 2014 14:13

Bij Specialized zit inderdaad een afdekplaatje om het gat, die je bij het monteren van de kabel ook pas monteert. Zo kan je die hoes er omheen doen.

nlvoortman
Forum-lid

nlvoortman 20 okt 2014 14:49

tommeke14 schreef:Bij Specialized zit inderdaad een afdekplaatje om het gat, die je bij het monteren van de kabel ook pas monteert. Zo kan je die hoes er omheen doen.
Aha! Sensa heeft niet zo'n gat helaas... :cry:

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 20 okt 2014 16:26

Het is een nieuwe fiets, ik zou zelf niet teveel gaan hobbyen, laat de LBS het maar samen met Sansa oplossen.

Plaats reactie