Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste bericht op dit forum. En heb gelijk een vraag.
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe mountainbike gekocht, maar de hydraulische remkabel die intern door de schuine buis loopt, rammelt heel erg en hard als ik offroad rij.
Om welke fiets gaat het: Sensa Pordoi 2014
Oplossing die ik zelf bedacht had, maar die niet hielp: Kabel zo strak mogelijk proberen te spannen d.m.v een t-rapje met tape ervoor. Ik heb de kabel echt strak gespannen, maar nog steeds knettert hij op het carbon.
Mijn LBS heeft Sensa al om een oplossing gevraagd, maar nog geen bericht terug. Op de beurs heb ik het gisteren ook gevraagd, en daar wisten ze het ook niet.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Rammelende hydraulische remkabel in onderbuis
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Niemand een idee?
-
- Forum-lid
Ik heb me suf gezocht, maar zie er helaas geen oplossing tussen staan... Zou je een linkje willen sturen?MarcFaFo schreef:Er zijn mogelijkheden die op youtube worden gegeven. Volgens mij zoeken op internal wiring en Specialized
-
- Forum-lid HC
Dat is een soort rubberen sok om de buitenkabel.
Een andere optie is een Ty-rap (of ander merk) om de kabel te doen, het deel wat in het frame gaat, en dan de staart niet af knippen maar om de kabel winden zodat dezze als een soort spiraal in de buis gaat zitten, en zodanig de kabel strak houd.
Een spons erin kan ook, maar dan is het lastiger kabels wisselen.
Een andere optie is een Ty-rap (of ander merk) om de kabel te doen, het deel wat in het frame gaat, en dan de staart niet af knippen maar om de kabel winden zodat dezze als een soort spiraal in de buis gaat zitten, en zodanig de kabel strak houd.
-
- Forum-lid
Aan een rubberenhoes heb ik ook al zitten denken, maar het probleem is, je komt er niet bij. De kabel gaat door een opening die maar 1mm groter is.japiecarbon schreef:Dat is een soort rubberen sok om de buitenkabel.
Die oplossing van die ty-rap snap ik niet helemaal. Kan je die iets beter uitleggen haha
Ook heb ik gedacht aan een spons, maar daar gaat water inzitten toch? Dat is ook niet handig...
-
- Forum-lid
Aha! Sensa heeft niet zo'n gat helaas...tommeke14 schreef:Bij Specialized zit inderdaad een afdekplaatje om het gat, die je bij het monteren van de kabel ook pas monteert. Zo kan je die hoes er omheen doen.